وبلاگ

توضیح وبلاگ من

سایت دانلود پایان نامه : دانلود مطالب درباره مکان یابی بهینه ادوات SSSC برای ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
  • اطلاعات مربوط به پایان‌نامه:

۱ - الف: عنوان پایان‌نامه:
فارسی غیر فارسی
ب: نوع کار تحقیقاتی: بنیادی[۱] نظری[۲] کاربردی[۳] عملی[۴]
پ: تعداد واحد پایان‌نامه:۶
ت: پرسش اصلی تحقیق (مسأله تحقیق): مکان یابی ادوات SSSC برای بهبود قابلیت توان عبوری در الگوریتم‏های ژنتیک و PSO چگونه است؟

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

  • بیان مسأله: (تشریح ابعاد، حدود مسأله، معرفی دقیق مسأله، بیان جنبه‌های مجهول و مبهم و متغیرهای مربوط به پرسش‌های تحقیق، منظور تحقیق):

ادوات FACTS به رنج عملکرد وسیع- پاسخ سریع و قابل اطمینان می پردازد.به کمک الگوریتم ژنتیک بهترین محل با بیشترین کارایی را با انتخاب مناسب نوع جبران کننده بدست آورد وتابع هدف ماتلفات وهزینه میباشد.
استفاده از عناصر الکترونیک قدرت که ادوات ۱ FACTS می باشند برای کنترل ولتاژ و زاویه و امپدانس خط استفاده می شود. SSSC قادر به تبادل توان اکتیو و راکتیو در سیستم انتقال می باشد. ۲SSSC میتواند جبرانسازی سری خازنی را به خوبی فراهم کند. همچنین الگوریتم ژنتیک ۳ (GA) و بهینه سازی ازدحام ذرات ۴(PSO) برای بدست آوردن راه حل مطلوبی به عنوان تابع هدف در مدیریت تراکم غیر خطی مورد استفاده قرار می گیرد.
Flexible AC Transmission Systems(FACTS) 1-
۲- Static Synchronous Series Compensator(SSSC)
۳- Genetic Algorithm(GA)
۴- Particle Swarm Optimization(PSO)

  • سوابق مربوط:(بیان مختصر سابقه تحقیقات انجام شده درباره موضوع و نتایج به دست آمده در داخل و خارج از کشور نظرهای علمی موجود درباره موضوع تحقیق)

روش PSO درسال ۱۹۹۵ توسط جیمزکندی و راسل ابرهارت معرفی گردید که یک الگوریتم بهینه سازی فرااکتشافی که از بهینه سازی ذرات حرکت گروهی پرندگان الگو گرفته است که یک روش مرتبه صفر است و نیاز به عملیات سنگین ریاضی مثل گرادیان گیری ندارد و یک روش مبتنی بر جمعیت است .
الگوریتم ژنتیک نوع خاصی از الگوریتمهای تکاملی است که از تکنیکهای فرگشتی مانند وراثت و جهش که اولین بار توسط جان هلند معرفی شد که اصول انتخاب طبیعی داروین برای یافتن فرمول بهینه جهت پیش بینی یا تطبیق بر مبنای رگرسیون استفاده می کند .

  • فرضیه‌ها:


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود فایل ها با موضوع : بررسی سی ...منابع دانشگاهی و تحقیقاتی برای نگارش مقاله : طراحی وضعیتی ... »