وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع دانشگاهی و تحقیقاتی برای نگارش مقاله : طراحی وضعیتی ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۱-۶-۲قابلیت دسترسی:
اینترنت اشیا به عنوان اتصال دهنده جهان فیزیکی با دنیای دیجیتال می باشد، هر چیز در اطراف ما باداشتن یک شناسایی منحصر به فرد شناسایی می شود،با اختصاص IPv6 رسیدگی به هر عنصر اینترنت اشیا ممکن خواهد بود. به عنوان مثال: نظارت بیمار از راه دوربا استفاده از سنسورها و سیستم های مبتنی بر تگ های RFID.
۲-۶-۲بهره وری:
با در دسترس بودن فن آوری های اینترنت اشیا،می تواندبا به اشتراک گذاری برخی از منابع ،برنامه ها و اشیا، هزینه زیرساخت های معمول مانند مرکز داده ها، سوئیچ وغیره را کاهش داد برای مثال، در مدیریت زنجیره تامین،می تواند حمل و نقل مواد و به طور کلی ارائه تدارکات، انبارداری و ردیابی محصول، مدیریت داده، کاهش تولیدات و هزینه های حمل و نقل را موردبررسی قرار داد و با دسترسی هوشمند اشیایی دنیای فیزیکی باعث افزایش بهره وری شد
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۶-۲اثربخشی هزینه:
در اینترنت اشیا ارتباط اشیا با اسفاده از فناوری هوشمند برقرار می شود و این ارتباط و به اشتراک گداری اطلاعات باعث کاهش هزینه می شود .
۴-۶-۲اتصال [۵]AAA :
یکی از مهمترین فرصت ها و اهداف اینترنت اشیا دستیابی به هر چیز درهرمکان و در هر زمان می باشد.
۷-۲عملکرد اصلی اینترنت اشیا:
اینترنت اشیا دارای سه عملکرد مهم است:
۱-جمع آوری جامع: با بهره گرفتن از RFID، حسگرها،کد و بار کد های دو بعدو…مبادرت به جمع آوری اطلاعات از اشیادر هر زمان، هر کجا صورت می گیرد.
۲- انتقال قابل اطمینان: ارائه اطلاعات مربوط به اشیاء را از طریق انواع شبکه های ارتباط امین واز راه دور و اینترنت به صورت بلادرنگ.
۳-پردازش هوشمند: با بهره گرفتن از محاسباتی هوشمندمانند محاسبات ابری و فازی می توان به شناسایی، تجزیه و تحلیل و پردازش مقادیر زیادی ازداده ها و اطلاعات، به منظوراجرای کنترل هوشمند اشیاءپرداخت.
به عبارت دیگر اینترنت اشیا را می توان یک شکل جدید از شبکه بر اساس اینترنت دانست که بسیار بزرگتر دیده می شودشبکه که از دستگاه ها و شبکه های کامپیوتری با فن آوری های پیشرفته شکل گرفته است​​ ]۲۰[
شبکه حسگربیسیم
اینترنت اشیا
ارتباط ماشینی
RFID
شبکه ارتباطات موبایل
اینترنت
مدیریت هوشمند/کنترل هوشمند/الگو های شناسایی/محاسبات ابری
شکل ۵-۲ارتباط اینترنت اشیا با سایر شبکه های موجود]۱۵[
۸-۲فناوری های مورد استفاده در اینترنت اشیا:
شکل۶-۲فن آوری های حیاتی دراینترنت اشیا]۲۱[
شکل۷-۲ دسته بندی فن آوری های حیاتی دراینترنت اشیا]۲۲[
فن آوری های کلیدی برای اینترنت اشیا در شکل ۷-۲ نشان داده شده است، چهار فن آوری کلیدی مهمتر آن عبارتند از RFID(و (IPv6 که مسئول شناسایی اشیا، فن آوری های حسگر که مسئول سنجش اطلاعات، فن آوری ارتباطات و فن آوری های یکپارچه سازی شبکه که وظیفه انتقال اطلاعات را برعهده دارند و فن آوری پردازش هوشمند اطلاعات .
RFID1-8-2
تصور بسیاری از افراد این است که RFID یک فناوری نوظهور و نوپا است. علت این تصور نادرست این است که فناوری RFID به تازگی توسعه داده شده است. RFID از دهه ۷۰ میلادی وجود تجاری داشته اما به دلیل هزینه بالایش در پیاده‌سازی تاکنون گسترش چندانی پیدا نکرده است . اکنون با پیشرفت فناوری در زمینه سیستم‌های اطلاعاتی ، ظهور ریزپردازنده‌های قدرتمند و نسبتا ارزان می‌توان با هزینه‌های کم‌تری RFID را پیاده‌سازی کرد و چون دنیای تجاری امروزی نیاز حیاتی‌تری نیز به این‌گونه سیستم‌ها دارد، می‌توان آن را راحت‌تر در حوزه تجارت گسترش داد.
اگر به مفهوم RFID دقت کنیم، می‌توان ادعا کرد که از زمان جنگ جهانی دوم این فناوری حضور داشته است. سیستم مشابه ی در آن زمان برای شناسایی هواپیماهای خودی و تفکیک آنها ازهواپیماهای دشمن توسط انگلیسی‌ها ساخته شده بود که IFF نام داشت. IFF اختصار عبارت Identify Friend or Foe به مفهوم تشخیص دوست از دشمن است و مکانیزم آن نیز شبیه RFID است.در سال ۱۹۴۵ میلادی نیز فردی به نام لئون ترمین دستگاهی جاسوسی اختراع کرد که فناوری آن مشابهRFID است و درنهایت اینکه RFID شکل امروزی توسط مخترعی به نام ماریو کاردلو ساخته شد که به علت گرانی بسیارش تا سال ۱۹۷۰ استفاده‌ای از آن در تجارت نشد.
اساس شکل‌گیری RFID به کشف انرژی الکترومغناطیس توسط فارادی در سال ۱۸۴۶ برمی‌گردد. راداری که در سال ۱۹۳۵ ساخته شد نیز می‌تواند یک RFID مقدماتی باشد. کاربرد RFID برای شناسایی حیوانات نیز در سال ۱۹۷۹ آغاز شد. در حدود سال ۱۹۸۷ نیز کار جمع‌ آوری عوارض خودروهای ایالات متحده توسط این فناوری آغاز شد و از سال ۱۹۹۴ به بعد نیز کل خودروهای این کشور با بهره گرفتن از فناوری RFID شناسایی می‌شود.
بیش‌ترین استفاده از RFID از سال ۲۰۰۰ به بعد انجام شده است، مثلا در سال ۲۰۰۳ شناسایی کانتینرها در جنگ آمریکا و متحدان علیه عراق به کمک RFID انجام می‌شد.
اکنون نیز در سیستم زنجیره تامین محصولات تجاری شرکت‌های پیشرفته، از مرحله قبل از تولید کالا تا تحویل آن به مشتری از RFID استفاده می‌شود.]۲۳[

ردیف سال توضیح
۱ ۱۸۰۰ فاراده نقطه عطفی به منظور درک بنیادین انرژی الکترومغناطیس کشف کرد
۲ ۱۸۴۶ فاراده کشف می کند که نور و امواج رادیویی،بخشی از طیف انرژی الکترو مغناطیسی هستند.
۳ ۱۸۶۴ ماکسول تئوری را پیرامون حرکت الکتریسته و انرژی الکترو مغناطیسی در امواج متقاطع و با سرعت مساوی نور منتشر کرد


فرم در حال بارگذاری ...

« سایت دانلود پایان نامه : دانلود مطالب درباره مکان یابی بهینه ادوات SSSC برای ...بررسی پایان نامه های انجام شده درباره شناسایی و ... »
 
مداحی های محرم