وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مطالب پایان نامه ها با موضوع بررسی ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

*گروه همسالان
*انواع بازیها
از آنچه در فصل دوم بیان شد جهت طراحی و تنظیم طرح تحقیق و پرسشنامه استفاده شد و از پیشینه تحقیقات نیز به منظور منظور مقایسه نتایج استفاده می گردد.
فصل سوم:
روش اجرای تحقیق
۳-۱ ) روش تحقیق
این تحقیق از نوع توصیفی است و از روش زمینه یابی بهره جسته است . روش زمینه یابی با سه هدف عمده توصیف ، کشف و تبیین انجام می شود که تبیین عبارتست از برقراری رابطه ای درونی بین متغیرهای مختلف( دلاور ، ۱۳۸۸ ، ۱۰۲ ) بنابراین می توان گفت روش زمینه یابی بیشتر برای کشف رابطه و مستند سازی فرضیه هایی به کار می رود که به صورت علت و معلولی صورت بندی می شوند . .جهت استفاده از این روش از ابزارهایی استفاده می شود که در تحقیق حاضر از یک نوع پرسشنامه استفاده می شود .

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۲ ) روش های جمع آوری اطلاعات
مهمترین روش های گردآوری اطلاعات ، در این تحقیق بدین شرح است :
مطالعات کتابخانه ای : جهت گردآوری اطلاعات در زمینه مبانی نظری و ادبیات تحقیق موضوع ، از منابع کتابخانه ای ، مقالات ، کتاب های مورد نیاز و نیز از شبکه جهانی اطلاعات (Internet ) استفاده شده است . همچنین جهت تهیه مولفه های تاثیر گذار در هویت ایرانی - اسلامی علاوه بر استفاده از مبانی نظری، مصاحبه هایی با صاحبنظران دینی و جامعه شناسی فرهنگی نیز صورت گرفته است که پرسشنامه بر اساس مجموعه این یافته ها طراحی شده است .
تحقیقات میدانی : به منظور جمع آوری داده ها و اطلاعات برای تجزیه و تحلیل ، از روش پرسشنامه استفاده شده است .
۳-۳ ) جامعه آماری :
جامعه آماری شامل۱۰۷۷ نفر معاون پرورشی می باشد که از این میان ۷۸۸ نفر خانم و ۲۸۹ نفر آقا می باشند و این تعداد کل معاونین پرورشی مناطق نوزده گانه تهران می باشد .
جدول شماره ۳-۴ به تفضیل مناطق و تعداد معاونین پرورشی را در هر منطقه نشان می دهد .
منطقه خانم آقا
منطقه ۱ ۴۳ ۱۹
منطقه ۲ ۴۵ ۲۰
منطقه ۳ ۴۰ ۱۵
منطقه ۴ ۴۸ ۱۹
منطقه ۵ ۵۰ ۲۱
منطقه ۶ ۴۸ ۱۲
منطقه ۷ ۴۵ ۱۳
منطقه ۸ ۳۸ ۱۲
منطقه ۹ ۴۲ ۱۸
منطقه ۱۰ ۴۰ ۱۴
منطقه ۱۱ ۴۲ ۱۴
منطقه ۱۲ ۴۱ ۱۴
منطقه ۱۳ ۳۵ ۱۳
منطقه ۱۴ ۳۵ ۱۳
منطقه ۱۵ ۳۸ ۱۲
منطقه ۱۶ ۳۸ ۱۵
منطقه ۱۷ ۳۵ ۱۵
منطقه ۱۸ ۴۲ ۱۴
منطقه ۱۹ ۴۳ ۱۶
جمع ۷۸۸ ۲۸۹
جدول ۳-۱ ) توزیع جامع آماری
۳-۴ ) نمونه آماری
با بهره گرفتن از جدول کرجسی و مورگان و مطابق با حجم جامعه ۲۸۵ نفر می باشد .
۳-۴-۱ ) روش تعیین نمونه
برای دستیابی به اهداف مورد نظر ابتدا ازمیان مناطق نوزده گانه تهران ، از روش خوشه ای استفاده شده است و طبق محدوده جغرافیایی ۵ منطقه به صورت شمال ( منطقه یک ) ، جنوب ( منطقه ۱۹) ، شرق ( منطقه چهار ) ، غرب ( منطقه پنج ) و مرکز ( منطقه ۶) انتخاب شدند. و در مرحله بعد ، برای انتخاب معاونین پرورشی از میان مدارس ، مدارس به صورت تصادفی انتخاب شدند .
منطقه خانم آقا
منطقه ۱ ۴۳ ۱۱
منطقه ۴ ۴۶ ۱۳
منطقه ۵ ۵۰ ۱۲
منطقه ۶ ۴۸ ۸
منطقه ۱۹ ۴۳ ۱۱
جمع ۲۳۰ ۵۵
جدول ۳-۲) جدول توزیع نمونه انتخابی
۳-۵ ) ابزار جمع آوری اطلاعات
ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بوده است .در این تحقیق از یک پرسشنامه دو بخشی استفاده شده است که هرکدام دارای ۵۵ سوال بوده است و هر بخش دارای یک سوال باز نیز بوده است .
بخش الف هویت ایرانی را در قالب پنج مولفۀ شناخت تاریخ و اسطوره های ایران ، شناخت از زبان و ادبیات فارسی ، القای غرور ایرانی ، صلح دوستی و مهربانی ایرانی و علاقمندی به علم و دانش سنجیده شده است .
تاثیر عامل والدین در این شاخصها در سوالات ۱و ۲ روی این پنج عامل با پنج سوال برای هر یک ( در مجموع ده سوال )و با زیر مولفه های تحصیلات و عرق ملی والدین سنجیده شده است .
تاثیر نظام آموزشی در سوالات ۳ و ۴ و ۵ با زیر مولفه های صلاحیت حرفه ای معلمان ، برنامه درسی و و وضعیت ظاهری ( معماری و تزئینات ) در قالب ۱۵ سوال سنجیده شده است .


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود فایل های پایان نامه با موضوع بررسی ...دانلود منابع پایان نامه در رابطه با حقوق و ... »