وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع دانشگاهی و تحقیقاتی برای نگارش مقاله بررسی حاشیۀ بازاریابی محصول پرتقال ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
 

۱۱۷۰۰

 

میزان تولید مرکبات شهرستان محمودآباد (تن)

 
 

۳۲۲۳۸

 

میزان عملکرد پرتقال شهرستان محمودآباد (واحد کیلوگرم برهکتار)

 
 

۱

 

رتبه استان از نظرسطح و تولید مرکبات کشور

 

مأخذ: آمار نامه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، ۱۳۹۰
۱-۴- سیمای منطقه مورد مطالعه
استان مازندران در شمال ایران قرار گرفته است. حد شمالی آن دریای خزر، حد جنوبی آن استانهای تهران، قزوین و سمنان، حد غربی آن استان گیلان و حد شرقی آن استان گلستان میباشد. شهرستان محمودآباد در غرب مازندران و در حاشیه دریای خزر واقع میباشدکه شهرستان فریدونکنارحدود شرقی و شهرستان نور حدود غربی و شهرستان آمل حدود جنوبی این شهرستان محسوب میشوند. جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۰ معادل ۹۱۳۴۹ گزارش شده و وسعت این شهرستان ۱۸ کیلومتر مربع که ۲/۹ درصد ازمساحت استان مازندران را به خود اختصاص داده است. شهرستان محمودآباد با توجه به ذخایر طبیعی، شرایط اقلیمی و نیز موقعیت جغرافیایی با سطح زیر کشت ۷۵۵ هکتار و با میزان تولید۱۱۷۰۰ تن و با میزان عملکرد ۳۲۲۳۸ واحدکیلوگرم در هکتار محصول پرتقال یکی از قطبهای باغبانی استان محسوب میشود. مناطق مرکبات خیز استان، بیشترین سطح زیر کشت و تولید را دارا هستند به ترتیب عبارتند از: تنکابن، ساری، بابل، قائمشهر، رامسر، بهشهر، نوشهر، آمل، بابلسر، چالوس، جویبار، نور و محمودآباد میباشد (نشریه مسائل فنی مرکبات مازندران، ۱۳۸۸).
شکل ۱-۱- نقشه شهرستان های استان مازندران و موقعیت شهرستان محمودآباد
۱-۵- اهداف تحقیق
با توجه به ضرورت انجام این تحقیق و این که توسعه فعالیت پرتقال میتواند سهم باغبانی را در تولیدات کشاورزی افزایش دهد و درآمد تولیدکنندگان را نیز بهبود بخشد، همچنین جایگاه آن در توسعه صادرات غیرنفتی میتواند به مراتب بیش از وضعیت فعلی باشد، این تحقیق با هدف دراز مدت مساعدت به توسعه محصول پرتقال از طریق بهبود سامانههای بازاریابی پرتقال اهداف زیر را پیگیری مینماید.
هدف اصلی این پژوهش « بررسی حاشیۀ بازاریابی محصول پرتقال درشهرستان محمودآباد » است. همچنین اهداف فرعی زیر نیز دنبال میشود.
۱- شناسایی ساختار مکانی و ترکیب محصولی پرتقال شهرستان محمودآباد.
۲- بررسی و شناسایی وضعیت عملیاتی موجود بازاریابی مرکبات استان شامل حمل و نقل[۷]، انبارداری۲، توزیع۳، درجهبندی۴ و بستهبندی۵ با تحلیلهای مربوطه.
۳- تعیین حاشیه بازاررسانی محصول و سهم هر یک از عملیات بازاریابی در این حاشیه.
۴- بررسی عوامل مؤثر بر ضایعات۶ و نحوه فروش محصول.
۵- محاسبه هزینه حاشیه بازاریابی و تعیین سهم تولید کننده از قیمت مصرف کننده.
۶- تشخیص مهارتهای بازاریابی باغداران پرتقال.
۷- تحلیل تعامل سطوح مهارتی بازاریابی باغداران با سطوح درآمد باغداران، وضعیت عملیات بازاریابی، سطوح حاشیه های بازاریابی و سطوح ضایعات.
۱-۶- فرضیات تحقیق
۱- بین انجام عملیات بازاریابی توسط کارگزاران۱ مستقل بازاریابی و سطوح درآمدی باغداران رابطه وجود دارد.
۲- بین سطوح حاشیه های بازاریابی باغداران و مهارتهای بازاریابی آنها رابطه وجود دارد.
۳- بین سطوح ضایعات پرتقال در فرایند بازاریابی و مهارتهای بازاریابی باغداران رابطه وجود دارد.
۴- بین سطوح درآمدی باغداران و مهارتهای بازاریابی آنها رابطه وجود دارد.
۵- بین تنوع و تعدد انجام عملیات بازاریابی به عهده باغداران و سطوح درآمدی آنها رابطه
وجود دارد.

۶- بین تنوع و تعدد انجام عملیات بازاریابی به عهده باغداران و حاشیه های بازاریابی آنها رابطه وجود دارد.
۱- Agentes
۱-۷- جمع بندی
در این فصل با تشریح اهمیت بازاریابی و مجموع اقدامات انجام شده برای تحقیق، ابتدا به بیان مسئله، ضرورت و اهمیت تحقیق، جزئیات مربوط به وضعیت تولید پرتقال در شهرستان محمودآباد، استان مازندران، ایران و جهان، معرفی منطقه، آمار و اطلاعات منطقه مورد مطالعه، پردازش موضوع و ابعاد تحقیق پرداخته شد. سپس با بیان اهداف و سؤالات تحقیق مسیر انجام تحقیق را تعیین و مورد بررسی کلی قرار داده و فرضیات تحقیق برای دستیابی به اهداف تحقیق ارائه شد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فصل دوم
مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه
در این فصل برای شناخت بهتر موضوع تحقیق در بخش اول پایه نظری و چارچوب نظری تحقیق در قالب بازاریابی، مفاهیم و اصطلاحات مربوط به آن، تاریخچه بازاریابی محصولات کشاورزی، ابعاد بازاریابی،آمیختهها و عوامل بازاریابی آورده میشود. در ادامه مهمترین خدمات بازاریابی پرداخته و انواع ارقام پرتقال تشریح میشود.
در بخش دوم، پیشینه تحقیق، مطالعات و تحقیقات انجام شده در زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار میگیرد تا با آگاهی از روش های بکار گرفته ونتایج بدست آمده توسط محققین و با بهرهگیری از پیشنهادات آنها در انجام بهتر این تحقیق موفق شد. نکته قابل ذکر این است که تحقیقات انجام شده در زمینه بازاریابی محصولات مرکبات در داخل کشور با توجه به این که این محصول دارای مزیت نسبی در زمینه تولید است؛ بسیار کم میباشد. مطالب عنوان شده در زمینه بازاریابی در دو قسمت جداگانه مطالعات خارجی و مطالعات داخلی آورده شده است.
۲-۲- پایه های نظری تحقیق
۲-۲-۱- بازاریابی
۲-۲-۱-۱- مفاهیم و تعاریف اصطلاحات بازار و بازاریابی
تعاریف متعددی توسط محققان از مفهوم بازار، بازاریابی و بازاررسانی شده است و اشاره به تعریف هر یک و بررسی ابعاد آنها میتواند در شکلگیری و رسیدن به اهداف تحقیق مؤثر باشد. در این قسمت ضمن اشاره به بازاریابی در حالت عمومی، به خصوصیات و ویژگیهای بازاریابی محصولاتکشاورزی پرداخته میشود. بازاریابی در لغت نامه دهخدا به مجموعه فعالیتهایی که مربوط به خرید و فروش در بازار میشود اطلاق شده است. لغت بازاریابی در زبان انگلیسی به معنی به بازار رساندن، بازار پیدا کردن یا کلیه عملیاتی است که در فاصله تولید تا مصرف باعث تسریع جریان انتقال کالاها از تولید تا مصرف برای نشان دادن سهولت و سرعت در کار توزیع و فروش و حذف واسطه ها استفاده میشود (بلوریان تهرانی، ۱۳۷۸).


فرم در حال بارگذاری ...

« ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در رابطه با بررسی ارتباطات ...دانلود منابع تحقیقاتی : پژوهش های انجام شده در رابطه با شرح مشکلات ... »
 
مداحی های محرم