وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه درباره :عوامل دخیل در رفتار ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

بی‌نظمی ساختاری

رابط کاربری

User Interface

UIF

کاربردپذیری بالا
کاربردپذیری متوسط
کاربردپذیری پایین

قدرت کنترل وب

Web Controlling Power

WCP

قدرت کنترل بالا
قدرت کنترل متوسط
قدرت کنترل پایین

دوست‌داشتنی بودن وب‌

Web Likeability

WLK

دوست‌داشتنی بودن وب‌سایت
دوست‌داشتنی نبودن وب‌سایت

قدرت تحریک‌پذیری وب

Web Motivational Power

WMP

قدرت تحریک‌پذیری بالا
قدرت تحریک‌پذیری متوسط
قدرت تحریک‌پذیری پایین

جدول ۴-۱ عامل‌های استفاده شده و مقایسه آن‌ها (ادامه)
۴-۳- روش دلفی
به‌کارگیری روش دلفی عمدتاً باهدف کشف ایده‌های نوآورانه و قابل‌اطمینان و یا تهیه اطلاعاتی مناسب به‌منظور تصمیم‌گیری است. روش دلفی فرایندی ساختاریافته برای جمع‌ آوری و طبقه‌بندی دانش موجود در نزد گروهی از کارشناسان و خبرگان است که از طریق توزیع پرسشنامه‌هایی در بین این افراد و بازخورد کنترل‌شده پاسخ‌ها و نظرات دریافتی صورت می‌گیرد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

دلفی ابزار ارتباطی سودمندی بین گروهی از خبرگان است که فرموله کردن آرای اعضاء گروه را آسان می‌کند. روش دلفی با این هدف طراحی ‌شده که بتواند مباحثات میان خبرگان را امکان‌پذیر کند، به‌طوری‌که از ورود تأثیر رفتارهای متقابل اجتماعی که معمولاً در مباحثات گروهی اتفاق می‌افتد و منجر به مانعی در برابر شکل یافتن عقاید و نظرات می‌شود، جلوگیری نماید (آدلر و زیگلیو، ۱۹۹۶).
اساس و پایه روش یا روش دلفی بر این است که نظر متخصصان هر قلمرو علمی در مورد پیش‌بینی آینده صائب‌ترین نظر است. بنابراین برخلاف روش‌های پژوهش پیمایشی، اعتبار روش دلفی نه به شمار شرکت‌کنندگان در پژوهش که به اعتبار علمی متخصصان شرکت‌کننده بستگی دارد. شرکت‌کنندگان در تحقیق دلفی از ۵ تا ۲۰ نفر را شامل می‌شوند. کمینه تعداد شرکت‌کنندگان بستگی به چگونگی طراحی روش تحقیق دارد (آدلر و زیگلیو، ۱۹۹۶).
در این روش هیئت (پانل) هایی از متخصصان تشکیل می‌شود که در آن ارتباط میان اعضاء، توسط رییس یا ناظر هیئت انجام می‌شود.
ارتباطات داخلی شرکت‌کنندگان به‌صورت ناشناس بوده و نظرات، پیش‌بینی‌ها و تمایلات به ارائه‌دهندگان آن‌ها منتسب نمی‌شود. انتشار این اطلاعات بدون اعلام هویت ارائه‌دهندگان صورت می‌گیرد.
به‌رغم تفاوت‌های قابل‌توجهی که در کاربرد روش دلفی وجود دارد، معمولاً پژوهش دلفی با یک پرسشنامه که توسط یک گروه کوچک طراحی ‌شده و به گروه بزرگ‌تری از متخصصان فرستاده می‌شود آغاز می‌شود. پرسشنامه‌ها به طریقی تنظیم می‌شوند که این امکان به وجود آید تا مخاطبین ضمن استنباط کردن و فهمیدن مسئله مطرح‌شده، واکنش‌های فردی خود را بروز دهند. وقتی پرسشنامه‌ها برگشت، طیف پاسخ‌ها و دلایلی که متخصصان برای پاسخ‌هایشان بیان کرده‌اند موردبررسی قرارگرفته و خلاصه‌نویسی می‌شوند. در این مرحله مواردی که مرتبط با اهداف زمینه تحقیق نباشد حذف و از این طریق از مسائل منفی رایج در تعاملات داخل گروهی (مرتبط با حوزه روانشناسی اجتماعی) اجتناب می‌شود. پس‌ازآن، گزارش خلاصه برای متخصصان فرستاده می‌شود. متخصصان اجازه دارند که پاسخ‌هایشان را بر اساس نتایج تغییر دهند و این نتایج دور دوم مجدداً مورد ارزیابی محققان قرار می‌گیرد.
بدین طریق در طول زمان و با پیشرفت کار، دیدگاه‌های مخاطبین با موضوع مطروحه تطابق خواهد یافت. این فرایند ادامه می‌یابد تا اینکه اجماعی در مورد نظرات حاصل شود یا مشخص شود که متخصصان به توافق نرسیده‌اند.
نبود نمونه‌گیری، نامشخص بودن رخدادهای آینده و نبود فرایندهای خوش‌تعریف و شناخته‌شده برای انجام دادن مطالعات دلفی، تنها چند مورد از مواردی هستند که دلفی را از روش‌های علمی کنترل‌شده متمایز می‌کند. ولی مطالعه دلفی برای مسائلی باارزش است که نیازی به فن‌های موشکافانه دقیق ندارند: مثلاً زمانی که داده‌ها ناکافی یا فاقد قطعیت‌اند یا وقتی نمونه‌های واقعی موجود نیست و یا وقتی‌که گردآوردن افراد و بحث کردن در مورد مسئله‌ای مشکل است (لدویگ و استار، ۲۰۰۵).


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود منابع دانشگاهی : تحقیقات انجام شده با موضوع : تحلیل اثرات حضور آمریکا ...سایت دانلود پایان نامه : دانلود مطالب پایان نامه ها در رابطه با مدیریت سود و ... »