**۵۵/۰
*۵۴/۰
۱
۵
مهارت های کارآفرینی
**۴۹/۰
**۴۶/۰
**۴۴/۰
*۳۳/۰
۱
*p<0.05, **p<0.01
با توجه به جدول ۴-۱۱ قابلیت های نوآوری با مهارت های کارآفرینی (۴۹/۰ r =) در سطح ۰۱/۰ رابطه مثبت معنی دار دارد. علاوه بر این رابطه ابعاد نوآوری تولیدی (۴۶/۰ r =)، نوآوری فرآیندی (۴۴/۰ r =) با مهارت های کارآفرینی در سطح ۰۱/۰ مثبت و معنی دار است. رابطه نوآوری اداری (۳۳/۰ r =) با مهارت های کارآفرینی در سطح ۰۵/۰ مثبت و معنی دار است.
مدل ساختاری برای فرضیه اصلی
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
برای پیش بینی مهارت های کارآفرینی، الگوی مفهومی پیشنهاد شده از طریق روش الگو یابی معادلات ساختاری بررسی و با توجه به فرضیه های پژوهش که در فصل ۱ به آنها اشاره شد، از روش حداقل مجذورات جزئی برای برآورد الگو استفاده شد. آزمون الگوی ساختاری پژوهش و فرضیه های پژوهش در روش PLS از طریق بررسی ضرایب مسیر (بارهای عاملی) و مقادیر R2 امکان پذیر است (سیدعباس زاده و همکاران، ۱۳۹۱). همچنین از روش بوت استراپ ( با ۳۰۰ زیر نمونه) برای محاسبه مقادیر آماره T جهت تعیین معنی داری ضرایب مسیر استفاده شد. ضرایب مسیر برای تعیین سهم هر یک از متغیرهای پیش بین در تبیین واریانس متغیر ملاک مورد استفاده قرار می گیرند و مقادیر R2 نشانگر واریانس تبیین شده متغیر ملاک توسط متغیرهای پیش بین است. علاوه برآن از ضریب Q2 استون-گیسر[۱۸۴] برای بررسی توانایی پیش بینی متغیرهای وابسته از روی متغیرهای مستقل استفاده شد. مقادیر مثبت این ضریب نشانگر توانایی پیش بینی است (وینزی، چین، هنسلر و وانگ[۱۸۵]، ۲۰۱۰). در جدول ۴-۱۳ و بخش برازش الگوی ساختاری به آن اشاره شده است.
در شکل ۴-۱ مدل آزمون شده قابلیت های نوآوری و مهارت های کارآفرینی نشان داده شده است. با توجه به این شکل ضریب تأثیر قابلیت های نوآوری بر مهارت های کارآفرینی معنی دار می باشد. همچنین در جدول۴-۱۲ برآورد ضرایب مسیر و همچنین آماره t گزارش شده است. عدد داخل دایره واریانس تبیین شده مهارت های کارآفرینی است.
شکل ۴-۱: الگوی آزمون شده تأثیر قابلیت های نوآوری بر مهارت های کارآفرینی
جدول ۴-۱۲: برآورد ضرایب مسیر
متغیرها
ضریب مسیر
T Value
اثر قابلیت های نوآوری بر روی
فرم در حال بارگذاری ...