وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع دانشگاهی و تحقیقاتی برای نگارش مقاله بررسی رابطه بین توسعه خدمات جدید، ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

بین دو متغیر ممکن است روابط زیر برقرار باشد:
اثر مستقیم : بیانگر آن است که یا X علت Yو یا Y علت Xاست.
اثر غیر مستقیم : نشان می دهد رابطه بین X و Y وقتی غیر مستقیم است که X علت Z باشد ، و Z نیز به نوبه خود در Y اثر داشته باشد. این آثار غیر مستقیم به این دلیل به وجود می آید که یک متغیر میانجی، رابطه بین متغیرهای دیگر را تعدیل کند. به عبارتی در روابط یا علیت متغیرهای مستقل و وابسته تاثیر می گذارد. در این پژوهش متغیر میانجی عبارت است از عملکرد بازاریابی.
۳-۴- جامعه آماری
جامعه آماری عبارتست از کلیه عناصر و افرادی که در یک مقیاس جغرافیایی مشخص دارای یک یا چند صفت مشترک باشند.هرچه جامعه آماری کوچک تر باشد می توان آن را دقیق تر از یک جامعه آماری بزرگ تر مطالعه نمود.
جامعه را از سه نظر به شرح زیر طبقه بندی می نمایند:
بر اساس موضوع که در آن، جامعه نوع خود را مشخص می کند، مانند جامعه انسانی، گیاهی….
بر اساس تعداد اعضای تشکیل دهنده، که یا محدود است(می توانیم تعداد اعضا یا عناصر تشکیل دهنده را مشخص کنیم) و یا نامحدود است (تعداد اعضا یا عناصر تشکیل دهنده آن مشخص نیست، مثل درختان یک جنگل). در تحقیقات، به طور معمول سعی می شود که جامعه محدود را مورد مطالعه قرار دهند.
بر اساس تعمیم که دارای سه نوع است:
۳-۱٫ جامعه مورد نظر[۱۰۳]: اولین قدم در نمونه گیری تعریف جامعه مورد نظر است و هدف نوعی نمونه گیری است که تمام افراد جامعه جهت انتخاب شدن شانس برابر داشته باشند.
۳-۲٫ جامعه مورد مطالعه[۱۰۴] : جامعه ای است که می خواهیم در مورد آن مطالعه و تحقیق انجام دهیم.
۳-۳٫ جامعه در دسترس: به دلیل این که در تحقیقات ممکن است جامعه مورد نظر نامحدود باشد و دسترسی به تمام آن ها امکان پذیر نباشد گاهی در پژوهش ها از جوامعی استفاده می کنیم که اصطلاحاً آن را جامعه در دسترس می نامیم (ظهوری، ۱۳۷۸، صص۹۹-۹۸).
جامعه مورد نظر در این پژوهش کلیه کارکنان هتل های پارسیان تهران است که آمار آن ها معلوم و محدود می باشد و شمار آن ها به ۱۷۹ نفر می رسد.
۳-۵- نمونه آماری و تعیین حجم نمونه
از آن جا که در پژوهش، به طور غالب به دلیل این که جمع آوری اطلاعات از همه اعضای تشکیل دهنده یک جامعه، بسیار دشوار است و توانایی انجام تحقیق روی کل جامعه وجود ندارد، محققین ناگزیر از گزینش نمونه از جامعه اصلی می باشند. (ظهوری، ۱۳۷۸،ص۱۰۰)
بنابراین در این پژوهش، نمونه مورد نظر از کارکنان هتل های پارسیان تهران انتخاب شده است. ‏جهت برآورد ‏حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد که در زیر آورده شده است:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

که میزان خطای تخمین یا خطای برآورد (α): ۵%
خطای حدی یا حداکثر خطای ممکن یا دقت لازم در آمارگیری (d): 5 %
و
که در نهایت تعداد نمونه از کل جامعه آماری برای شهر تهران ۱۲۵ نفر (نمونه) مشخص شد که از طریق نمونه گیری خوشه ای و سپس تصادفی ساده به شرح زیر این نمونه به دست آمده است:

نام شعبه تعدا جامعه تعداد نمونه
هتل پارسیان انقلاب ۳۰ نفر ۲۰
هتل پارسیان اوین ۳۱ نفر ۲۱
هتل پارسیان استقلال ۳۹ نفر ۳۰
هتل پارسیان آزادی ۵۳ نفر ۴۰
هتل پارسیان کوثر تهران ۲۶ نفر ۱۴


فرم در حال بارگذاری ...

« نگارش پایان نامه درباره تاثیر کشور سازنده نام تجاری ...پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد بررسی و مقایسه ریزغده زایی ... »