وبلاگ

توضیح وبلاگ من

سایت دانلود پایان نامه : دانلود مطالب پایان نامه ها در رابطه با مدیریت سود و ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
 

فرضیه های تحقیق
مولفه های آماری

 

فرضیه اول

 

فرضیه دوم

 
 

بین دامنه اتکا به فعالیت های مدیریت سود و نسبت پرداخت سود سهام رابطه معنی‏داری وجود دارد.

 

بین دامنه اتکا به فعالیت های مدیریت سود و تغییرات سود تقسیمی رابطه معنی‏داری وجود دارد.

 
 

ضریب تعیین R2

 

۵۱/۰

 

۱۷/۰

 
 

ضریب تعیین تعدیل شده R2

 

۵۰/۰

 

۱۶/۰

 
 

آزمون دوربین - واتسون

 

۷۰/۲

 

۰۷/۲

 
 

احتمال آماره F

 

۰۰۰/۰

 

۰۰۰/۰

 
 

آماره t

 

۳۷/۰

 

۶۶/۳

 
 

سطح معنی داری (P-value)

 

۷۰/۰

 

۰۰۰۳/۰

 
 

نتیجه آزمون

 

رد شد

 

تایید شد

 

۴-۵-۶- خلاصه فصل
مطالب فصل چهارم در دو بخش توصیفی و استنباطی ارائه شده است. در بخش اول در ابتدا به کمک آزمون های F لیمر و هاسمن به انتخاب مدل و الگوی مناسب جهت برآورد متغیرهای پژوهش پرداختیم. نتایج آزمون های یاد شده حاکی از انتخاب روش های ترکیبی و تابلویی در نتیجه ادغام سری های زمانی و مقطعی داده های پژوهش بود. سپس از آزمون‏های کولموگروف- اسمیرنف (KS) و تبدیل آماری باکس کاکس و لگاریتم قدر مطلق به آزمون نرمال بودن متغیرهای وابسته تحقیق پرداخته و در ادامه شاخص های توصیفی مانند حداقل، حداکثر، میانگین، انحراف معیار، چولگی و کشیدگی ارائه شده است. در بخش دوم، فرضیه ­های پژوهش با بهره گرفتن از آزمون t در سطح معنی داری ۰۵/۰ مورد آزمون قرار گرفت. در فرضیه دوم پژوهش، بر اساس اطلاعات ارائه شده در نمونه آماری، چون ۲۸ مشاهده از تغییرات سود تقسیمی برابر صفر می باشند با حذف این ۲۸ سطر از مشاهدات ما با ۳۲۲ مشاهده از هر متغیر سر وکار خواهیم داشت، که نتایج آزمون دوباره آنها، حاکی از نرمال بودن مشاهدات باقی مانده می باشد. برای آزمون فرضیه های پژوهش نیز بر اساس روش توصیفی- همبستگی میان متغیرها، یک ترکیب خطی از متغیرهای اصلی و مداخله گر پژوهش که دارای توزیع نرمال هستند بدست آورده شده و در ادامه برای انجام آزمون فرضیه ‏های پژوهش به منظور مشخص شدن تأثیر متغیرهای کنترل بر ارتباط بین متغیرهای مستقل و وابسته، با بهره گرفتن از روش‏های معمول میزان ارتباط بین متغیرها مورد آزمون قرار گرفته و با در نظر گرفتن متغیرهای کنترل یک مدل رگرسیون خطی چندگانه برای سنجش ارتباط بین متغیرهای پژوهش ایجاد شده است. در نهایت چون احتمال آزمون t بین متغیرهای وابسته و مستقل پژوهش در فرضیه اول بیشتر از سطح معنی‏داری ۵% می‏باشد لذا فرضیه اول پژوهش رد شد، اما با توجه به مقدار P-value میان متغیرهای وابسته و مستقل پژوهش در فرضیه دوم که کمتر از سطح معنی داری ۰۵/۰ شد، لذا فرضیه دوم پژوهش تایید شد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فصل پنجم
نتیجه‌گیری و پیشنهادات
۵-۱- مقدمه


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه درباره :عوامل دخیل در رفتار ...مقطع کارشناسی ارشد : پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد مدل‌سازی تصادفی چندهدفه ... »