وبلاگ

توضیح وبلاگ من

نگاهی به پژوهش‌های انجام‌شده درباره بررسی موانع بکارگیری ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۴ ـ ۳ توصیف یافته ها
از بین ۷۲ پرسش نامه توزیع شده بین مدیران بانک تجارت، ۷۱ پرسش نامه پاسخ داده شده و جهت تجزیه و تحلیل، مناسب تشخیص داده شد. در بین پاسخ های مدیران سؤال بدون جواب وجود نداشت.
آمار استنباطی هنگامی موضوعیت پیدا می کند که نمونه گیری وجود داشته باشد. بنابراین در این تحقیق که تمام جامعه مورد مطالعه قرار گرفته، بکارگیری روش های آمار استنباطی موضوعیت نداشته است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴ ـ ۴ تحلیل هم خوانی نظرات
به منظور بررسی ارتباط بین مشخصات فردی و نظر پاسخ دهندگان به هر یک از موانع مؤثر در عدم بکارگیری بهینه از اطلاعات حسابداری بر تصمیم گیری مدیران از تحلیل واریانس استفاده شده است. فلسفه زیربنایی تحلیل واریانس، بررسی و مقایسه تغییرات بین گروهی[۳۴] (موردی) و درون گروهی[۳۵] (موردی) است. در واقع هدف تحلیل واریانس این است که کل تغییرات مربوط به متغیر وابسته را به یک سری تغییرات بین موردی و درون موردی افراز کند و ببیند که تغییرات درون موردی دارای اثر قابل ملاحظه ای است یا اثرات بین موردی. منظور از تغییرات درون موردی تغییراتی است که در اثر سایر عوامل غیر از متغیرهای مستقل ایجاد می شود. در این تحقیق که نمونه گیری وجود نداشته و اطلاعات کل جامعه مورد مطالعه قرار گرفته است، جهت تحلیل هم خوانی نظرات به مقایسه ی میانگین های بین گروهی پرداخته شده است.
۴ ـ ۴ ـ ۱ تحلیل همخوانی نظرات مدیران با سمت های مختلف در خصوص میزان تأثیرگذاری عوامل
به منظور بررسی نظرات مدیران با سمت های مختلف در خصوص میزان تأثیرگذاری عوامل (موانع فنی، رفتاری و فرهنگی) به عنوان موانع بکارگیری اطلاعات حسابداری بر تصمیم گیری از تحلیل واریانس (مقایسه میانگین بین گروه ها) استفاده شده که اطلاعات مربوط به آن در جدول (۴ ـ ۶) ارائه شده است.
اطلاعات جدول نشان داده که میانگین گروه رئیس صندوق ۲۳۹/۰ و میانگین سایر گروه ها شامل رئیس اعتبارات، رئیس شعبه و معاون شعبه ۲۵۴/۰ بوده است. اختلاف میانگین بین گروه ها، صفر یا بسیار ناچیز بوده، بنابراین مدیران بانک تجارت با سمت های مختلف مدیریتی در خصوص میزان تأثیرگذاری عوامل فوق به عنوان موانع بکارگیری اطلاعات حسابداری بر تصمیم گیری، نظرات مشابهی داشته اند.
جدول (۴ ـ ۶) بررسی دیدگاه های کارمندان با سمت های مختلف

سمت

فراوانی

میانگین

رئیس صندوق

۱۷

۲۳۹/۰

رئیس اعتبارات

۱۸

۲۵۴/۰

معاون شعبه

۱۸

۲۵۴/۰

رئیس شعبه

۱۸

۲۵۴/۰

کل

۷۱

۰۰۰/۱

در جدول (۴ ـ ۷) محاسبات تحلیل عوامل اصلی به تفکیک فنی، رفتاری و فرهنگی با سمت های مختلف ارائه شده است:
جدول (۴ ـ ۷) محاسبات تحلیل عوامل با سمت های متفاوت

شاخص ( معیار )


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع دانشگاهی و تحقیقاتی برای نگارش مقاله بررسی جایگاه گریه در اسلام- فایل ...طراحی مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی پویا با استفاده از ... »