وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود منابع تحقیقاتی : پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۰۶۵/۰

۵

رضایت مشتریان محصولات پتروشیمی

۱۶۹/۰

۱۶۹/۰

۴

میزان تولید محصولات پتروشیمی

۰۴۱/۰

۰۴۱/۰

۷

شیوﺓ بازاریابی محصولات پتروشیمی

۱۹۰/۰

۱۹۰/۰

۳

با توجه به اطلاعات موجود در جدول بالا، می توانیم نتیجه بگیریم که هفت معیار، قیمت محصولات پتروشیمی، توزیع فیزیکی محصولات پتروشیمی، کیفیت محصولات پتروشیمی، سیاست فروش محصولات پتروشیمی، رضایت مشتریان محصولات پتروشیمی، میزان تولید محصولات پتروشیمی و شیوه بازاریابی محصولات پتروشیمی، معیارهای اصلی مؤثر بر فروش محصولات شرکت پتروشیمی خراسان می باشند و با توجه به اینکه نرخ سازگاری ماتریس مقایسات زوجی برابر با ۰۸/۰ می باشد، این معیارها دارای سازگاری بوده و قابل اتکا می باشند و فرضیه اصلی تحقیق تأیید می گردد.
۴-۴-۲ فرضیه فرعی اول تحقیق
قیمت محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیرگذار است.
جدول (۴-۶): نتایج حاصل از آزمون همبستگی مربوط به فرضیه فرعی اول تحقیق

فرضیه فرعی اول

ضریب همبستگی

ضریب تبیین

معناداری ضریب همبستگی

سطح خطا

تعداد

نتیجهگیری

قیمت محصولات و فروش

۰.۷

۰.۲۳

۴.۳۵

۰.۰۵

۲۷۱

رد فرضیه صفر و
قبول فرضیه تحقیق

با توجه به جدول ۴-۶ همانگونه که مشاهده میشود مقدار آزمون محاسبه شده معنادار میباشد. زیرا مقدار محاسبه شده بزرگتر از ۰.۰۵ میباشد، بنابراین فرضیه صفر (که بین قیمت محصولات پتروشیمی و فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات پتروشیمی تفاوت معناداری وجود ندارد) رد میشود و فرض آماری با اطمینان ۰.۹۵% پذیرفته میشود. بدین معنا که بین قیمت محصولات پتروشیمی و فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات پتروشیمی رابطه معناداری وجود دارد. همچنین طبق نتایج بدست آمده از آزمون مشخص گردید که ۰.۲۳% تغییرات مربوط به قیمت محصولات پتروشیمی متاثر از عوامل مربوط به فروش است که این خود بیانگر تاثیرات عوامل موثر بر فروش میباشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

همچنین با بهره گرفتن از ماتریس مقایسات زوجی حاصل از پرسشنامه تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها به کمک نرم افزار مربوطه، میزان تأثیر زیرمعیارها و راهکارهای عامل قیمت، بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) این محصولات در جدول(۴-۷) ارائه گردیده است.


فرم در حال بارگذاری ...

« فایل پایان نامه با فرمت word : منابع کارشناسی ارشد در مورد مبانی کانتی تفکر نیچه در ...دانلود فایل ها با موضوع : بررسی تاثیر ... »