باتوجه به نتایج آزمون T دوگروه مستقل،ازt بدست آمده ودرجه آزادیdfوسطح معنی داری،به این نتیجه می رسیم که بین خود کارآمدی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده تفاوت معنادار وجود ندارد و فرضیه مورد نظر رد می شود و فرض صفر مورد تأیید قرار می گیرد.
۲- بین رضایت شغلی معلمان پژوهنده و معلمان غیر پژوهنده دبیرستانهای دخترانه سندرک تفاوت وجود دارد.
برای تأیید این فرضیه از آزمون T دو گروه مستقل استفاده می شود. نتایج بدین ترتیب بدست آمده
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول ۴-۲۱- آزمون T دو گروه مستقل با توجه به وضعیت توصیف شغلی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده
متغیر | شاخص ها | میانگین | انحراف معیار | تعداد | T | درجه آزادی | سطح معنی داری |
پژوهنده | ۲.۶۰۰۰ | ۵۱۶۴۰/۰ | ۱۰ | ۰۹۰/۱ | ۳۸ | ۲۸۳/۰ | |
غیرپژوهنده | ۲.۴۰۰۰ | ۴۹۸۲۷/۰ | ۳۰ |
باتوجه به نتایج آزمون T دوگروه مستقل،ازt بدست آمده ودرجه آزادی (df)وسطح معنی داری،به این نتیجه می رسیم که بین رضایت شغلی(توصیف شغلی) معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده تفاوت معنادار وجود دارد و فرضیه مورد تأیید قرار می گیرد.
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
۵-۱- مقدمه
در این فصل به ارائه نتایج پژوهش ، بررسی و مقایسه پژوهش حاضر با چند پژوهش دیگر ، نتیجه گیری ، بیان محدودیت ها و نهایتا” ذکر پیشنهادها همت گمارده می شود باشد کهف این مجموعه کوچک و مفید واقع گردد .
۵-۲- یافته های تحقیق :
یافته های تحقیق در پاسخ به فرضیه اول : بین احساس خودکار آمدی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده دبیرستانهای دخترانه سندرک تفاوت وجود دارد .
برای بررسی این فرضیه از آزمون T دو گروه مستقل استفاده می شود نتایج بدست آمده .
از T بدست آمده و درجه آزادی و سطح معنی داری در جدول ۴-۲۰ فصل چهارم به این نتیجه می رسیم که بین خودکار آمدی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده تفاوت معناداری وجود ندارد و فرضیه صفر مورد نظر رد می شود و فرض صفر مورد تایید قرار می گیرد یافته ها در پاسخ به این سوال با نتایج تحقیقات کارول و همکاران ( ۲۰۰۹ ) ، چامرز ، هو و گارسا ( ۲۰۰۱ ) ، گرین ، میبلر ، کراوسون ، دوکو آگی ( ۲۰۰۴ ) و شارما و سیلبریسن ( ۲۰۰۷ ) و همچنین با یافته های اصغری ، خدا پناهی ، صالح صدق پور ( ۱۳۷۸ ) ، سروقد ( ۱۳۷۸ ) ، افشاری نیا ( ۱۳۸۸ ) ، بهرامی و عباسیان فرد ( ۱۳۹۲ ) همخوانی دارد .
بندورا معتقد است که انتظارات کارآمدی از نظر اهمیت موقعی که تکالیف بر اساس سطح دشواری مرتب شده باشند انتظارات کار آمدی افراد مختلف ممکن است به تکالیف متوسط و یا پیچیده محدود شود . از نظر عمومیت بعضی تجارب انتظارات تسلط محدودی را خلق می کنند و بعضی یک احساس کار آمدی عمومی تری را می سازد که به موقعیت های دیگر نیز گسترش می یابند . از نظر قوت ، انتظارات ضعیف براحتی بوسیله تجارب مخالف خاموش می شوند اما افرادی که انتظارات قوی دارند در تلاشهای سازشی خود مقاومت بیشتری در برابر تجارب مخالف دارند .
یافته های تحقیق در پاسخ به فرضیه دوم ، بین رضایت شغلی معلمان پژوهنده و معلمان غیر پژوهنده دبیرستانهای دخترانه سند رک تفاوت وجود دارد.
برای بررسی این فرضیه از آزمون T دو گروه مستقل استفاده می شود نتایج بدین ترتیب بدست آمده :
از T بدست آمده و درجه آزادی و سطح معنا داری در جدول ۴-۲۱ فصل چهارم به این نتیجه می رسیم که بین رضایت شغلی ( توصیف شغل ) معلمان پژوهنده و معلمان غیر پژوهنده تفاوت معنا دار وجود دارد و فرضیه مورد تأ یید قرار می گیرد ، یافته ها در پاسخ به این فرضیه با نتایج تحقیقات دموری ( ۱۳۷۳ ) ، بدری گرگوری ( ۱۳۷۴ ) بیات ( ۱۳۷۶ ) کیمیایی ( ۱۳۷۸ ) و اتزیون ( ۱۹۸۷ ) ، جایا راتن و سرینیکا ( ۱۹۹۱ ) ، آرچز جوان ، ۱۹۹۱ ،مور و همکاران (۱۹۹۷ ) همخوانی دارد .
رضایت شغلی نگرشی است که چگونگی احساس مردم را نسبت به مشاغلشان بطور کلی و یا نسبت به حیطه ها ی مختلف آن نشان می دهد ( اسپکتور ، ۲۰۰۰ ) ، وقتی گفته می شود که کسی از رضایت شغلی سطح بالایی بر خور دار است یعنی به طور کلی شغلش را دوست دارد ، برای آن ارزش زیادی قائل است و به گونه ای مثبت به آن می نگرد در یک کلام از احساس خوب و مطلوبی نسبت به آن برخوردار است .
تحقیقات نشان می دهد که علت دیدگاه مثبت و منفی افراد نسبت به شغل و کارشان در علل زیر می باشد:
۱ – عواملی که مربوط به سیاستها و رویه های سازمان است .
۲ – عواملی که مربوط به شرا یط به خصوصی از کار و یا نحوه قرار گرفتن افراد در محل انجام کار
می باشد .
۳ – عواملی که در ارتباط با شخصیتها ی فردی کارکنا ن می باشد ( مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان ، جوادین . ۱۳۹۱ ).
از عوامل سازمانی که سبب می شود افراد تصور رضایت مند ی از کار در آن سازما نها پیدا نمایند و اغلب مشغول به کار در آنجا شود نظام حقوق ، دستمزد ، پاداش ، ارتقاء و دیگر مزایای سازمان است که به صورت عادلانه توزیع می گردد در اینکه افراد تا چه حد در تعیین سرنوشت شغلی و نوع حضور خود در سازمان می توانند موثر باشند و آیا کیفیت و نوع نظارت سرپرستشان مبنی بر رعایت شئونات انسانی است یا نه ، عامل مهمی در تمایل افراد به انتخاب مشاغل دارد .
۵-۳- بحث و نتیجه گیری :
فرم در حال بارگذاری ...