وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پژوهش های پیشین درباره بررسی تاثیر شبکه اجتماعی کلوب بر ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

هدف و انگیزه

-
-
-

-
-
-

۰.۰۴۸
۰.۱۱۱
۰.۰۹۸

۰۹۹.۱
۳۵۹.۱
۴۳۵.۱

۲۷۲.۰
۱۷۵.۰
۱۵۲.۰

جدول ۴-۲-۳-۲
در نهایت از طریق روش گام به گام، ۵متغیر (میزان استفاده ،مدت استفاده از کلوب، واقعی تلقی کردن محتوای ارائه شده در این شبکه ،میزان مشارکت و فعال بودن ایشان و شغل کاربران ) در معادله باقی ماندند سه متغیر سطح تحصیلات ،نوع استفاده و هدف وانگیزه کاربران کلوب از معادله خارج شدند.
بنابراین آماره­ های موجود در جدول بالا گویای این واقعیت است که متغیرهای میزان استفاده از کلوب با بتای ۱۹۶/۰ ، واقعی تلقی کردن محتوای کلوب با بتای ۱۵۳/۰ ، مدت استفاده از کلوب با بتای ۲۱۵/۰، شغل کاربران با بتای ۱۲۳/۰ و مشارکت و فعال بودن در کلوب با بتای ۱۱۸/۰ از تاثیرگذاری معنادار بر هویت اجتماعی کاربران برخوردارند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

با توجه به اطلاعات مربوط به جدول شماره صفحه قبل ابتدا شکل عمومی معادله رگرسیون چند متغیره را از نظر گذرانده سپس برای پیش بینی هویت اجتماعی کاربران براساس اطلاعات بدست آمده معادله رگرسیون ارائه می شود
Y = a + B1(x1) + B2(x2)+ ….. +Bi(xi)
عناصر معادله عبارتند از:
ضریب محاسبه معادله رگرسیون چند متغیره (عرض از مبدا) =a
نمره پیش بینی متغیر وابسته =Y
ضریب رگرسیون برای نمرات استاندارد شده = Beta
متغیر مستقل که وارد معادله شده است=X
در نهایت نتایج حاصل از تحلیل رگرسیونی چندگانه متغیرهای فوق را می­توان به صورت استاندارد شده و به شکل ریاضی چنین نوشت:
برآورد هویت اجتماعی کاربران کلوب=۰.۱۹۶(میزان استفاده)۰.۱۵۳(واقعی تلقی کردن محتوا) ۰.۲۱۵(مدت استفاده)۰.۱۲۳(شغل کاربران)۰.۱۱۸(مشارکت و فعال بودن)
بر اساس معادله رگرسیونی بالا، نکات ذیل برای ما روشن می­ شود:

  • میزان استفاده کاربران از کلوب به میزان ۱۹۶/۰ بر هویت اجتماعی آنان تاثیر دارد و این مطلب گویای این امر است که به ازای هر واحد افزایش در میزان استفاده کاربران از کلوب، ۱۹۶/۰ به میزان هویت اجتماعی آن ها به سمت هویت بازتابی افزوده می شود.
  • واقعی تلقی کردن محتوای کلوب به میزان ۱۵۳/۰ بر هویت اجتماعی آنان تاثیر دارد و این مطلب گویای

این امر است که به ازای هر واحد افزایش در واقعی تلقی کردن محتوای کلوب، ۱۵۳/۰ واحد، به میزان هویت اجتماعی آن ها به سمت هویت بازتابی افزوده می شود.

  • مدت استفاده کاربران از کلوب به میزان ۲۱۵/۰بر هویت اجتماعی آنان تاثیر دارد و این مطلب گویای این امر است که به ازای هر واحد افزایش در مدت استفاده کاربران از کلوب، ۲۱۵/۰ واحد ، به میزان هویت اجتماعی آن ها به سمت هویت بازتابی افزوده می شود.
  • شغل کاربران به میزان ۱۲۳/۰ بر هویت اجتماعی آنان تاثیر دارد و این مطلب گویای این امر است که به ازای هر واحد افزایش ، ۱۲۳/۰ واحد، به میزان هویت اجتماعی آن ها به سمت هویت بازتابی افزوده می شود.
  • مشارکت و فعال بودن کاربران در کلوب به میزان ۱۱۸/۰ بر هویت اجتماعی آنان تاثیر دارد و این مطلب گویای این امر است که به ازای هر واحد افزایش در میزان مشارکت و فعال بودن کاربران در کلوب، ۱۱۸/۰ واحد، به میزان هویت اجتماعی آن ها به سمت هویت بازتابی افزوده می شود.

۴-۲-۴- تحلیل مسیر
تحلیل مسیر شکلی از تحلیل رگرسیون کاربردی است که در آن برای هدایت کردن مساله یا آزمودن فرضیه های پیچیده از نمودارهای مسیر استفاده می شود.
با بهره گرفتن از آن می توان اثرهای مستقیم و غیر مستقیم متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته را محاسبه کرد . این اثرها در ضرایب مسیر که در عمل همان ضرایب رگرسیون استاندارد شده (بتا) هستند انعکاس پیدا می کند.
در این بخش به منظور مشخص شدن تاثیر هر یک از متغیرهای مستقل تحقیق بر متغیر وابسته با در نظر
گرفتن تقدم و تاخر در میان آنها از تحلیل مسیر استفاده می کنیم. با توجه به اینکه در تحلیل رگرسیونی فوق از روش گام به گام استفاده شده است، ابتدا متغیری که دارای بیشترین قدرت تبیین­کنندگی بر متغیر وابسته است وارد مدل رگرسیونی می­ شود و سایر متغیرها برای تبیین آن وارد معادله شده و سپس بعد از این متغیر، متغیرهای دیگری که بیشترین تاثیر بر متغیر وابسته داشته باشند، وارد مدل می­شوند.و متغیرهایی که از لحاظ آماری معنی دار نبوده از معادله حذف می شوند.
در نهایت پس از انجام این فرایند به منظور مشخص کردن اثرات مستقیم،غیر مستقیم و نیز اثرات کل متغیرهای مستقل موثر بر هویت اجتماعی کاربران در استفاده از کلوب، ابتدا مدل علّی (مسیر) را ترسیم می­ کنیم.
لذا قبل از رسم نمودار علی، نتایج حاصل از انجام مراحل رگرسیون را در جدول شماره ۴-۲-۴-۳ آورده و سپس درنمودارشماره۴-۲-۱ مدل علی هویت اجتماعی کاربران شبکه اجتماعی کلوب و نشان دهنده ی تحلیل مسیر می باشد که در آن سعی شده است ضریب تاثیر (بتا) بین متغیرهای مستقل و وابسته به صورت یک رابطه عددی نشان داده شود .


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه با فرمت word : دانلود پژوهش های پیشین در رابطه با بررسی رابطه ...منابع پایان نامه درباره بررسی رابطه مدیریت ارتباط با ... »