وبلاگ

توضیح وبلاگ من

فایل پایان نامه با فرمت word : منابع کارشناسی ارشد درباره : اولویت بندی ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

نگاره شماره ۱-۱- مدل مفهومی تحقیق
(منبع: محقق)
۱-۵- فرضیات تحقیق
فرضیه اصلی
عوامل چهارگانه ی اقتصادی، اطلاعاتی، احساسی و کارکردی بر ریزش مشتری در بیمه عمر پاسارگاد در سطح استان مازندران تأثیرگذار است.
فرضیات فرعی
فرضیه ۱- عوامل اقتصادی تاثیر معناداری بر ریزش مشتری دارد.
فرضیه ۲- عوامل اطلاعاتی تاثیر معناداری بر ریزش مشتری دارد.
فرضیه ۳- عوامل احساسی تاثیر معناداری بر ریزش مشتری دارد.
فرضیه ۴- عوامل کارکردی تاثیر معناداری بر ریزش مشتری دارد.
۱-۶- سوالات تحقیق
سوال اصلی
آیا عوامل چهارگانه ی اقتصادی، اطلاعاتی، احساسی و کارکردی بر ریزش مشتری در بیمه عمر پاسارگاد در سطح استان مازندران تأثیرگذار است ؟
سوالات فرعی
سوال فرعی ۱- آیا عوامل اقتصادی تاثیر معناداری بر ریزش مشتری دارد؟
سوال فرعی ۲- آیا عوامل اطلاعاتی تاثیر معناداری بر ریزش مشتری دارد؟
سوال فرعی ۳- آیا عوامل احساسی تاثیر معناداری بر ریزش مشتری دارد؟
سوال فرعی ۴- آیا عوامل کارکردی تاثیر معناداری بر ریزش مشتری دارد؟
۱-۷- اهداف تحقیق
هدف اصلی
بررسی تاثیر عوامل ریزش مشتری در بیمه عمر پاسارگاد مازندران و اولویت بندی آنها.
اهداف فرعی
هدف فرعی ۱- بررسی تاثیر عوامل اقتصادی بر ریزش مشتری در بیمه عمر پاسارگاد مازندران.
هدف فرعی ۲- بررسی تاثیر عوامل اطلاعاتی بر ریزش مشتری در بیمه عمر پاسارگاد مازندران.
هدف فرعی۳- بررسی تاثیر عوامل احساسی بر ریزش مشتری در بیمه عمر پاسارگاد مازندران.
هدف فرعی ۴- بررسی تاثیر عوامل کارکردی بر ریزش مشتری در بیمه عمر پاسارگاد مازندران.
۱-۸- قلمرو تحقیق
۱-۸-۱- قلمرو موضوعی
این تحقیق به بررسی تأثیرعوامل چهارگانه بر ریزش مشتری در بیمه عمر و رتبه بندی تأثیر آن ها می پردازد
پس از یک طرف به بیمه وبیمه عمر و از طرف دیگر به مباحث ارتباط با مشتری و ریزش ورود شده است.
۱-۸-۲- قلمرو مکانی
قلمرو مکانی این تحقیق نمایندگی ها و شعب بیمه پاسارگاد در سطح استان مازندران می باشد.
۱-۸-۳- قلمرو زمانی
زمان اجرای این تحقیق از فروردین ۱۳۹۴ تا آذرماه ۱۳۹۴ به مدت ۸ ماه می باشد.

۱-۹- روش تحقیق
این تحقیق از نظر هدف ، کاربردی است و به لحاظ جمع آوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی نیز می باشد زیرا تلاش شده است که واقعیت‌ها بدون هیچ گونه دخالتی توصیف شده و سپس مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. از طرف دیگر چون تحقیق در شرایط واقعی صورت گرفته، نوع مطالعه نیز میدانی می‌باشد.

۱-۱۰- روش جمع‌ آوری داده ها و اطلاعات
تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و نوع گردآوری داده ها توصیفی نیز می باشد. روش های گردآوری اطلاعات در این تحقیق را می توان به دو طبقه تقسیم نمود: اطلاعات کتابخانه ای - آرشیوی و اطلاعات میدانی، مطالعات اکتشافی شامل بررسی متون و مطبوعات تحقیق می باشد .برای بررسی متون از کتاب ها، مجله ها و مقاله های اینترنتی استفاده شده است. همچنین از اطلاعات کسب شده از طریق مصاحبه با متخصصان و مدیران سازمان ها در جریان تحقیق استفاده شده است. تحلیل مستندات شامل نامه ها، رویه ها، دستورالعمل ها، آیین نامه ها، آرشیو تحقیق ها و پژوهش های گذشته، مطالب آموزشی و غیره می باشد. پرسشنامه که شامل سوالات عمومی و خصوصی می باشد، مصاحبه با خبرگان، استفاده از اطلاعات و مدارک موجود، بانک اطلاعاتی و شبکه های کامپیوتری.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

علاوه بر موارد بیان شده از بسیاری از سایت های اطلاعاتی، منابع دولتی که به نحوی در گسترش اطلاعات حاصل از پژوهش های انجام شده در این حوزه ها کاربرد یافته اند، استفاده می شود. از طرفی برای سنجش نگرش ها و تحلیل داده ها و اطلاعات لازم، از پرسشنامه هایی ساختار یافته و منظم که از نوع طیف لیکرت[۳] پنج گزینه ای بوده، استفاده می شود. بدین صورت که پاسخ دهنده هر یک از عوامل را بر روی طیف ۵ گزینه ای از خیلی زیاد تا خیلی کم نیز مشخص می نمایند.
۱-۱۱- روش آماری و تجزیه و تحلیل داده ها
در تحقیق حاضر داده های به دست آمده با بهره گرفتن از شیوه های آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، لذا در تحلیل توصیفی از جدول توزیع فراوانی، شاخص های پراکندگی و نمودارها و در تحلیل استنباطی آزمون آلفای کرونباخ، آزمون فریدمن، آزمون همبستگی پیرسون، آزمون کلموگروف و اسمرینف، آزمون رانز، آزمون رگرسیون چندگانه و آزمون تحلیل مسیر با بهره گرفتن از نرم افزار آماری SPSS و Excel و Google Forms استفاده شده است.
۱-۱۲- تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق
عوامل اقتصادی: منظور از این عوامل در پژوهش حاضر عواملی نظیر افزایش نرخ تورم کشور، کاهش ارزش پول، پایین آمدن قدرت اقتصادی بیمه گذار و بالا بودن نرخ حق بیمه و همچنین درآمد فصلی بیمه گذار می باشد که توسط سوالات ۱ الی ۵ پرسشنامه قابل سنجش و اندازه گیری نیز می باشد.
عوامل اطلاعاتی: این عوامل در پژوهش حاضر اشاره به عدم اشائه مطلوب فرهنگ بیمه، اطلاعات ناقص فروشنده، مشخص نکردن دقیق پوشش ها، شایعه ورشکستگی و تبلیغات منفی دهان به دهان دارد که توسط سوالات ۶ الی۱۰ پرسشنامه قابل اندازه گیری و سنجش نیز می باشد.
عوامل احساسی: منظور از این عوامل در این پژوهش، نارضایتی از نحوه صدور بیمه و پرداخت خسارت و پاسخگویی به سؤالات و مشکلات، اعتماد بیش از حد به بازاریاب و عدم اعتماد به شرکت های بیمه و سرانجام چشم و هم چشمی در خرید می باشد که توسط سوالات ۱۱ الی ۱۶ پرسشنامه قابل اندازه گیری و سنجش نیز می باشد.
عوامل کارکردی: شبکه فروش (بازاریاب → شعب → بیمه گر) ناکارآمد، کافی نبودن تأمین یا پوشش، عدم وجود سیاست ترویجی و تبلیغی فراگیر، کارشکنی رقبا یا جذابیت آنها وکارکرد ضعیف سایر رشته بیمه ها(مثلاً بیمه حوادث) یا سایر بیمه گرها(مثلاً بیمه ایران) معرف این عوامل هستند که توسط سوالات ۱۷ الی ۲۱ پرسشنامه قابل اندازه گیری و سنجش نیز می باشد.
ریزش مشتری: در این پژوهش شامل تعویض و جابجایی یا کناره گیری کامل مشتری می باشد که این دو حالت میتواند همراه با بازخرید باشد یا نباشد. این چگونگی توسط سوالات ۲۲ الی ۲۵ پرسشنامه قابل اندازه گیری است.
۱-۱۳- جمع بندی فصل اول


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود فایل های پایان نامه درباره تأثیر ابعاد کیفی خدمات ...پایان نامه در مورد : ارائه مدل مطلوب توسعه ... »