وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مطالب در مورد سبک رهبری توانمند ساز مدیریت ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

مدیریت دانش

۴-۸-۳ روایی کلی پرسشنامه
به منظور بررسی روایی کل پرسشنامه از روایی همگرا[۲۳۹] استفاده شد. روایی همگرا به این معناست که مجموعه شاخص ها، سازه اصلی را تبیین می کنند. به منظور ارزیابی روایی همگرا در نرم افزار SmartPLS از متوسط واریانس استخراج شده ( [۲۴۰]AVE) استفاده می شود. مقدار این ضریب نیز از ۰ تا ۱ متغییر است که مقادیر بالاتر از ۵/۰ پذیرفته شده است. حداقل AVE معادل ۵/۰ بیانگر اعتبار همگرای کافی است، به این معنی که یک متغییر مکنون می تواند به طور میانگین بیش از نیمی از پراکندگی شاخص هایش را تبیین کند.
جدول۶-۳: ضریب روایی همگرا مربوط به متغییرهای مکنون مدل

AVE

ابعاد

۷۷۵۸/۰

رهبری تحول آفرین

۷۶۰۳/۰

رهبری تبادلی

۱

رهبری عدم مداخله گر

۸۴۳۴/۰

مدیریت دانش

همانطور که در جدول بالا مشاهده می شود، مقدار AVE برای متغییرهای مکنون مدل بالاتر از ۵/۰ است. برای متغییر مکنونی که با یک شاخص سنجیده می شود مقدار AVE برابر با ۱ است. بنابراین می توان گفت که روایی همگرای متغییرهای پرسشنامه در سطح مطلوبی قرار دارد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۹-۳ مدل تحلیلی پژوهش
جدول ۷-۳ ساختار کلی پرسشنامه و تقسیم بندی تعداد گویه های مربوط به هر شاخص را نشان می دهد. جهت شفافیت بیشتر، تعریفی مختصر در مورد اصطلاحات به کار برده شده در این جدول ارائه می گردد.
ساختار[۲۴۱]، عبارت است از مفهومی که برای تشریح پدیده تحت مطالعه به کار برده می شود.
بعد[۲۴۲] عبارت از مفهومی است که برای تشریح یک جنبه متمایزی از ساختار تحت مطالعه مورد استفاده قرار می گیرد.
سنجه ها[۲۴۳]، شاخص ها[۲۴۴]، آیتم[۲۴۵] ها ( که در این پژوهش با عنوان شاخص قلمداد شده اند) مقادیر کمی هستند که از طریق مشاهده، مصاحبه یا سایر ابزارهای موجود قابل اکتساب یا اندازه گیری هستند. شاخص ها به دو صورت قابل مشاهده[۲۴۶] یا غیر قابل مشاهده (نهفته) می باشند. شاخص های قابل مشاهده توسط یک سنجه قابل سنجش می باشند، در حالی که شاخص های نهفته، به صورت مستقیم قابل مشاهده یا سنجش نیستند بلکه از متغییرهای قابل مشاهده، قابل استنباط می باشند( حنفی زاده و زارع،۱۳۹۱).
جدول۷-۳: مدل تحلیلی پژوهش

ساختارهای مورد بررسی

ابعاد و شاخص های چندگانه متغییرهای مورد نظر

شماره گویه ها در پرسشنامه

جمع سؤالات

رهبری

رهبری تحول آفرین

ملاحظات فردی

۱۵-۱۹-۲۹-۳۱

۴

انگیزش الهام بخش

۹-۱۳-۲۶-۳۶


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پروژه های پژوهشی درباره مطالعه رابطه بین ...تاثیر نانو ذره منیزیم بر رشد، بقاء ... »