وبلاگ

توضیح وبلاگ من

نگارش پایان نامه با موضوع : شناسایی و ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۶

۰٫۷۸۹

تقویت مسائل فرهنگی و آموزشی

ضریب پایایی آزمون
= تعداد سؤالات آزمون
= واریانس سؤال ام
=واریانس کل آزمون
پایایی­های کمتر از ۶/۰ نوعا” ضعیف تلقی می­شوند، و پایایی­های ۷/۰ قابل قبول و بالاتر از ۸/۰ خوب قلمداد می­شوند(دانایی فر و دیگران، ۱۳۸۷). در این تحقیق آزمون ضریب آلفای کرونباخ به کمک نرم­افزار SPSS 19 محاسبه شد و آزمون، مقدار ضریب آلفای کرونباخ را ۸۱۴/۰ نشان داد، لذا می­توان پایایی پرسشنامه مذکور را خوب ارزیابی کرد.
۳-۹٫ آزمونهای مورد استفاده
در این پژوهش از روش های آمار توصیفی نظیر جداول توزیع فراوانی، درصد، میانگین، واریانس و انحراف معیار و روش های آمار استنباطی­مختلف مانند: ضریب هماهنگی کندال، آلفای کرونباخ، آزمون کولموگروف- اسمیرونف، تحلیل عاملی اکتشافی ، t تک­نمونه ای و آزمون رتبه بندی فریدمن استفاده شده است.
۳-۱۰٫ نرم افزارهای مورد استفاده
در این تحقیق از برخی نرم افزارهای OFFICE 2010از قبیل نرم افزار Wordو EXCEL استفاده شده است و نیز برای پردازش اطلاعات و تحلیل آن از نرم افزار SPSS 19 استفاده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۱۱٫ خلاصه فصل
در این فصل در ابتدا توضیحاتی در مورد روش تحقیق داده شده. در ادامه جامعه آماری و سپس تعداد نمونه و نحوه نمونه گیری بیان و ابزار گردآوری اطلاعات معرفی گردید، روایی و پایایی آن مورد سنجش قرار گرفت. در پایان آزمون های آماری مورد استفاده نام برده شده و به این نتیجه رسید که تکنیک دلفی در ۳ دور و پرسشنامه کمی تحقیق شامل ۵ سؤال توصیفی و ۳۳ سؤال اصلی می­باشد.
فصل چهارم:
تجزیه وتحلیل داده ها
۴-۱٫ مقدمه
پس از آن که محقق داده ­ها را جمع­آوری کرد، استخراج و طبقه ­بندی نمود مرحله­ جدیدی آغاز می­گردد که به تجزیه و تحلیل داده ­ها معروف است.
مرحله تجزیه و تحلیل داده ­ها فرآیندی چند مرحله­ ای است که طی آن داده­هایی که از طریق بکارگیری ابزارهای جمع­آوری در نمونه (جامعه) آماری فراهم آمده­اند خلاصه، کدبندی و دسته­بندی و در نهایت پردازش می­شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل­ها و ارتباط­ها بین این داده ­ها به منظور آزمون فرضیه ­ها فراهم آید(خاکی، ۶۷:۱۳۸۷). در واقع غایت نهایی هر پروژه تحقیقاتی این فصل تحقیق می­باشد.
در این فصل در بخش اول (آمار توصیفی)، به تجزیه و تحلیل توصیفی داده ­های جمعیت شناختی پرداخته شده است. در بخش دوم نتایج تکنیک دلفی ارائه و در بخش سوم (آمار استنباطی)، از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف برای نشان دادن توزیع داده ­ها و با توجه به نرمال بودن توزیع داده ­ها از آزمون t تک نمونه ­ای برای بررسی معنی دار بودن متغیرهای تحقیق استفاده شده. از آزمون فریدمن به منظور رتبه بندی (اولویت بندی)، و از آزمون تحلیل عاملی اکتشافی بمنطور مشخص نمودن شاخص‌های مؤثر بر توسعه صنعت گردشگری ایلام و تعیین مقدار واریانس تعیین شده توسط هر کدام از متغیرها در قالب عاملهای بسته بندی شده استفاده شده و در نهایت مدل مفهومی و یافته­های جانبی تحقیق بیان شده است.
۴-۲٫ بخش اول: آمار توصیفی
۴-۲-۱٫ مطالعات جمعیت شناختی نمونه مورد مطالعه
در این قسمت به ارائه آمار توصیفی، نمودارها و جداول ویژگی­های جمعیت شناختی نمونه پرداخته می­ شود. ارائه آمار توصیفی از آن جهت مهم است که باعث شناخت بهتر از جامعه و ویژگی­های عمومی آن و همچنین تحلیل بهتر ارتباط بین متغیرها می­ شود.
در این تحقیق جنسیت، سن، میزان تحصیلات، رشته تحصیلی و سابقه کار به عنوان سؤالات عمومی پژوهش در نظر گرفته شده ­اند، چرا که با بهره گرفتن از هر یک این سؤالات می­توان به برخی از اختلاف دیدگاه ­ها در میان نمونه آماری پی برد.
۴-۲-۲٫ مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر جنسیت
نمودار زیر و توضیحات متعاقب آن توصیف کننده وضعیت متغیر جنسیت در نمونه آماری مورد مطالعه می­باشد:

نمودار دایره‌ای

نمودار میله‌ای

نمودار ۴-۱: توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر جنسیت
همانگونه که در نمودار ۴-۱ نشان داده شده است از مجموع ۱۷۲ نمونه آماری، تعداد ۱۵۱ نفر مرد و ۲۱ نفر زن بوده اند.
به عبارت دیگر می توان بیان کرد که اعضای نمونه آماری متشکل از ۸۸% مرد و ۱۲% زن بوده است.
۴-۲-۳٫ مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر سن


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پروژه های پژوهشی با موضوع رابطه تفاوت ...ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در رابطه با تأثیر گروه های ... »
 
مداحی های محرم