وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود فایل پایان نامه با فرمت word : مطالب با موضوع : بررسی اثرات نقدینگی بر نوسان قیمت ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

(۲۰۰۷)

امریکا
(۲۰۰۴-۱۹۸۰)

قیمت مسکن
(VAR)

تولید ناخالص داخلی، نرخ تورم، نرخ بهره، عرضه پول

نتایج نشان داده است قیمت مسکن به‌طور تاریخی از نوسانات قیمت محلی آن فاصله گرفته است. حباب‌های قیمت محلی در برخی از ایالت‌ها مهم ارزیابی شده اما افزایش عمومی قیمت مسکن پدیده ملّی تلقی می‌شود. نتایج تخمین مدل بیانگر آن است که سیاست مالی انبساطی عامل افزایش مشترک قیمت مسکن در سطح ملّی بشمار می­رود. البته اثر سیاست پولی انبساطی بر افزایش قیمت مسکن بسیار کوچک و ناچیز است.

۹

اسن مکر و سچه و جرلاچ
(۲۰۰۸)

۱۷ کشور توسعه یافته
(۲۰۰۶-۱۹۸۶)

قیمت واقعی املاک
(PVAR)

قیمت واقعی اکویتی، تولید ناخالص داخلی ، نرخ بهره و CPI

در مجموع یافته­های مطالعه نشان­ می­ دهند که تفاوت در ساختار مالی در خصوص اثر سیاست پولی بر قیمت املاک مسکونی و همچنین اقتصاد اهمیت کمی دارد. این تحلیل­ها به توانایی سیاست پولی در واکنش به رونق قیمت املاک مسکونی و قیمت اکویتی اشاره دارد. همچنین سیاست پولی می ­تواند بطور بالقوه به آرام کردن افزایش قیمت املاک کمک کند.

۱۰

خیابانی
(۱۳۸۲)

ایران

قیمت مسکن
(ARDL)

حجم پول، تولید واقعی، شاخص سهام، نرخ ارز

در بلند مدت، حجم واقعی پول، تولید واقعی، نرخ واقعی ارز، شاخص قیمت سهام از عوامل مهم تعیین­کننده رفتار قیمت واقعی مسکن می­باشند.در حالی که در کوتاه­مدت، حجم واقعی پول، تولید واقعی، شاخص واقعی سهام تعیین کننده رفتار قیمت واقعی مسکن می­باشند و نهایتا این که واکنش قیمت در مقابل شوک­های منفی و مثبت متقارن نمی ­باشد. بدین مفهوم که هر شوک مثبت وارده بر رابطه بلندمدت حدود ۳ و برای هر شوک منفی وارد شده بر رابطه تعادلی بلندمدت حدود ۲ فصل زمان نیاز است تا توسط تغییر در قیمت واقعی مسکن حذف گردد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱۱

وطن پور
(۱۳۸۶)

تهران
(۱۳۸۵-۱۳۷۵)

قیمت مسکن
(VAR)

نقدینگی، هزینه ساختمان­های شروع شده

نتایج نشان می­دهد که در بلندمدت رابطه مثبت و مستقیمی بین نقدینگی و هزینه بنای واحدهای مسکونی با قیمت مسکن وجود دارد، به طوری که در بلندمدت یک درصد افزایش نقدینگی سبب افزایش قیمت مسکن به میزان ۱٫۳۸ درصد می­گردد و اگر هزینه بنای ساختمان­های شروع شده یک درصد افزایش یابد، قیمت مسکن به مقدار ۲٫۰۱ درصد افزایش می­یابد.

۱۲

قلی­زاده و کمیاب
(۱۳۸۹)

ایران
(۱۳۸۵-۱۳۷۱)

حباب قیمت مسکن
(ARDL)

نرخ بهره، نقدینگی، سهام، تولید ناخالص داخلی، هزینه ساخت مسکن

نتایج نشان می­دهد که الگوی شکل­ گیری حباب­ها در ادوار مختلف تغییر می­یابد، همچنین متغیرهای مؤثر و اثرات نهایی آنها بر حباب قیمت مسکن متفاوت است. نتایج بیانگر آن است که سیاست پولی، سهم قابل توجهی از نوسانات قیمت مسکن و شکل­ گیری حباب را به خود اختصاص داده است. از این­رو موثرترین روش کنترل حباب قیمت مسکن، بکارگیری سیاست پولی مناسب و تنظیم قواعد سیاست پولی بر مبنای واکنش بهینه نسبت به نوسان قیمت مسکن، تورم و رشد اقتصادی است. اثر متغیرهای سیاست پولی در دوره رکود قوی­تر از اثر آن در دوره رونق است.

۱۳


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود مطالب پایان نامه ها در مورد مشارکت واحدها با ...منابع علمی پایان نامه : دانلود مطالب پژوهشی با موضوع مطالعه ی باکتری های بی هوازی ... »
 
مداحی های محرم