وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه مدل سازی توزیع حباب ها در ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

 

Kocamustafogullari and Huang (1994)
Superficial Liquid Superficial gas Velocity (m/s)
Velocity (m/s)
۴/۶۷ m/s ۰/۲۱۳ m/s ۰/۴۱۹m/s ۰/۷۸۸ m/s ۱/۲۱ m/s
         
         

۶-۲٫جزئیات عددی
مدل عددی با داده های تجربی کوکاموستافوگالاری و هونگ(۱۹۹۴) در محدوده وسیع سرعت های ظاهری مایع و سرعت ظاهری گاز در محل (شکل ۶-۲٫a را ببینید) تایید شده است. مش محاسباتی مساحت سطح مقطع در شکل ۶-۲(b) نشان داده شده است. در ورودی بخش تست، چون قطر حباب های تزریق شده نامعلوم است، سرعت های مایع و گاز ظاهری یکنواخت، کسر خالی و اندازه حباب، فرض شده و براساس شرایط جریانی توصیف شده مشخص می شود جزئیات شرایط مرزی در جدول ۱-۶آمده است.
شکل ۶-۲(a) جزئیات هندسی آزمایش کوکاموستافوگالاری و هونگ (۱۹۹۴) و (b) توزیع مش مدل محاسباتی سطح مقطع
شکل ۶-۳٫ توزیع کسرخالی گاز متوسط زمانی پیش بینی شده و داده های آزمایشگاهی کوکاموستافوگالاری و هونگ(۱۹۹۴) در محل
۶-۳)نتایج و بحث
۶-۳-۱)کسر خالی متوسط زمانی گاز
توزیع کسر خالی شعاعی پیش بینی شده حریان حبابی افقی در مقایسه با داده های تجربی کوکاموستافوگالاری و هونگ(۱۹۹۴) در طول بی بعد در شکل ۶-۳ رسم شده است. همانطور که در شکل ها نشان داده شده است، پیک پروفایل کسر خالی گاز در نزدیکی بالایی دیواره در هر وضعیت جریانی است که از مهاجرت حباب ها به سمت بالایی دیواره به دلیل تاثیر نیروی شناوی ناشی می شود. نیروی لیزاننده دیواره، حباب پراکنده را از دیواره بالایی فشار می دهد، بنابراین،پیک به طور مستقیم در سطح بالایی دیواره تشکیل نمی شود. از شکل ۶-۳(a) تا ©، مقدار پیک کسر خالی گاز با افزایش سرعت بین سطحی گاز در سرعت مایع ظاهری خاص افزایش می یابد، با این حال، زمانی که سرعت بین سطحی مایع به شتاب می گیرد(شکل ۶-۳d) مقدار پیک در سطح ۶۰ % باقی مانده و کسر خالی گاز در سایر محل ها شروع به افزایش می کند. در کل، مدل عددی، سازگاری خوبی با مقدار تجربی برای بسیاری از شرایط جریانی دارد. برای شرایط جریانی و ، مدل عددی پروفایل خوبی برای کسر خالی گاز دارد، با این حال، در شعاع کمتر لوله، برآورد کمتری می شود. یکی از دلایل احتمالی ممکن است این باشد که حباب ها با آشفتگی مایع قوی و گردابه ها در سرعت مایع بالا پراکنده می شوند که درآن هیچ مدل عددی منطقی برای توصیف در این مرحله وجود ندارد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شکل ۶-۴٫ توزیع غلظت بین سطحی متوسط زمانی پیش بینی شده و داده های تجربی کوکاموستافوگالاری و هونگ(۱۹۹۴) در محل .


فرم در حال بارگذاری ...

« نگاهی به پژوهش‌های انجام‌شده درباره : تاثیر عصاره روغنی ...دانلود منابع پژوهشی : راهنمای نگارش پایان نامه در مورد بررسی ارتباط ... »