وبلاگ

توضیح وبلاگ من

فایل پایان نامه با فرمت word : اولویت بندی و ارزیابی شاخص های حکمرانی ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

همان‌طور که در جدول فوق مشاهده می‌شود ۴۰ درصد دارای سن ۳۰تا۴۰ سال، ۵۰ درصد دارای سن ۴۰تا ۵۰ سال و ۱۰ درصد دارای سن بالاتر از ۵۰ سال را می باشند. در شکل شماره ۴-۱۵ فراوانی مربوط به سطوح سن اعضای پاسخ‌دهنده ارائه گردیده است.
شکل۴- چگونگی توزیع نمونه آماری بر اساس متغییر سن

مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر میزان سابقه کاری
از تعداد ۱۰ پرسشنامه پر شده توسط افراد نمونه آماری، جدول شماره ۴-۲ چگونگی فراوانی متغییر میزان سابقه کاری در بین پاسخ دهندگان را نشان می دهد.
جدول۴- چگونگی توزیع نمونه آماری بر اساس متغییر سابقه کاری

 

سابقه کاری
فراوانی
درصد فراوانی

 

۱۰تا۱۵ سال
۴
۴۰

 

۱۵تا۲۰ سال
۵
۵۰

 

۲۰تا۲۵ سال
۱
۱۰

 

کل
۱۰
۱۰۰

 

همان‌طور که در جدول فوق مشاهده می‌شود ۴۰ درصد دارای تجربه ۱۰تا۱۵ سال، ۵۰ درصد دارای تجربه ۱۵تا۲۰ سال، ۱۰ درصد دارای تجربه ۲۰تا ۲۵ سال را دارا بوده‌اند. در نمودار ذیل فراوانی مربوط به سطوح سابقه کاری اعضای پاسخ‌دهنده ارائه گردیده است.
شکل۴- چگونگی توزیع نمونه آماری بر اساس متغییر سابقه کار

مدل سازی سلسله مراتبی و تشکیل درخت تصمیم گیری
همانطور که در فصل سوم عنوان گردید، اولین مرحله از مراحل انجام تحلیل سلسله مراتبی، مدل سازی و ترسیم درخت تصمیم گیری می باشد. با وجود تعداد زیاد شاخص ها (۱۱ تا)، از یک سو با توجه به اطلاعات به دست آمده در مدل تحلیل اهمیت – عملکرد مشخص گردید که ارجحیت خاصی بین شاخص ها وجود ندارد و بسیاری از شاخص ها هم از نظر اهمیت و هم از نظر عملکرد در یک رده قرار می گیرند و از سوی دیگر به دلیل اینکه هدف از این بخش این است که تمام شاخص ها به صورت دو دویی با یکدیگر مقایسه شوند، درخت تصمیم گیری به صورت دو سطحی در نظر گرفته شده است. لازم به توضیح است که این مدل هم در مورد سوال مربوط به اهمیت شاخص ها و هم در مورد سوال مربوط به عملکرد شاخص ها به صورت یکسان در نظر گرفته شده است. در نمودار زیر درخت تصمیم گیری مذکور را مشاهده می کنید.
شکل۴- مدل تحلیل سلسله مراتبی
اولویت بندی اهمیت شاخص های حکمرانی خوب شهری
در این قسمت به منظور اولویت بندی شاخص های حکمرانی خوب شهری، پرسشنامه ای در اختیار ۱۰ نفر خبره در زمینه مدیریت شهری قرار گرفت که به کمک آن ۱۱ شاخص مذکور به صورت دو دویی و به کمک اعداد پیشنهادی بین ۱ تا ۹ در تحلیل سلسله مراتبی سنجیده شوند. نتیجه حاصل از این پرسشنامه ها در جدول شماره …. در صفحه بعد آورده شده است. همچنین جهت ترکیب نظرات گرد آوری شده از میانگین هندسی استفاده شده است زیرا میانگین هندسی ضمن در نظر گرفتن قضاوت هر فرد، از آنجا که مقایسات زوجی به صورت نسبت صورت می گیرد، از نظر ریاضی بهترین میانگین را ارائه می نماید (مهرگان، ۱۳۸۳).
همانطور که در این جدول محاسبه شده است، نسبت سازگاری در پاسخ های هریک از افراد نمونه موردی کمتر از ۰٫۱ می باشد، همچنین نسبت سازگاری کل برابر با ۰٫۰۰۵ شده است که نشان می دهد سازگاری در قضاوت ها وجود دارد.

جدول۴- مقایسات زوجی و میزان سازگاری در قضاوت ها در اهمیت شاخص ها
پس از ترکیب نظرات خبرگان به کمک محاسبه میانگین هندسی، امتیازات وارد نرم افزار Expert Choice شد و وزن های نهایی هریک از شاخص ها محاسبه گردید که در جدول شماره ۴-۱۸ ارائه گردیده است.
جدول۴- وزن نهایی اهمیت شاخص ها در تحلیل سلسله مراتبی
همانطور که از این جدول مشخص می گردد بیشترین وزن اهمیت مربوط به شاخص مشارکت شهروندان می شود که سنگ بنای حکمرانی خوب شهری می باشد زیرا اصل حکمرانی خوب بر مبنای مدیریت مشارکتی بنا شده است. پس از آن با توجه به ویژگی های شهر های مقصد گردشگری، بینش راهبردی، امنیت و کارایی و اثر بخشی به ترتیب در اولویت می باشند. شاخص های قانون مندی، عدالت و شفافیت نیز به ترتیب کمترین وزن یا به عبارتی بهتر کمترین اهمیت را به خود اختصاص داده اند.
اولویت بندی عملکرد شاخص های حکمرانی خوب شهری
در این قسمت نیز همانند قسمت قبلی، پرسشنامه ای به منظور مقایسه عملکرد دو دویی شاخص های حکمرانی خوب شهری به کمک اعداد ۱ تا ۹ پیشنهادی ساعتی در تحلیل سلسله مراتبی برای هریک از شهرهای مورد بررسی قرار گرفت. پس از آن جهت ترکیب نظرات خبرگان از میانگین هندسی استفاده گردید. در ادامه جداول مربوط به هریک از شهر های مورد بررسی آورده شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه با فرمت word : توسعه ی تکنیک های وب کاوی به منظور ...دانلود فایل های پایان نامه درباره : طراحی پروتکل فراتشخیصی ... »