وبلاگ

توضیح وبلاگ من

نگاهی به پایان نامه های انجام شده ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

با وجود مزایای فوق ، «آزمون انطباقی کامپیوتری» ​​دارای محدودیت های متعدد فنی و نظایر آن است.
«آزمون انطباقی کامپیوتری» برای تمام افراد و مهارت ­ها قابل اجرا نیست. اغلب «آزمون انطباقی کامپیوتری» بر مبنای تئوری سوال پاسخ می­باشد، که هنوز نظریه سوال پاسخ قابل انطباق با تمام مهارت ­ها و انواع سوال­ها نیست.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

محدودیت سخت افزاری ممکن است نوع گزینه ­هایی که می ­تواند توسط کامپیوتر نظارت شود را محدود کند. آیتم­های که شامل جزئیات اثر هنری و نمودار یا خواندن متون گسترده ، به عنوان مثال، ممکن است به سختی ارائه شود.
«آزمون انطباقی کامپیوتری» نیاز به درجه­بندی دقیق سوال دارد. پارامترهای مورد استفاده در آزمون به وسیله کاغذ و مداد را ممکن نیست با «آزمون انطباقی کامپیوتری» برگزار نمود.
«آزمون انطباقی کامپیوتری» فقط در صورتی قابل کنترل است که امکانات کامپیوتری به اندازه کافی برای تعداد زیادی از داوطلبان مهیا باشد و داوطلبان حداقل سواد کامپیوتری داشته باشند. این می ­تواند یک محدودیت بزرگ باشد.
مدیریت روش­های آزمون متفاوت است. این ممکن است برای برخی از آزمون­دهنده­ها مشکلاتی بوجود آورد.
برای هر آزمون­دهنده مجموعه سوال­ها کاملا متفاوت مطرح می­ شود، که این می ­تواند تصور نابرابری وجود آورد.
معمولاً آزمون­دهنده­ها مجاز به رفتن به عقب و تغییر پاسخ خود نیستند. فرد زیرک عمدا می ­تواند سوال های اولیه را پاسخ ندهد و برنامه ­های «آزمون انطباقی کامپیوتری» پس از آن که توانائی آزمون دهنده را کم فرض کند و یک سری از سوالها آسان را انتخاب به ­آزمون­دهنده بدهد، سپس می تواند به عقب برگردد و پاسخ سوالها را تغییر دهد و به همه آن­ها درست پاسخ دهد. در نتیجه می تواند ۱۰۰٪ جواب درست به سوال­ها را بدست آورد و برآورد توانایی آزمون­دهنده به بالاترین سطح توانایی منجر می­ شود.
در شکل ‏۲‑۱ فلوچارت الگوریتم «آزمون انطباقی کامپیوتری» نشان داده شده است. همانطور که در شکل ‏۲‑۱ مشاهده می­ شود، الگوریتم «آزمون انطباقی کامپیوتری» معمولاً روند تکرار شونده با مراحل زیر است.
تمام سوال­ها یا آیتم­هایی را که هنوز اجرا نشده­اند برای بررسی تعیین یکی از بهترین آیتم­های آینده با توجه به اینکه در حال حاضر برآورد سطح توانایی خواهد شد.
«بهترین» مورد بعدی اجرا می­ شود و آزمون­دهنده پاسخ می­دهد.
برآورد توانایی جدید بر مبنای پاسخ به همه موارد اجرا شده محاسبه می­ شود.
مراحل ۱ تا ۳ تا رسیدن به نقطه توقف تکرار می­ شود. [۶]
شکل ‏۲‑۱ : فلوچارت الگوریتم آزمون کامپیوتر تطبیقی [۶].
انتخاب سوال
یکی از قسمت­ های اصلی «آزمون انطباقی کامپیوتری» انتخاب سوال است. با انتخاب سوال، سوالات بر اساس توانایی آزمون­دهندگان سازماندهی می­شوند. چندین طرح انتخاب سوال بر ​​اساس روش­های آماری گزارش شده در منابع وجود دارد. برخی از طرح­های معمولی که در مرحله انتخاب سوال استفاده می شوند در ادامه بحث خواهد شد.
اطلاعات فیشر[۲]
مقداری از اطلاعات که یک متغیر تصادفی قابل مشاهده A در مورد پارامتر ناشناخته R که بر اساس آن تابع درست­نمایی از A بستگی دارد را حمل می­ کند. که در معادله ‏۲‑۱ تعریف می شود [۷].

معادله ‏۲‑۱  

درمعادله ‏۲‑۱، A وضعیت توانایی آزمون­دهنده و Ri، پاسخ به سوال i می­باشد. تابع درست­نمایی در معادله ‏۲‑۲ تعریف شده است.

معادله ‏۲‑۲  

P (A) احتمال شرطی پاسخ صحیح به سوال i با توجه به توانایی حالت A می­باشد. حالت توانایی، A، ممکن است ارزش {پاس، شکست} داشته باشد. در حالی که حالت­ها در پاسخ Ri می ­تواند ارزش­های {۱ = درست، ۰ = نادرست} ∈ Xبگیرد.
اطلاعات کولبک – لیبلر[۳]
به عنوان چگونگی اندازه ­گیری “متفاوت” دو توزیع احتمال در طول فضای نمونه یکسان است. اطلاعات KL برای دو توزیع P و Q در معادله ‏۲‑۳ نشان داده شده است [۸].

معادله ‏۲‑۳  

در معادله ‏۲‑۳ ارزش KL صفر است اگر و تنها اگر دو توزیع با هم برابر باشند در غیر این صورت همیشه مثبت است.
اطلاعات مشترک[۴]
همچنین به عنوان کراس آنتروپی شناخته شده است. در شبکه ­های باور بیزین اطلاعات مشترک نشان دهنده اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط دو گره و یا به عبارت دیگر اندازه گیری از کاهش آنتروپی از یک گره به دست آمده با دادن شواهد به گره دیگر می­باشد. که در معادله ‏۲‑۴ تعریف شده است [۹].


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه با فرمت word : دانلود فایل ها در رابطه با فرهنگ وآداب و رسوم منطقه ...دانلود فایل های پایان نامه درباره تعیین تاثیر استراتژی ... »
 
مداحی های محرم