وبلاگ

توضیح وبلاگ من

تحقیقات انجام شده در مورد : موانع-و-راهکارهای-ارتقای-مدیریت-بصری-شهر-نمونه-موردی-شهر-تهران- فایل ۲۴

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
 

مشارکت مردمی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تحقق مدیریت بصری
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

 

۶/۸۴%

 
 

کارآمدی و پشتوانه قانونی برای تحقق مدیریت بصری

 

۱/۸۴%

 
 

ضمانت اجرایی لازم برای تحقق ملاحظات بصری

 

۱/۸۴%

 
 

کل سؤالات

 

۱/۸۵%

 

۳-۹-روش تجزیه و تحلیل داده ها:
در این تحقیق برای برای تجزیه و تحلیل داده‌ها ابتدا به توصیف و تلخیص ویژگی‌های جمعیت شناختی افراد نمونه در تحقیق که شامل جنسیت، سن، میزان تحصیلات، شغل و رده سازمانی، سابقه فعالیت در سازمان و محل اشتغال به کار میباشد ،پرداخته شده است و سپس برای تحلیل پاسخ های پرسشنامه های جمع آوری شده از آزمون tیک نمونه ای و در نهایت در قسمت آزمون های تکمیلی به منظور بررسی تفاوت میانگین متغییر های تحقیق در دو گروه آماری از دو آزمون «مقایسه میانگین دو جامعه» و آزمون« تحلیل واریانس یک عامله» استفاده شده است.
۳-۱۰- ملاحظات اخلاقی
رضایت شفاهی از کلیه پاسخگویان اخذ گردید و به آنها اطمینان داده شد که اطلاعاتشان محرمانه خواهد ماند و آنها می توانند از پاسخ به هر سوالی که بخواهند اجتناب ورزند. همچنین کلیه اطلاعات بدون ذکر نام و به صورت محرمانه جمع‌ آوری گردید.
فصل چهارم :
تجزیه و تحلیل داده هاصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ­ها
مقدمه:
هدف اصلی هر تحقیق پاسخ به سؤال­ها و فرضیه­هایی است که محقق برای شناسایی واقعیت­های بیرونی طراحی کرده است. امروزه در بیشتر تحقیقاتی که متکی بر اطلاعات جمع آوری شده از موضوع مورد تحقیق می باشد؛ تجزیه و تحلیل اطلاعات از اصلی ترین و مهم ترین بخشهای تحقیق محسوب می شود. داده های خام با بهره گرفتن از فنون آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرند.
محقق برای تجزیه ­و­ تحلیل­ آماری و پاسخگویی به مسأله تدوین شده و یا تصمیم ­گیری در مورد رد یا تأیید فرضیه­ای که صورت بندی کرده است، می ­تواند از روش­های مختلفی استفاده نماید. استفاده از هر یک از این روشها منوط به شرایطی است که محقق باید آنها را­ در رابطه با تحقیق خود مورد توجه قرار دهد. این روش­ها را می‌توان به دو دسته تقسیم نمود:
آمار توصیفی
آمار استنباطی
از این رو، در این تحقیق نیز برای برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده ابتدا در سطح توصیفی با بهره گرفتن از شاخص های آماری به توصیف و تلخیص ویژگی­های جمعیت شناختی افراد نمونه در تحقیق شامل جنسیت، سن، میزان تحصیلات، وضعیت تأهل، شغل و رده سازمانی، سابقه فعالیت در سازمان و محل اشتغال به کار پرداخته می شود و سپس در ادامه به منظور بررسی صحت و سقم فرضیه ها و پاسخ به سؤالات تحقیق از «آزمون t یک نمونه ای» استفاده خواهد شد. در نهایت در قسمت آزمون­های تکمیلی به منظور بررسی تفاوت میانگین متغیرهای تحقیق در دو جامعه (گروه)، از «آزمون مقایسه میانگین دو جامعه» و برای بررسی اینکه آیا بین میانگین های نمونه ای که از جامعه های مختلف گرفته شده است تفاوت های واقعی وجود دارد و یا آن مقدار تفاوت قابل اغماض بوده و می توان آن را معلول تصادف دانست، از «آزمون تحلیل واریانس یک عامله» استفاده شده است.

تحلیل جمعیت­شناختی نمونه
در این بخش به تجزیه تحلیل وضعیت توزیع نمونه آماری حاصل از توزیع پرسشنامه از حیث متغیرهای جمعیت شناختی، پرداخته می شود. جنسیت، سن، میزان تحصیلات، وضعیت تأهل، شغل و رده سازمانی، سابقه فعالیت در سازمان و محل اشتغال به کار از جمله متغیرهایی هستند که چگونگی توزیع آنها در بین پاسخگویان به پرسشنامه مورد بررسی قرار می گیرد.
۴-۱-۱ بررسی جنسیت پاسخگویان :
همانطور که در جدول و نمودار ۴-۱ مشاهده می­ شود از مجموع ۸۴ نفری که به عنوان نمونه این تحقیق انتخاب شده ­اند و اطلاعات آنها در دسترس می باشد تعداد ۴۵ نفر (۷/۵۳%) زن و مابقی افراد یعنی ۳۹ نفر (۳/۴۶%) مرد بوده ­اند.
جدول ۴-۱: پراکنش پاسخ ­دهندگان به پرسشنامه در نمونه مورد بررسی بر اساس نوع جنسیت

 

درصد فراوانی

 

فراوانی

 

جنسیت

 
 

۷/۵۳

 

۴۵

 

زن

 


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع علمی پایان نامه : تحقیقات انجام شده در رابطه با بررسی شاخص‌های ناپایداری ...پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد بررسی نقش پلیس ... »