وبلاگ

توضیح وبلاگ من

ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی با موضوع بررسی رابطه هوش ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۶۵۴

۶۲/۲-

۰۰۰۱/۰

عوامل مکانیکی

۱۴/۶

۶۵۵

۱۴/۰

۶۵۴

۱۱/۲

۰۳۵/۰

با توجه به جدول ۳-۶، از آنجا که در پرسشنامه برای مؤلّفه “عوامل ناشی از تعامل با کتابداران” ۱۲ گویه مطرح شده بود، نمره میانگین میزان اضطراب در مؤلَفه “عوامل ناشی از تعامل با کتابداران” دانشجویان، برابر با ۱/۳۳ می‌باشد که از حدَ متوسط (یعنی ۳۶) پایین‌تر است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

با توجه به اینکه در پرسشنامه برای مؤلّفه “عوامل عاطفی” ۱۰ گویه مطرح شده بود، نمره میانگین میزان اضطراب ناشی از “عوامل عاطفی” دانشجویان نیز برابر با ۶۱/۲۹ میباشد که از حدَ متوسط (یعنی ۳۰) پایین‌تر است.
در زمینه مؤلّفه “نداشتن احساس راحتی در کتابخانه” ۶ گویه مطرح شده بود، نمره میانگین میزان اضطراب ناشی از “نداشتن احساس راحتی در کتابخانه” دانشجویان، برابر با ۵/۱۶ میباشد که از حدَ متوسط (یعنی ۱۸) پایین‌تر است.
به دلیل این‌که در پرسشنامه برای مؤلّفه “نداشتن مهارت‌های کتابخانه‌ای” ۳ گویه مطرح شده بود، نمره میانگین میزان اضطراب ناشی از “نداشتن مهارت‌های کتابخانه‌ای” دانشجویان، برابر با ۳۸/۶ میباشد که از حدَ متوسط (یعنی ۹) پایین‌تر است.
همچنین در پرسشنامه برای مؤلّفه “عوامل مکانیکی” ۲ گویه مطرح شده بود، نمره میانگین میزان اضطراب ناشی از “عوامل مکانیکی” دانشجویان، برابر با ۱۴/۶ میباشد که از حدَ متوسط (یعنی ۶) بالاتر است. به عبارتی دیگر، از بین مؤلّفه‌های اضطراب کتابخانه‌ای فقط در مؤلّفه “عوامل مکانیکی” سطح اضطراب دانشجویان بالاتر از حد متوسط است.

در صورت وجود اضطراب کتابخانه‌ای بین دانشجویان دختر و پسر، این تفاوت تا چه میزان است؟
به علَت این‌که دو گروه تعداد نمونه های متفاوتی دارند و یکی از پیشفرضهای آزمون تی برابری واریانسها است برای سنجش این پیشفرض از آزمون اف استفاده شد. همان‌طور که در جدول ۳-۷ مقدار اف مشخص شده است، این نشان میدهد در مؤلّفههای “عوامل ناشی از تعامل با کتابداران"، “نداشتن احساس راحتی در کتابخانه"، “عوامل مکانیکی” و اضطراب کتابخانه‌ای، واریانسها با هم تفاوت معناداری نداشته و در نتیجه واریانس دو گروه برابر بوده و از آزمون تی مستقل استفاده شد.
جدول۳-۷. تی مستقل برای سنجش تفاوت مؤلّفههای اضطراب کتابخانه‌ای دانشجویان دختر و پسر

مقیاس

دختر

پسر

F

T

Df

تفاوت میانگین

سطح معناداری

عوامل ناشی از تعامل با کتابداران

۴۷/۳۳

۶۹/۳۲

۰۷/۰

۳۵/۱

۶۵۳

۷۷/۰

۲/۰

عوامل عاطفی

۵۸/۲۹

۶۴/۲۹

۷۲/۸

-

۶۵۳

۰۶/۰-

-

نداشتن احساس راحتی در کتابخانه


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی تاثیر مواد آلی بر رشد و عملکرد ارقام ...فایل پایان نامه کارشناسی ارشد : راهنمای نگارش مقاله دانشگاهی و تحقیقاتی درباره مکان یابی ... »