وبلاگ

توضیح وبلاگ من

راهنمای نگارش پایان نامه در مورد بررسی تاثیر بازی ‌های آموزشی ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
 

معنا داری
درجه آزادی
ارزش t
انحراف معیار
میانگین
آزمودنی=1
شاهد =2

 

002/0
65
173/7
20/1
32/18
نمره‌ی املای کلمات هم آوا (1)

 

42/2
94/14
نمره‌ی املای کلمات هم آوا (2)

 

با مقایسه‌ی جدول 4-4 و 4-5 مشخص می‌شود که بازی آموزشی رایانه‌ای Fun Spelling بر یادگیری املای کلمات هم آوا تاثیر مثبت داشته است. در حقیقت میانگین نمرات پیش آزمون زبان آموزان این دو گروه تفاوت معنا داری با یکدیگر نداشتند و نمرات در یک سطح بوده است (جدول 4-4). لیکن بعد از استفاده از بازی آموزشی رایانه‌ای توسط زبان آموزان گروه آزمودنی، میانگین نمرات پس آزمون زبان آموزان این گروه بالاتر رفته و تفاوت معنا داری بین میانگین نمرات پس آزمون این دو گروه زبان آموز به وجود آمده است (جدول 4-5). بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که بازی آموزشی رایانه‌ای Fun Spelling در یادگیری املای کلمات هم آوا تاثیر مثبت داشته است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شایان ذکر است که تاکنون پژوهش‌ مشابه‌ای به منظور تشخیص تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر این جنبه‌ی ظریف از دانش نوشتار زبان انگلیسی زبان آموزان صورت نگرفته، لذا بحث نتایج به دست آمده با توجه به فقدان پیشینه‌ تحقیق میسر نمی‌باشد.
4-4- یادگیری املای کلمات دارای حروف ساکن در زبان انگلیسی
سوال تحقیق 4: آیا بازی‌های آموزشی رایانه‌ای تاثیری بر یادگیری املای کلمات انگلیسی که دارای حروف ساکن می‌باشند دارد؟
4-4-1- پیش آزمون املای کلمات دارای حروف ساکن
همان طور که قبلا گفته شد، برای انجام این تحقیق ابتدا دو گروه زبان آموز انتخاب شد (گروه آزمودنی و گروه شاهد). در ابتدای ترم که تکلیف هر دو گروه به یک صورت بوده پیش آزمون املای کلمات دارای حروف ساکن از زبان آموزان گرفته شد تا مشخص شود تمام زبان آموزان در یک سطح از دانش املای کلمات انگلیسی قرار داشته و زبان آموزان یک گروه از گروه دیگر برتری نداشته‌اند.
طبق جدول 4-6 مشخص شده است که در پیش آزمون املای کلمات دارای حروف ساکن میانگین نمره‌ی گروه آزمودنی (76/14=M) با میانگین نمره‌ی پیش آزمون گروه شاهد (18/14=M) تفاوتی جزئی داشته است. همچنین در این جدول نتایج بدست آمده از روش آماری آزمون نمونه‌های غیر وابسته‌ی T ذکر شده و مشخص شده است که تفاوت معنا داری بین میانگین نمره‌ی پیش آزمون زبان آموزان گروه آزمودنی و گروه شاهد وجود ندارد (05/0<p، 65=t). این بدین معناست که در ابتدای ترم زبان آموزان هر دو گروه در یک سطح از دانش نوشتاری کلمات دارای حروف ساکن بوده‌اند و تفاوتی میان نمرات گروه آزمودنی و گروه شاهد وجود نداشته است.
جدول 4-6: آمار توصیفی و آزمون نمونه‌های غیر وابسته‌ی T پیش آزمون
املای کلمات دارای حروف ساکن

 

معنا داری
درجه آزادی
ارزش t
انحراف معیار
میانگین
آزمودنی=1
شاهد =2

 

976/0
65
827/0
89/2
76/14
نمره‌ی املای کلمات دارای حروف ساکن (1)


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع کارشناسی ارشد با موضوع : بررسی ...دانلود منابع دانشگاهی : راهنمای نگارش مقاله دانشگاهی و تحقیقاتی درباره راﺑﻄﻪ میزان اﺳﺘﻔﺎده از ... »
 
مداحی های محرم