وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود فایل پایان نامه با فرمت word : پژوهش های کارشناسی ارشد درباره بررسی تأثیر قدرت ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

تحلیل داده‌ها فرآیندی فرض چند مرحله‌ای است که طی آن داده‌هایی که از طریق بکارگیری ابزارهای جمع‌ آوری در نمونه (جامعه) آماری فراهم آمده‌اند، خلاصه، کدبندی و دسته‌بندی و در نهایت پردازش می‌شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل‌ها و ارتباط‌ها بین این داده‌ها به منظور آزمون فرضیه‌ها فراهم آید. در واقع تحلیل اطلاعات شامل سه عملیات اصلی می‌باشد.
۱- ابتدا شرح و آماده‌سازی داده‌های لازم برای آزمون فرضیه‌ها، ۲- تحلیل روابط میان متغیرها و نهایتاً مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایجی که فرضیه‌ها انتظار داشتند (در این فرایند داده‌ها هم از لحاظ مفهومی و هم از لحاظ تجربی پالایش می‌شوند) و ۳- تکنیک‌های گوناگون آماری که نقش بسزایی در استنتاج‌ها و تعمیم‌ها به عهده دارند. تحلیل داده‌ها برای بررسی صحت و سقم فرضیه‌ها برای هر نوع پژوهش از اهمیت خاصی برخوردار است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

امروزه در بیشتر پژوهش‌هایی که متکی بر اطلاعات جمع‌ آوری شده از موضوع مورد پژوهش است، تحلیل اطلاعات از اصلی‌ترین و مهمترین بخش‌های پژوهش محسوب می‌شود. داده‌های خام با بهره گرفتن از نرم‌افزار آماری مورد تحلیل قرار می‌گیرند و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌گیرند. برای تحلیل داده‌های جمع‌ آوری شده آمار تحلیلی به دو صورت آمار توصیفی و استنباطی مطرح می‌گردد. در ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی، شناختی از وضعیت و ویژگیهای جمعیت‌شناختی پاسخ‌دهندگان حاصل می‌شود و در ادامه در آمار استنباطی این پژوهش به بررسی روابط علی بین متغیرهای موجود در مدل مفهومی پژوهش می‌پردازیم. در این پژوهش آماره‌های توصیفی شامل جداول فراوانی، نمودارها، میانگین و انحراف معیار می‌باشد و در سطح استنباطی نیز از آزمون فرضیه ( ضریب همبستگی، و مدل معادلات ساختاری شامل تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر) استفاده شده است. نرم افزار‌های مورد استفاده جهت تحلیل داده‌ها بسته نرم افزاری SPSS نسخه ۲۱ و بسته نرم‌افزاری LISREL نسخه ۷/۸ تحت ویندوز می‌باشند.

آمار توصیفی
در این قسمت به ارائه آماره‌های توصیفی و جداول مربوط به ویژگی‌های جمعیت‌شناختی نمونه می‌پردازیم. شناخت ویژگی‌های جمعیت‌شناختی نمونه، از این جهت مفید است که به کمک آن مشخصات کلی جامعه مورد بررسی و ویژگی‌های عمومی آن برای سایر پژوهشگران مشخص می‌شود. بعلاوه، این شناخت باعث می‌شود در تعمیم نتایج به جوامع دیگر، یا در طراحی سؤالات پژوهش‌های آتی برای جوامع دیگر استفاده کنیم.

ویژگی‌های جمعیت‌شناختی پاسخگویان
۱) متغیر جنسیت : با توجه به جدول زیر می‌بینیم که از ۳۱۱ پاسخ دهنده به پرسشنامه تعداد ۲۸۷ نفر با درصد فراوانی ۳/۹۲% مرد و تعداد ۲۴ نفر با درصد فراوانی ۷/۷% زن می‌باشند.
جدول ۴- ۱- توزیع افراد پاسخ دهنده به پرسشنامه‌ها بر اساس جنسیت

جنسیت
  فراوانی درصد فراوانی
مرد ۲۸۷ ۹۲٫۳
زن ۲۴ ۷٫۷
جمع کل ۳۱۱ ۱۰۰

همچنین در نمودار زیر می‌بینیم که بیشترین درصد فراوانی مربوط به مردان با ۳/۹۲ درصد و درصد فراوانی متعلق به زنان با ۷/۷ درصد می‌باشد.
نمودار۴- ۱- نمودار درصد فراوانی افراد پاسخ دهنده به پرسشنامه‌ها بر اساس جنسیت
۲) متغیر سطح تحصیلات : با توجه به جدول زیر می‌بینیم که از ۳۱۱ پاسخ دهنده به پرسشنامه، سطح تحصیلات ۵۳ نفر معادل ۱۷ درصد دیپلم، ۴۶ نفر معادل ۸/۱۴ درصد فوق دیپلم، ۱۷۵ نفر معادل ۳/۵۶ درصد لیسانس و ۳۷ نفر معادل ۹/۱۱ درصد فوق‌لیسانس و بالاتر می‌باشد.
جدول ۴- ۲- توزیع افراد پاسخ دهنده به پرسشنامه‌ها بر اساس سطح تحصیلات

سن


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود مقالات و پایان نامه ها در مورد بررسی نگرش ...نگاهی به پژوهش‌های انجام‌شده درباره اعراب و بلاغت حکمت‌های ۱۵۱ ... »
 
مداحی های محرم