وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مطالب پایان نامه ها با موضوع اثر-ارزش-درک-شده،-ارزش-ویژه-درک-شده-و-کیفیت-درک-شده-بر-وفاداری-و-قصد-خرید-مجدد- فایل ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

(Kim & et al, 2010)

تعهد مستمر

محاسبه هزینه و مزایای ترک رابطه (اقتصادی و اجتماعی)

(Ruyter, Moorman, & Lemmink, 2001)

ادامه رابطه به دلیل نبودن جایگزین

(Ruyter, Moorman, & Lemmink, 2001)

اجبار به ادامه رابطه با برند

(یزدان دوست, ۱۳۹۱)

۳-۷ جامعه آماری

۳-۷-۱ تعریف جامعه آماری

با توجه به تعریف، یک جامعه آماری عبارت است از مجموعه‌ای از افراد یا واحد­ها که دارای حداقل یک صفت مشترک باشند. معمولاً در هر پژوهش، جامعه مورد بررسی یک جامعه آماری است که پژوهشگر تمایل دارد درباره صفت (صفت‌ها) متغیر واحدهای آن به مطالعه بپردازد. (سرمد، بازرگان وحجازی، ۱۳۸۴،ص.۱۷۵)
جامعه آماری تحقیق حاضر متشکل از کلیه افرادی است که به یکی از مراکز اصلی خرید گوشی تلفن همراه: پاساژ علاءالدین، بازار موبایل ایران (خیابان حافظ) و سایر فروشگاه­های موبایل محدودۀ خیابان جمهوری مراجعه می­کردند.

۳-۷-۲ نمونه‌گیری

مراجعه به بخشی از جامعه آماری جهت شناسایی همه آن را روش نمونه‌گیری می‌انجامند. انجام این کار زمانی امکان‌پذیر است که بخشی از جامعه کلیه صفات و ویژگی‌های جامعه آماری را دارا باشند و بتوان آن را نمایشگر جامعه محسوب نمود. پس نمونه آماری به بخشی از جامعه آماری اطلاق می‌شود که ویژگی‌ها و صفات جامعه آماری را در خود داشته باشد و محقق بتواند با مطالعه آن بخش، درباره جامعه آماری قضاوت کند. درعین‌حال نمونه آماری باید قابل‌دسترسی بوده و امکان مطالعه آن توسط محقق فراهم باشد. به طوری که از توضیح درباره نمونه آماری روشن می‌شود (سکاران, ۱۳۸۱)
نمونۀ ما کلیۀ مشتریانی هستند که در مقطع جمع آوری داده ­ها به فروشگاه های مذکور مراجعه می­ کنند و روش نمونه گیری مورد استفاده،غیر احتمالی در دسترس می­باشد. نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس متضمن گردآوری اطلاعات از اعضایی از جامعه است که برای ارائه اطلاعات براحتی در دسترس قرار دارند. (دانایی فرد، الوانی و آذر،۱۳۸۶،ص.۳۲۱)

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۷-۳ برآورد حجم نمونه

از آنجا­ که جامعه مورد نظر در این تحقیق نامحدود می­باشد، برای برآورد حجم نمونه از فرمول کوکران[۱۰۹] استفاده شده است که به شرح زیر می­باشد:

که در این فرمول N حجم جامعه مورد نظر را نشان می دهد، t اندازه متغیر در توزیع نرمال است که از جدول مربوط در سطح احتمال مورد نظر استخراج می شود (۱٫۹۶=t در سطح ۹۵ درصد)، p درصد توزیع صفت در جامعه یعنی نسبت درصد افرادی است که دارای صفت مورد مطالعه می باشند (۰٫۵)، q درصد افرادی است که فاقد آن صفت در جامعه هستند (۰٫۵) و d هم تفاضل نسبت واقعی صفت در جامعه با میزان تخمین محقق برای وجود آن صفت در جامعه است که حداکثر نسبت آن تا ۰٫۰۵ است.

۳-۸ روش گردآوری داده ­ها

گردآوری داده ­های مورد نیاز تحقیق یکی از مراحل اساسی آن است. مرحله گردآوری داده ­ها آغاز فرایندی است که طی آن محقق یافته‌های میدانی و کتابخانه‌ای را گردآوری می‌کند و به روش استقرائی به فشرده‌سازی آن‌ها از طریق طبقه‌بندی و سپس تجزیه و تحلیل می‌پردازد و فرضیه‌های تدوین‌شده خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در نهایت حکم صادر می‌کند و پاسخ مساله تحقیق را به اتکای آن‌ها می‌یابد. چنانچه گردآوری داده ­ها به شکل منظم و صحیح صورت پذیرد کار تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری از آنها با سرعت و دقت خوبی انجام خواهد شد در گردآوری داده ­ها محقق باید به دو اصل اساسی توجه نماید:
الف) اصل صحت: محقق باید از درستی و صحت داده‌های خود اطمینان حاصل نماید.
ب) اصل دقت: داده‌های آماری که از منابع میدانی و کتابخانه‌ای گردآوری و در ابزارهای مربوط به آن‌ها درج می‌شود، در مراحل مختلف فرایند تحقیق مورد جابجایی، کاربردی، ارتباط و … قرار می‌گیرد؛ محقق باید در هر مرحله شخصاً یا به وسیله افراد مطمئن دیگر به بازنگری آن‌ها بپردازد.
روش‌های گردآوری اطلاعات را به طور کلی به۲ طبقه می‌توان تقسیم کرد:
روش‌های کتابخانه‌ای: بسته به نوع سند و موضوع تحقیق ممکن است با بهره گرفتن از فیش یا جدول یا نقشه و کروکی یا فرم‌های شبه پرسشنامه یا ترکیبی از همه آن‌ها انجام پذیرد.
روش‌های میدانی: که از شهرت بیشتری برخوردارند عبارت‌اند از: روش پرسشنامه‌ای، روش مصاحبه، روش مشاهده، روش آزمون و روش‌های صوتی و تصویری.
برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز این تحقیق نیز از دو روش کتابخانه‌ای و میدانی استفاده‌شده است.
- مطالعات کتابخانه‌ای: شامل مطالعه کتب، مقالات، مجلات و منابع اطلاعاتی و پایگاه‌های علمی اینترنتی بوده است.


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود منابع پژوهشی : بررسی فرسایش حوضه آبریز سد ماکو با مدل ...مسئولیت مدنی دارنده و راننده وسایل نقلیه موتوری ... »
 
مداحی های محرم