وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع پایان نامه کارشناسی ارشد :بررسی ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
          1. مدل معادلات ساختاری

         

     

برای تجزیه‌وتحلیل داده ­های این تحقیق از مدل­یابی معادلات ساختاری (SEM)[203] استفاده می‌گردد. مدل­یابی معادلات ساختاری یک تکنیک تحلیل چند متغیری کلی و بسیار نیرومند از خانواده رگرسیون چند متغیری و به بیان دقیق‌تر بسط “مدل خطی کلی”[۲۰۴] است که به پژوهشگر امکان می­دهد مجموعه‌ای از معادلات رگرسیون را به گونه هم‌زمان مورد آزمون قرار دهد و به بررسی هم‌زمان روابط بین متغیرهای مختلف بپردازد. (علوی، ۱۳۹۲).

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

ازآنجایی‌که در تحقیق حاضر چند متغیر مستقل وجود دارد که می‌بایستی اثر آن‌ها بر روی متغیر وابسته موردبررسی قرار گیرد، بنابراین استفاده از مدل معادلات ساختاری ضرورت می‌یابد.
فصل چهارم:
تجزیه‌وتحلیل داده‌های تحقیق
فصل چهارم:تجزیه‌وتحلیل داده‌های تحقیق

      1. مقدمه

     

تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برای پاسخ به سؤالات و یا بررسی صحت‌وسقم فرضیات برای هر نوع تحقیق از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه در بیشتر تحقیقاتی که متکی بر اطلاعات جمع‌ آوری‌شده از موضوع موردتحقیق می‌باشد؛ تجزیه‌وتحلیل اطلاعات از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تحقیق محسوب می‌شود. داده‌های خام با بهره گرفتن از فنون آماری مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرند و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده‏کنندگان قرار می‌گیرند.
این فصل شامل دو قسمت عمده توصیف داده‌ها و تحلیل داده‌ها است. در قسمت توصیف داده‌ها به توصیف ویژگی‌های دموگرافیک و هم­چنین توصیف متغیرهای پژوهش توسط توزیع فراوانی و آماره‌های توصیفی پرداخته و در قسمت تحلیل داده‌ها به بررسی فرضیه‌های تحقیق پرداخته می‏شود. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS (نسخه ۲۲) و نرم‏افزار SmartPLS (نسخه ۲) استفاده شد و سطح معنی‏داری ۰۵/۰ در نظر گرفته شد. لازم به ذکر است که به‌منظور انجام تحقیق حاضر، تعداد ۷۸ پرسشنامه توزیع گردید و تعداد ۷۰ پرسشنامه کامل از بین اعضای نمونه آماری گردآوری شد.
به دلیل آنکه در برخی از شرکت‏ها بیش از یک نفر به پرسشنامه پاسخ داده بودند میانگین نظرات افراد پاسخ‏دهنده در یک شرکت، برای تحلیل فرضیات اصلی و مدل نهایی تحقیق بکار گرفته شد. ازاین‌رو با لحاظ نمودن میانگین نظرات برای پاسخ‏های مشترک در یک شرکت، نهایتاً تعداد ۵۰ پاسخ برای تحلیل نهایی استفاده گردید در­حالی­که برای تحلیل توصیفی یافته‏ها (تحلیل داده‏های سؤالات جمعیت شناختی) از تمامی ۷۰ پرسشنامه استفاده گردید. نتایج تجزیه‌وتحلیل (تحلیل توصیفی و استنباطی) داده‏های گردآوری‌شده از پرسشنامه‏های به‌دست‌آمده به شرح ذیل می‏باشد.
شایان‌ذکر است که ﺷﻴﻮه ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻳﻲ آزمودنی‌ها به ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺻﻮرت ﺑﻮد ﻛﻪ آزمودنی‌ها پس از مطالعه سؤالات، نظرات ﺧﻮد را در ﻣﻮرد گویه‏های مربوط به ۹ سؤال اول از سؤالات اصلی ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ در ﻳﻚ ﻃﻴﻒ خیلی بد (۱)، بد (۲)، متوسط (۳)، خوب (۴) و خیلی خوب (۵)، و برای گویه‏های مربوط به ۳۸ سؤال بعدی از سؤالات اصلی ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ در ﻳﻚ ﻃﻴﻒ کاملاً مخالفم (۱)، مخالفم (۲)، نظری ندارم (۳)، موافقم (۴) و کاملاً موافقم (۵)، ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻤﻮدﻧﺪ.

      1. تحلیل توصیفی یافته‏های تحقیق

     

در ادامه به بررسی آمار توصیفی داده‌ها بر اساس مشخصات جمعیت شناختی پاسخ‏دهندگان و فراوانی (پارامترهای آماری) سؤالات مربوط به متغیرهای تحقیق پرداخته می‌شود.

  •  
        1. جنسیت پاسخ‏دهندگان

       


فرم در حال بارگذاری ...

« مقالات و پایان نامه ها درباره شناسایی و ...پروژه های پژوهشی درباره ارزیابی سیستم حمل و نقل ... »
 
مداحی های محرم