وبلاگ

توضیح وبلاگ من

فایل پایان نامه با فرمت word : نگارش پایان نامه در رابطه با کاربرد شبکه ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی


-۰٫۵
۰
۰۰۰٫۵
۱
Sample
Normalized Pressure Derivative
شکل(۳- ۵): نمودارهای مشتق فشار شبیه‌سازی شده‌ی مدل پنج
مخزن تخلخل دوگانه فشار ثابت، بدون جریان و با مرز گسل منفرد بدون جریان
مدل شش نیز ارائه‌دهنده‌ی مخزن تخلخل دوگانه دارای سه مرز است. در این مدل، مرز اطراف مخزن به‌صورت گسلی است و مقاومتی در برابر عبور جریان از خود نشان می‌دهد و عملاً مانع از عبور جریان از آن قسمت مخزن می‌شود و مرزهای بالا و پایین نیز مانند مدل­های قبل است.این نوع مرز در نمودارهای مشتق فشار، به‌وسیله‌ی الگویی S شکل در زمان های میانی قابل تشخیص است. داده‌های فشار نیز مانند مدل­های قبل به مشتق فشار تبدیل شده است­. مخزن تخلخل دو‌گانه، الگوی U شکل در زمان های میانی و نمودار مشتق فشار به‌وجود می‌آورد. نمودارهای مشتق فشار شبیه‌سازی شده مدل شش در شکل (۳-۶) ارائه شده‌است. از شکل (۳-۶) می‌توان تفاوت‌های نمودار‌های مدل شش را با مدل‌های قبلی تشخیص داد.
شکل(۳- ۶): نمودارهای مشتق فشار شبیه‌سازی شده‌ی مدل شش
۰
۵
۱۰
۱۵
۲۰
۲۵
۳۰
۳۵
۴۰

-۰٫۵
۰
۰٫۵
۱
sample
Normalized Pressure Derivative
مخزن تخلخل دوگانه با مرز بیرونی فشار ثابت
مخزن تخلخل دو‌گانه‌ی مدل هفت مرز اطراف آن به صورت گسل فشار ثابت است و مرزهای بالا و پایین نیز مانند مدل­های قبل است این مرز منجر به ایجاد شیب شدیداً کاهشی در زمان های انتهایی نمودارهای مشتق فشار می‌شود. نمودارهای مشتق فشار مدل هفت در شکل (۳-۷) ارائه شده‌است. الگوهای U شکل و شیب شدیداً کاهشی در این شکل به‌راحتی قابل تشخیص هستند. به‌علت وجود مخزن و مرز متفاوت در مدل‌های مختلف، نمودارهای مشتق فشار متفاوتی به‌دست آمده‌است.
مخزن تخلخل دوگانه بدون جریان با مرز گسل منفرد بدون جریان
همانطور که قبلاً در توضیح مدل دو نیز بیان شد، الگوی S شکل در زمان های انتهایی، دلالت بر وجود مرزی که مانع از عبور جریان از یک طرف مخزن می‌شود دارد. مدل هشت مخزن تخلخل دو‌گانه‌ای می­باشد که مرز اطراف آن گسل بدون جریان است. مخزن تخلخل دو‌گانه، الگوی U شکل در زمان های میانی و مرز بدون جریان الگوی S شکل را در زمان های انتهایی نمودار مشتق فشار به‌وجود می‌آورد. بنابراین در نمودارهای مشتق فشار این مدل وجود الگوهای U شکل و S شکل قابل پیش‌بینی است. نمودارهای مشتق فشار

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۰
۵
۱۰
۱۵
۲۰
۲۵
۳۰
۳۵
۴۰

-۰٫۵
۰
۰٫۵
۱
sample


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه کارشناسی ارشد : راهنمای نگارش پایان نامه با موضوع تاثیر انگلستان در ایجاد ...بررسی رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در ... »