وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود فایل های پایان نامه با موضوع اثر ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۰۳۸۹/۱-

۱۸۸/۲-

۰۲۹۰/۰

۱۵۹/۲

AR(1)

۴۲۷۰/۰-

۴۰۸/۱۲-

۰۰۰۰/۰

۰۰۶/۱

ضریب تعیین مدل ۴۱۷۸/۰

آماره F مدل
(P-Value)

۰۵۵/۲
(۰۰۰۰/۰)

آماره Jarque-Bera
(P-Value)

۹۶۹/۲۵
(۰۰۰۰/۰)

آماره Breusch-Pagan
(P-Value)

۸۲۳/۱
(۱۲۲۱/۰)

آماره
Durbin-Watson

۲۹/۲

در بررسی معنی دار بودن کلی مدل، با توجه به این که سطح معنی داری (P-VALUE) آماره F از ۰۵/۰ کوچکتر می باشد (۰۰۰۰/۰) با اطمینان ۹۵% معنی دار بودن کلی مدل تایید می شود. ضریب تعیین مدل نیز گویای آن است که ۷۸/۴۱ درصد از لگاریتم تغییرات هزینه های اداری، عمومی و فروش توسط متغیرهای وارد شده در مدل تبیین می شود. همچنین در بررسی مفروضات رگرسیون کلاسیک نتایج آزمون جارکوا- برا گویای آن است که باقیمانده های حاصل از برآورد مدل در سطح اطمینان ۹۵% از توزیع نرمال برخوردار نمی باشند بطوری که مقدار احتمال (P-VALUE) مربوط به این آزمون کوچکتر از ۰۵/۰ است (۰۰۰۰/۰). در این ارتباط با توجه به تعداد بالای مشاهدات و قضیه حد مرکزی می توان از نرمال نبودن توزیع داده ها چشم پوشی کرد. ضمن این که با توجه به نمودار ۴-۳ توزیع باقیمانده ها نزدیک به توزیع نرمال می باشد.
نمودار ۴-۳) توزیع فراوانی باقیمانده های مدل (۱) تحقیق
همچنین با توجه به این که مقدار احتمال (P-VALUE) مربوط به آزمون برش- پاگان بیشتر از ۰۵/۰ می باشد (۱۲۲۱/۰) همسانی واریانس باقیمانده‏ها تأیید می شود. علاوه بر این از آنجایی که مقدار آماره دوربین واتسن مابین عدد ۵/۱ و ۵/۲ می باشد (۲۹/۲) لذا استقلال باقیمانده‏های مدل نیز تأیید می‏شود.
تفسیر نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول تحقیق
بر اساس نتایج ارائه شده در جدول ۴-۶، سطح معنی داری (P-Value) آماره t مربوط به ضرایب  و  کوچکتر از ۰۵/۰ بوده و ضریب  (۹۵۸۸/۱) مثبت و ضریب  (۴۰۹۰/۱-) می باشد بنابراین مطابق با مدل ABJ وجود چسبندگی هزینه در سطح اطمینان ۹۵ درصد تأیید شده و گویای آن است که در میان شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران افزایش در هزینه ها در دوره های افزایش درآمد بیشتر از کاهش هزینه ها در دوره های کاهش درآمد است. همچنین سطح معنی داری (P-Value) آماره t مربوط به ضرایب  و  کوچکتر از ۰۵/۰ بوده و ضریب  (۹۵۸۸/۱) بیشتر از ضریب  (۵۴۳۳/۱) می باشد (  ) بنابراین در سطح اطمینان ۹۵ درصد فرضیه  تأیید شده و می توان گفت به دنبال افزایش در فروش دوره قبل نسبت به کاهش فروش در دوره قبل، با همان مقدار افزایش فروش در دوره جاری هزینه ها به مقدار بیشتری افزایش می یابد. در نتیجه فرضیه اول تحقیق در سطح اطمینان ۹۵ درصد تأیید شده و گویای آن است که در بازار سرمایه ایران تغییرات فروش اثر نامتقارن بر رفتار هزینه ها دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۶-۲ نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم تحقیق


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع کارشناسی ارشد در مورد تبیین مزیت رقابتی پایدار برای ...دانلود منابع پژوهشی : مطالب درباره : تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر ... »
 
مداحی های محرم