وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پروژه های پژوهشی درباره رابطه سبک های دلبستگی و ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۱۰

۳۹، ۲۲، ۲۰، ۱۵، ۱۴، ۱۲، ۱۱، ۹، ۷، ۱

شیوه نمره گذاری: برای بدست آوردن نمره هر مولفه باید امتیاز مربوط به همه را جمع کرد .

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

توجه: عبارات ۲۰ – ۱۴ – ۱۱ – ۹ به صورت معکوس نمره گذاری شد .
ضریب پایایی پرسشنامه بوسیله ی غضنفری (۱۳۸۵) با بهره گرفتن از روش آلفای کرونباخ ۸۵/۰ و برزونسکی (۲۰۰۷) با استفاده ازروش بازآزمایی ۹۲/۰ کسب کرده اند.
سبک هویت اطلاعاتی که با سؤالات ۲، ۵، ۲۱، ۲۶، ۲۹، ۳۱، ۳۳ سنجیده می شود سبک هویت افرادی است که بطور آگاهانه و فعال به جستجوی اطلاعات و ارزیابی آنها می پردازد و به یک هویت تثبیت شده از خودمی رسند (برزونسکی و فراری، ۱۹۹۵).
سبک هویت سردرگم که با سؤالات ۳ و ۷، ۱۲، ۱۵، ۲۰، ۲۲، ۲۵، ۲۷، ۳۲، ۳۴ سنجیده می شود، سبک هویت افرادی است که تدافعی عمل می کنند و برای مواجه شدن با تصمیم ها و مسائل به خصوص در مورد هویت بی میلی شان می دهند و به طور چشمگیری اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند (برزونسکی، ۱۹۹۲).
سبک هویت هنجاری که با سؤالات ۴، ۹، ۱۶، ۱۹، ۲۴، ۲۸، ۳۰، ۳۶ سنجیده می شود، سبک هویت افرادی است که دنباله رو انتظارات و دستور العملهای والدین، افراد مهم و گروه های مرجع هستند و در مورد هویتشان ارزشها و عقاید را بدون ارزیابی آگاهانه درونی می کنند (برزونسکی، ۱۹۹۲).
سؤالات ۱، ۶، ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۳، ۱۴، ۱۷، ۱۸، ۳۵ تعهد را می سنجند، هر آزمودنی که در یکی از سبکهای هویتی نمره Z بالاتری را سبک کند، در آن سبک هویتی قرار می گیرد. برزونسکی (۲۰۰۰) ضریب آلفای کرونباخ سبک اطلاعاتی را ۷۱/۰ ، سبک هنجاری را ۶۵% سبک سردرگم را ۷۵/۰ و مقیاس تعهد را ۷۸% و ضریب پایایی را به روش آزمون مجدد به فاصله زمانی دو ماه بین ۷۱/۰ تا ۷۵/۰ گزارش کرده است.
غضنفری (۱۳۸۷). در پژوهش خود روی دانش آموزان پیش دانشگاهی و دبیرستانی شهر اصفهان، ضریب آلفای کرونباخ را برای سبک اطلاعاتی ۶۷/۰، سبک هنجاری ۵۳/۰، سبک سردرگم ۵۴/۰ و مقیاس تعهد ۵۷/۰ به دست آورده است.
پرسشنامه کفایت اجتماعی
پرسشنامه کفایت اجتماعی توسط فلنر و دیگران در سال ۱۹۹۰ پیشنهاد گردید یکی از اهداف اصلی این مدل این است که مفهوم سازی نظام مندتری از کفایت اجتماعی و عناصر سازنده آن ارائه بدهید.
مدل چهارآمایه فراگیر از مهارت ها، توانایی ها و ظرفیت ها را پیشنهاد می کند که عناصر محوری کفایت اجتماعی را تشکیل می دهند. این پرسشنامه دارای ۷ گزینه شامل کاملاً موافقم، موافقم، تا حدی موافقم، نظری ندارم، تاحدی مخالفم، کاملاً مخالفم می باشد. این آمایه های مهارتی عبارتند از:
مهارت ها و توانایی های شناختی
مهارت های رفتاری
کفایت های هیجانی
آمایه های انگیزشی و انتظار (راینیکه، ۱۹۹۴).
ویژگی دیگر مدل از تعریف های کفایت اجتماعی حاصل می شود که بر اهمیت تبادل های شخص – محیط به منظور فهم کفایت اجتماعی و مضامین انطباقی آن تاکید دارند (زیگلر و تریکت، ۱۹۸۷)غ به نقل از رایینکه، ۱۹۹۴). این وجه از مدل با میزان تناسب بین محتوا و شکل رفتارهایی که رخ می دهند و ویژگی های زمینه هایی که در آنها موفقیت نطباقی انتظار می رود، ارتباط دارد.
پرسشنامه حاضر یک پرسشنامه ۴۷ سوالی می باشد که بر اساس نظریه فلنر ساخته شده و چهار بعد مهارت ها و توانایی های شناختی، مهارت های رفتاری، کفایت های هیجانی، آمایه های انگیزی و انتظار را می سنجد.
جهت برآورد ضریب پایایی مقیاس از دو روش آلفای کرونباخ و ضریب همبستگی بین دو بار اجرا (بازآزمایی) استفاده شد. از روش آلفای کرونباخ برای بررسی همسانی درونی مقیاس و خرده مقیاس ها استفاده شد.
روایی سازه این پرسشنامه از طریق دو روش مورد بررسی قرار گرفت. همبستگی کل مقیاس با خرده مقیاس ها بسیار بالا بود و در سطح ۹۹ درصد معناداری بود. همچنین روایی سازه مقیاس به وسیله تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفت. مقدار KMO (کفایت نمونه برداری) برابر با ۸۲۶/۰ می باشد، بنابراین روایی بیرونی پژوهش که نمونه ای از حجم نمونه مکفی است مشاهده می شود؛ آزمون بارتلت نیز معنی دار می باشد. همچنین تمامی مقادیر مرتبط با همبستگی سوالات با کل آزمون درراستای تحلیل مؤلفه های اصلی بالاتر ۵۰/۰ قرار دارند؛ که نشان از همبستگی بالایی بین تک تک سوالات با کل آزمون دارد، نتایج حاصله در مقایسه با نتایج گزارش شده در مقیاس های خارجی نیز رضایت بخش است.
روش تجزیه تحلیل داده ها:
آمار توصیفی : میانگین، انحراف استاندارد، ضریب کجی، ضریب کشیدگی.
آماراستنباطی: ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری
فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده‌ها)
مقدمه:
در این مبحث با توجه به موضوع تحقیق حاضر که به «رابطه سبک‌های دلبستگی و سبک‌های هویت با کفایت اجتماعی دانش آموزان دبیرستان» می‌پردازد، در ابتدا به منظور توصیف آماری، از جداول شاخص‌های آمار توصیفی استفاده گردید. در راستای تحلیل‌های استنباطی و آزمون فرضیه‌های تحقیق نیز از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری استفاده شد. محاسبات آماری با بهره گرفتن از نرم افزار آماری spss انجام گرفته است.
۴-۱ : داده های توصیفی
شاخص‌های توصیفی نمرات سبک‌های دلبستگی و سبک‌های هویت و کفایت اجتماعی دانش آموزان به همراه نمودار توزیع فراوانی آنها به ترتیب در جداول ۴-۱ و ۴-۳ و نمودارهای ۴-۱ تا ۴-۸ ارائه شده‌اند.
جدول ۴-۱: شاخص‌های توصیفی سبک‌های دلبستگی دانش آموزان< br/>

مقیاس

میانگین

انحراف استاندارد

حداقل

حداکثر

ضریب کجی

ضریب کشیدگی

دلبستگی اجتنابی

۸٫۷۲

۳٫۶۹

۰

۲۰


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود فایل های پایان نامه درباره : طراحی پروتکل فراتشخیصی ...دانلود پایان نامه با موضوع بررسی تحلیلی حقوق خصوصی زن در ... »