وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع کارشناسی ارشد با موضوع بررسی رفتار نا متقارن ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
 

۶

 

X5

 

اهرم مالی

 

۸۲۰/۰

 

۰۹۸/۱

 
 

۷

 

X6

 

وجه نقد عملیاتی

 

۹۸/۵

 

۷۱/۴۳

 

بر مبنای جدول شماره ۴-۴ ملاحظه می‌شود که جریان نقدی آزاد و اهرم مالی تقریباً از توزیع نرمال برخوردار هستند. ازآن‌جهت که مقادیر یا قدر مطلق ضرایب چولگی و کشیدگی تقریباً به سمت صفر میل کرده‌اند؛ اما سایر متغیرها مقادیر یا قدر مطلق ضرایب چولگی و کشیدگی تفاوت زیادی با صفر دارد و به نظر نمی‌رسد که از توزیع نرمال برخوردار باشند.
درعین‌حال برای قضاوت نسبت به نرمال بودن توزیع متغیرها در سطح جامعه آماری از آزمون نا پارامتریک جارک-برا استفاده شده است. در این آزمون فرض نرمال بودن توزیع متغیر در مقابل نرمال نبودن توزیع آزمون می‌شود. این آزمون را غالباً در تحقیقات مشابه فقط در مورد متغیرهای وابسته انجام داده‌اند، ولی در این تحقیق هم برای متغیر وابسته و هم برای متغیرهای مستقل انجام پذیرفته است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در تحقیقاتی که نرمال بودن توزیع متغیرها را مورد آزمون قرار داده‌اند، عموماً با طبقه‌بندی هر یک از متغیرها از آزمون کااسکوئر استفاده کرده یا بدون طبقه‌بندی از آزمون جارک-برا استفاده کرده‌اند که در اینجا روش دوم مورداستفاده واقع‌شده است. در ابتدا برای بررسی نرمال بودن توزیع متغیر وابسته از آزمون جارک-برا استفاده شده است. این آزمون برای متغیر چسبندگی هزینه شرکت به‌عنوان متغیر وابسته تحقیق انجام شد و نتیجه این آزمون به‌طور خلاصه در جدول خروجی آزمون جارک-برا در نرم‌افزار آماری برای این متغیر به شرح جدول ۵-۴ است:

 

جدول (۴-۵): نتایج آزمون جارک-برا برای متغیر وابسته

 
 

متغیر

 

آماره جارک-برا

 

سطح معناداری

 

نتیجه

 
 

چسبندگی هزینه

 

Y

 

۷۰/۳۰۱۱۶

 

۰۰۰/۰

 

توزیع نرمال نیست

 

بر مبنای جدول شماره ۴-۵ سطح معنی‌دار محاسبه شده متناظر با آماره جارک برابر با ۰۰۰/۰ می‌باشد. با توجه به اینکه سطح معنی‌دار در این جدول کمتر از ۰۵/۰ یا سطح آزمون است فرضیه H0 مبنی بر نرمال بودن توزیع متغیر وابسته رد ‌شده لذا با اطمینان ۹۵% می‌توان گفت متغیر وابسته یا چسبندگی هزینه در شرکت‌های منتخب بورس اوراق بهادار تهران از توزیع غیر نرمال برخوردار است. مشابه تحقیقات مرتبط پس از نرمالیزه کردن متغیر وابسته با به‌کارگیری لگاریتم مجذور، مجدداً آزمون نرمال بودن توزیع متغیرهای مستقل با بهره گرفتن از جارک-برا تکرار شده است. نتایج آزمون مجدد جارک پس از نرمال‌سازی متغیر وابسته بر مبنای استفاده از لگاریتم مجذور مقادیر اولیه متغیرها، به شرح جدول شماره ۴-۶ خلاصه شده است:

 

جدول (۴-۶): آزمون جارک-برا برای متغیر وابسته پس از نرمال‌سازی

 


فرم در حال بارگذاری ...

« فایل پایان نامه کارشناسی ارشد : پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد مطالعه رابطه نقدشوندگی و کیفیت ...منابع کارشناسی ارشد در مورد بررسی اثرات تعاملی قابلیت ... »