وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقطع کارشناسی ارشد : پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها با موضوع :اثر لذت جوئی ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

Floh, Madlberger (2013)

پیمایش فروشگاه اینترنتی

Floh, Madlberger (2013)

خرید آنی آنلاین

Park, Kim, Funches, Foxx (2012)

روایی سازهروایی سازه دلالت بر آن دارد که نتایج بدست آمده از کاربرد سنجه­ها تا چه حد با تئوری­ها­یی که آزمون بر اساس آن طراحی شده است، سازگاری دارد (دانایی فرد، الوانی و آذر، 1388). برای تعیین روایی سازه، تحقیق حاضر روش تحلیل عاملی تأییدی را که از متداول ترین روش­هاست، استفاده کرده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

3-3-2-1) تحلیل عاملی
یکی از مهمترین شیوه ­های تحلیل روایی سازه استفاده از تحلیل عاملی[200] است. تحلیل عاملی نشان می­دهد که سنجه­ها با چه الگو و تناسبی با یکدیگر مرتبط هستند که این ارتباط توسط بارهای عاملی ارائه می­ شود (نگهبان، 1384). دو نوع تحلیل عاملی وجود دارد که هر دوی آنها با رایج­ترین روش استخراج یعنی روش تحلیل مؤلفه­ های اصلی انجام می­شوند:

  • تحلیل عاملی اکتشافی
  • تحلیل عاملی تأییدی

در تحلیل عاملی اکتشافی محقق درصدد کشف ساختار زیربنایی مجموعه نسبتاً بزرگی از متغیرهاست. تحلیل عاملی تأییدی درصدد تعیین این مسئله است که آیا تعداد عامل­های اندازه گیری­شده، با آنچه بر اساس تئوری و مدل نظری انتظار می­رفت، انطباق دارد (حبیب­پور و صفری، 1390، 307). در تحقیق حاضر تحلیل عاملی تأییدی، برای روایی سازه استفاده شده است.
3-4) نرم افزارهای تجزیه­و­تحلیل داده ­ها
در این پژوهش به منظور تنظیم، طبقه ­بندی و محاسبات آماری از نرم افزارIBM SPSS20 استفاده گردید. برخی آزمون­های آماری و تخمین های صورت گرفته با کمک نرم افزار IBM SPSS 20 انجام شد. همچنین جهت ارزیابی فرضیه ­ها و نیز تأیید مدل مفهومی ارائه شده از نرم افزار Smart- PLS استفاده گردید.
3-5) خلاصه و جمع­بندی فصل
روش انجام پژوهش از بخش­های مهم یک کار تحقیقاتی می­باشد. بدون داشتن متدولوژی مشخص و دارای اعتبار علمی، نتایج بررسی­ها و تحلیل­های مربوطه، معتبر و قابل تعمیم نخواهد بود. از این رو، روش­شناسی تحقیق از جمله معیارهای رایج جهت ارزیابی تحقیقات علمی تلقی می گردد. در این راستا، در فصل سوم به تفصیل روش تحقیق، نحوه گردآوری اطلاعات، جامعه و نمونه آماری و ساختار پرسشنامه بیان گردید. در پایان نیز به شیوه تجزیه و تحلیل داده ­ها و تکنیک­های مورد استفاده اشاره شد.
فصل چهارم:
تجزیه­و­تحلیل داده­­ها
4-1) مقدمه
تجزیه ­و ­تحلیل داده ­ها فرآیندی چند مرحله­ ای است که طی آن داده­هایی که با بکارگیری ابزارهای جمع­آوری شده از جامعه آماری فراهم شده ­اند خلاصه، کدبندی، دسته­بندی و در نهایت پردازش ­می­شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل­ها و ارتباطات میان این داده ­ها به منظور آزمون فرضیه ­ها فراهم آید (خاکی،1387). به منظور تجزیه و تحلیل داده ­های جمع­آوری شده، آمار تحلیلی به دو صورت آمار توصیفی و استنباطی مطرح می­ شود. در این بخش ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی، شناختی از وضعیت و ویژگی­های جمعیت شناختی پاسخ ­دهندگان حاصل می­ شود. در ادامه در آمار استنباطی این پژوهش به بررسی روابط علی بین متغیرهای موجود در مدل پژوهش پرداخته می­ شود.
در این فصل با بهره گرفتن از روش­ها و نرم­افزارهای (Spss20 ,Smart-PLS) به تجزیه و تحلیل مجموعه ­ای از داده ­های نامنظم در قالب اعداد، نمودارها و جداول آماری پرداخته می­ شود.
4-2) آمار توصیفی
در بیشتر پژوهش­ها، با استثناء مواردی خاص، علاقه­مند به آگاهی از میزان تکرار رخ دادن پدیده ­ها (فراوانی)، میانگین یا متوسط مجموعه ­ای از ارقام و همین طور میزان تغییر­پذیری درون مجموعه (برای مثال میزان تمایل به مرکز و پراکندگی متغیرهای وابسته و مستقل) هستیم. این موضوعات به عنوان آمار توصیفی مشهورند. روش های آمار توصیفی به محقق کمک می­ کند به راحتی به تعیین و تبیین داده ­ها یا اطلاعاتی بپردازد که در مورد یک موضوع مشخص گردآوری شده است (دانایی­فرد، الوانی و آذر، 1388: 355). در این بخش به تشریح آمار توصیفی پاسخ دهندگان به پرسشنامه در جامعه آماری پرداخته می­ شود.
4-2-1) ویژگی­های جمعیت شناختی
جدول 4-1، آمار توصیفی مربوط به مشخصات فردی و جمعیت­شناختی پاسخ دهندگان به تفکیک سن، جنسیت و… مورد بررسی قرار گرفته است.
جدول 4-1) ویژگی­های جمعیت شناختی نمونه آماری

ابعاد

فراوانی

درصد فراوانی

رده سنی

22-18

38

179/0

27-23

79

372/0


فرم در حال بارگذاری ...

« پژوهش های پیشین در مورد شناسایی-و-رتبه-بندی-استراتژی-های-بازاریابی-شرکت-های-کوچک-ومتوسط-به-منظور-بقا-در-شرایط-رکود-اقتصادی-به-روش-FANP- فایل ۲۴راهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد الگوی هم پیوند ... »
 
مداحی های محرم