وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پژوهش های انجام شده در رابطه با مقایسه تحریف های ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۴-۳-۳-۲.تحلیل داده هاهمان طوری که از نتایج جدول ۴-۲۱ مشاهده میشود، در مقایسه بینگروهی، با توجه به مقدار P حاصل از آزمون مانوا ،تفاوت مشاهده شده بین تفاضل میانگین فیلترذهنی در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم معنیدار است، بنابراین فرضیه فوق را با ۹۹ درصد اطمینان میتوان پذیرفت. به عبارتی دیگر میتوان نتیجه گرفت که بین تفاضل میانگین فیلترذهنی در بین شرکتکنندهها مبتلا و سالم تفاوت معنیداری وجود دارد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۳-۴. فرضیه فرعی چهارم: «بین میانگین تحریف شناختی بی توجهی به امر مثبت در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم تفاوت معنیداری وجود دارد.»
۴-۳-۴-۱.توصیف داده ها.نتایج بررسی تفاوت بینگروهی میانگین بی توجهی به امر مثبت در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم درنمودار۴-۱۸ و جدول ۴-۲۲ نشان داده شده است. میانگین گروه مبتلایان به میگرن درنمره ی تحریف شناختی بی توجهی به امرمثبت برابر با۰۴/۶وانحراف استاندارد برابر۹۶/۱ می باشد، ودرگروه سالم میانگین برابر با۴۰/۶وانحراف معیار برابربا۲۳/۲ می باشد. بنابرین میانگین این تحریف شناختی در افراد سالم بیشتر می باشد.
نمودار۴-۱۸: تفاوت بینگروهی میانگین بی توجهی به امر مثبت
جدول ۴-۲۲: تفاوت بینگروهی میانگین بی توجهی به امر مثبت در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم

متغیر مبتلا غیرمبتلا df میانگین مجذورات F Sig.
بی توجهی به امر مثبت ۹۶/۱±۰۴/۶ ۲۳/۲±۴۰/۶ ۱ ۲۴۰/۳ ۷۳۲/۰ ۳۹۴/۰

۴-۳-۴-۱.تحلیل داده هاهمان طوری که از نتایج جدول ۴-۲۲ مشاهده میشود، در مقایسه بینگروهی، با توجه به مقدار P حاصل از آزمون مانوا ،تفاوت مشاهده شده بین تفاضل میانگین بی توجهی به امر مثبت در بین شرکتکنندهها مبتلا و سالم معنیدار نیست، بنابراین فرضیه فوق را با ۹۵ درصد اطمینان میتوان رد کرد. به عبارتی دیگر میتوان نتیجه گرفت که بین تفاضل میانگین بی توجهی به امر مثبت در بین شرکتکنندهها مبتلا و سالم ،تفاوت معنیداری وجود ندارد.
۴-۳-۵.فرضیه فرعی پنجم«بین میانگین تحریف شناختی نتیجه گیری شتابزده در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم تفاوت معنیداری وجود دارد.»
۴-۳-۵-۱.توصیف داده ها. نتایج بررسی تفاوت بینگروهی میانگین نتیجه گیری شتابزده در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم درنمودار۴-۱۹ وجدول ۴-۲۳ نشان داده شده است. میانگین گروه مبتلایان به میگرن درنمره ی تحریف شناختی نتیجه گیری شتابزده برابر با۶۶/۵وانحراف استاندارد برابر۱۷/۲ می باشد، ودرگروه سالم میانگین برابر با۸۴/۵ وانحراف معیار برابربا ۰۸/۲ می باشد. بنابرین میانگین این تحریف شناختی در افرادسالم بیشتر می باشد.
نمودار۴-۱۹: تفاوت بینگروهی میانگین نتیجه گیری شتابزده
جدول ۴-۲۳: تفاوت بینگروهی میانگین نتیجه گیری شتابزده در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم

متغیر مبتلا غیرمبتلا df میانگین مجذورات F Sig.
نتیجه گیری شتابزده ۱۷/۲±۶۶/۵ ۰۸/۲±۸۴/۵ ۱ ۸۱۰/۰ ۱۷۹/۰ ۶۷۳/۰


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود مقالات و پایان نامه ها با ...دانلود فایل های پایان نامه در مورد بررسی زبان شناختی لهجه ... »