وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع کارشناسی ارشد با موضوع : بررسی تأثیر پلی مورفیسم ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۲۱٫۴۳±۰٫۰۹

۰

Hirsutism (%)

۷۱٫۴۳±۰٫۱۱

۰

LH (mIU/ml)

۲٫۱۹±۰٫۲۲

۱۲٫۵۰±۰٫۴۹

FSH (mIU/ml)

۵٫۰۲±۰٫۴۴

۸٫۸۱±۰٫۷۱

Prolactin (ng/ml)

۳۰٫۴۰±۰٫۷۳

۱۲٫۹۶±۱٫۶۷

T3 (nmol/L)

۶٫۸۱±۱٫۷۲

۱٫۶۸±۰٫۱۳

T4 (nmol/l)

۷٫۳۶±۰٫۸۴

۹٫۰۳±۰٫۶۶

همان طور که در جدول ۴-۱ مشاهده می شود، کلیه بیماران با علائم ناباروی و یافته سونوگرافی با PCOS تشخیص داده شده اند. همچنین۱۱/۰±۴۳/۷۱ % بیماران دچار هیرسوتیسم و قاعدگی نامنظم بودند. عامل سقط جنین نیز در ۰۹/۰±۴۳/۲۱ % بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مشهود گردید.
همچنین، میانگین هورمون های غده تیروئید (T3 و T4) و غده هیپوفیز (پرولاکتین و LHو FSH) در بیماران مذکور نشان داده شده است. انجام تست های هورمون های T3 و T4 در بیماران برای بررسی وجود یا عدم وجود اختلالات هورمونی بود که در برخی بیماران مشاهده گردید. اما در گروه کنترل اختلالی مبنی بر وجود مشکلات تیروئیدی دیده نشد. در نتیجه افزایش هورمون پرولاکتین، اختلال قاعدگی و تاخیر در عادت ماهیانه می تواند ایجاد گردد، در برخی بیماران افزایش پرولاکتین مشاهده شد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در مجموع، بررسی هورمون های بیماران نشان داد مقدار میانگین هورمون پرولاکتین در محدوده بالای نرمال (Uper Limited Normal) و مقادیر میانگین سایر هورمون های مذکور در محدوده پایین نرمال (Lower Limited Normal) می باشند که به طور کل نشان دهنده عدم تعادل هورمونی است.
گروه شاهد را زنان متأهل در محدوده سنی ۱۹ تا ۳۹ سال و با میانگین وزنی۷۷/۲ ± ۸۵/۵۶ کیلوگرم و شاخص توده بدنی (BMI) 34/0±۸۸/۲۰ تشکیل دادند. با توجه به شرح حال و معاینات بالینی، هیچگونه شکایتی مبنی بر وجود سقط، هیرسوتیسم، ناباروری و سابقه خانوادگی سندرم تخمدان پلی کیستیک مشاهده نشد. با توجه به آزمایشات هورمونی و سونوگرافی به عمل آمده از این گروه عارضه ای مبنی بر عدم تعادل هورمونی و وجود کیست در تخمدان ها دیده نشد. در جدول ۴-۱ اطلاعات پاراکلینیکی گروه شاهد نیز گردآوری گردیده است که نشان دهنده تعادل هورمونی بوده و همگی سالم می باشند.
۴-۲- بهینه سازی PCR برای قطعه DNA موردنظر
برای دستیابی به Tm یا دمای ذوب مناسب برای پرایمرها و حصول نتیجه مطلوب در PCR ، ابتدا PCR در گرادیانت دماهای ۶۶ ، ۶۲ و ۶۱ درجه سانتی گراد گذاشته و دمای بهینه گزینش می گردد. که در این پژوهش دمای ۶۱ درجه سانتی گراد به عنوان دمای بهینه انتخاب گردید. زیرا پس از بارگذاری در ژل آگاروز، در این دما باندها اختصاصی و دارای وضوح بالایی بودنددر ۶۲ درجه سانتی گراد، در ژل آگاروز باند واضح و مشخص مشاهده گردید، اما باندها غیر اختصاصی (Non Specific) بودند.
۴-۳- تایید پرایمر های طراحی شده
ژن ADRβ۲ ژنی کوچک با یک اگزون و فاقد اینترون است. که حاوی ۱۲۴۲ نوکلئوتید و ۴۱۴ کدون و اسیدآمینه می باشد (NCBI). توالی نوکلئوتیدی و توالی اسیدهای آمینه mRNA ژن مذکور در بخش ضمائم در صفحه ۸۵ و ۸۶ نشان داده شده است. بنابراین در طراحی پرایمر، کل ژن در نظر گرفته شده است. دو پرایمر Forward و Reverse با طول ۱۹ نوکلئوتید طراحی گردید و پس از طراحی ، قطعات انتخابی مورد نظر را در سایت های Primer Blast و Nucleotide Blast بررسی کرده و عدم اتصال آن ها به مکان های دیگر ژنوم تأیید شد.
۴-۴- نتایج محصولات PCR
قطعات DNA نمونه توسط PCR تکثیر و نتایج آن توسط ژل آگاروز تأیید شد. به طوری که محصول به دست آمده، از وضوح خوبی برخوردار و سایز قطعات DNA در مقایسه با نشانگر وزن مولکولی (Ladder) صحیح و همچنین فاقد باندهای اضافی و دایمر بودند. در نتیجه برای واکنش Sequensing مناسب می باشند.


فرم در حال بارگذاری ...

« مقالات و پایان نامه ها درباره :بررسی تاثیر ...راهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد بررسی رابطه بین ویژگی ... »
 
مداحی های محرم