وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع پایان نامه درباره بررسی مقایسه ای مصرف انرژی ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
 

۲۳

 

سرمایش مرکزی هواساز با چیلر تراکمی گاز سوز آب خنک

 
 

۲۴

 

ایرواشر

 
 

۲۵

 

پکیج سرمایی هوای سرد

 
 

۲۶

 

کولر آبی

 
 

۲۷

 

کولر گازی

 

۲-۶ عوامل اصلی در طراحی سیستم های برودتی
در یک پروژه تهویه مطبوع شامل سه مرحله اساسی: مطالعه و تعیین مشخصات اولیه، انتخاب نوع سیستم و محاسبه ظرفیت و اندازه های تجهیزات و بالاخره مرحله اجرای پروژه شامل جایابی ، نصب و آزمایش سیستم میباشد[۱۵].
ظرفیت تجهیزات مختلف یک سیستم تهویه مطبوع بر اساس مقدار بار های سرمایی ساختمان در روز طرح تعیین می شوند .
یکی از پارامتر اصلی در هنگام طراحی سیستم های سرمایشی پارامتر هواشناسی می باشد که با توجه به شرایط آب و هوایی در ایران به آن می پردازیم

شرایط اقلیمی
مقدار انرژی مصرفی در یک ساختمان مستقیما متاثر از شرایط آب و هوایی ، شکل و کاربرد ساختمان میباشد. در میان این پارامتر ها آب و هوای هر منطقه مهمترین عامل تاثیرگذار بر مصرف انرژی سرمایشی ساختمان است . بدون دانستن دما،رطوبت، تابش خورشیدی، سرعت باد و دیگر اطلاعات اب و هوایی ، عملا امکان محاسبه بارسرمایشی و به تبع آن مصرف انرژی ساختمان وجود ندارد.
کشور پهناور ایران ، به علت قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص و دارا بودن عوامل مختلف محیطی از قبیل دریای آزاد، دریاچه،کویر،کوهستان و جنگل، دارای مناطق با آب و هوای متفاوت میباشد و از این رو در فصول مختلف سال،شرایط اقلیمی متغیری را می توان مشاهده نمود.
بندر چابهار با عرض جغرافیایی  ۱۴ و ْ۲۵ (با آب وهوایی گرم و مرطوب) جنوبی ترین و ماکو با عرض جغرافیایی ۳۹ درجه و ۱۵ دقیقه( با آب و هوایی سرد و کوهستانی) شمالی ترین شهرهای کشور محسوب می شوند.
نواحی مختلف کشور را بر طبق شرایط جوی و با توجه به حداکثر و حداقل درجه حرارت و میزان رطوبت نسبی و پارامترهای دیگر که از آمارهای هواشناسی استخراج میگردند می توان به مناطق مختلف تقسیم بندی نمود.
این تقسیم بندی برای فصل تابستان و زمستان بطور جداگانه قابل انجام است به طوری که از تقسیم بندی تابستانی برای محاسبات سیستم های سرمایشی ساختمان و از تقسیم بندی زمستانی برای محاسبات سیستم های گرمایشی ساختمان استفاده میشود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

تقسیم بندی تابستانی
منظور از این تقسیم بندی نشان دادن اختلاف آب و هوا در تابستان برای مناطق مختلف و تنظیم آن در هرگروه می باشد. عوامل موثر در تقسیم بندی تابستانی عبارتند از:
درجه حرارت خشک(DB)،درجه حرارت مرطوب(WB)،رطوبت نسبی(RH)،مقدار رطوبت(W)
با مشخص شدن دو عامل از عوامل فوق،بقیه پارامترها مشخص میشود بنابراین تقسیم بندی طبق دو عامل مهم می تواندصورت پذیرد:
الف- تفاوت در درجه حرارت
ب- تفاوت در رطوبت
مناطق مختلف از نظر ماکزیمم درجه حرارت خشک در تابستان به دو بخش گرم و معتدل تقسیم می گردند:
الف- مناطق گرم
مناطقی هستند که درجه حرارت خشک بالاتر از ۴۰ درجه سانتیگراد(۱۰۴ درجه فارنهایت) را دارا میباشند.
ب- مناطق معتدل
مناطقی هستند که درجه حرارت خشک پایین تر از ۴۰ درجه سانتیگراد(۱۰۴ درجه فارنهایت) را دارا می باشند.
عامل مهم دیگر،درجه حرارت مرطوب می باشد ، با مشخص شدن درجه حرارت خشک و درجه حرارت مرطوب،میزان رطوبت نسبی تعیین می شود.


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود منابع پژوهشی : مطالب درباره : تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر ...دانلود منابع پژوهشی : پژوهش های پیشین با موضوع چه موضوعاتی در اشعار سیاسی فیتوری ... »
 
مداحی های محرم