وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود منابع پژوهشی : مطالب درباره : تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
 

عملکردتجاری

 
 

۲۲تا۳۲

 

۳-۵) روایی و پایایی ابزار اندازه گیری
پیش از اطمینان نهایی به ابزارهای اندازه گیری و به کارگیری آنها در مرحله اصلی جمع آوری
داده ها، ضرورت دارد که پژوهشگر از طریق علمی، اطمینان لازم را نسبت به روابودن به کارگیری ابزار مورد نظر و پایا بودن آن پیدا کند، در واقع روایی و پایایی ویژگی هایی هستند که هر ابزار سنجشی از جمله پرسشنامه باید دارا باشد.
روایی
مقصود از روایی آن است که آیا ابزار اندازه گیری می تواند خصیصه و ویژگی ای که ابزار برای آن طراحی شده است را اندازه گیری کند یا خیر؟ موضوع روایی از آن جهت اهمیت دارد که اندازه گیری‌های نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد. روایی با این سؤال در ارتباط است که آیا ما همان چیزی را که در نظر داریم، اندازه گیری می کنیم؟ (خاکی، ۱۳۸۷). از آنجا که در تحقیق حاضر از پرسشنامه های معتبر استفاده شده دارای روایی می باشند ولی جهت اطمینان بیشتر پرسشنامه توسط استاد راهنما و مشاور بررسی شده و تائید شدند. لذا روش مورد استفاده جهت بررسی روایی پرسشنامه روش روایی محتوی بوده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

پایایی
پایایی عبارت است از اینکه اگر یک وسیله اندازه گیری که برای سنجش متغیر و صفتی ساخته شده در شرایط مشابه در زمان یا مکان دیگر مورد استفاده قرار گیرد، نتایج مشابهی از آن حاصل شود. به عبارت دیگر، ابزار پایا ابزاری است که از خاصیت تکرار پذیری و سنجش نتایج یکسان برخوردار باشد.
در این پایان نامه برای تعیین پایایی پرسشنامه با تأکید بر همسانی درونی سؤالات از طریق محاسبه ضریب آلفای کرانباخ عمل شده که با استفاده نرم افزار ۱۹ SPSS برای مجموعه سؤالات مربوط به هر متغیر اقدام شد. فرمول محاسبه ضریب آلفای کرانباخ به شرح زیر است:

r= ضریب پایایی کل آزمون
j = تعداد بخش های آزمون
= واریانس نمرات هر بخش از آزمون
= واریانس نمرات کل آزمون
جدول۳-۳) مقدار آلفای کرونباخ متغیر های تحقیق

 

نام متغیر

 

تعدادسوالات

 

مقدارآلفای کرونباخ

 
 

تمرکز بر مشتریان کلیدی

 

۴

 

۸۶۴/۰

 
 

سازمان CRM

 

۴

 

۸۳۴/۰

 
 

مدیریت دانش

 

۳

 

۸۴۲/۰

 
 

CRM مبتنی بر فناوری

 

۴

 

۹۳۲/۰

 
 

مدیریت ارتباط با مشتری

 

۱۵

 

۹۵۸/۰

 
 

عملکردتجاری

 

۹


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود فایل های پایان نامه با موضوع اثر ...منابع پایان نامه درباره بررسی مقایسه ای مصرف انرژی ... »