وبلاگ

توضیح وبلاگ من

طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد :تاثیر کاهش استرس مبتنی بر ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

زمان*گروه
خطا

۱۰۶۷.۳۴۴

۱

۱۰۶۷.۳۴۴

۳۳.۳

۰.۰۰۰۱

۱

۴۲۹.۶۳۰

۱

۴۲۹.۶۳۰

۱۳.۴۱

۰.۰۰۱

۰.۹۴

۸۳۲.۵۸۲

۲۶

۳۲.۰۲۲

بررسی اثرهای بین آزمودنی ها نشان داد که بین گروه ها صرف نظر از پیش آزمون وپس آزمون تفاوت معنا دار وجود دارد، F (۱,۲۶)=۱۷.۲۸, p<0.0001. همچنین بررسی اثرهای درون گروهی نشان داد که اثر معناداری برای عامل زمان وجود دارد، F(1,26)=33.3,p<0.0001. این یافته بدین معناست که صرف نظر از عامل گروه، تفاوت معناداری در نمره های پیش آزمون و پس آزمون وجود دارد و علاوه بر این اثر تعاملی معناداری برای عامل گروه*زمان مشاهده شد، F(1,39)=13.41,p<0.0001.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

همچنین تعقیب اثرهای اصلی به منظور استخراج اثرهای ساده نشان داد که:
بین میانگین نمره نشخوار فکری در پیش آزمون و پس آزمون در گروه ذهن آگاهی تفاوت معناداری وجود دارد، p<0.0001. این بدین معناست که گروه ذهن آگاهی در پس آزمون نمره کمتری (M=14.46,Sd=1.28) نسبت به پیش آزمون (M=28.76,Sd=1.81) داشته است.
بین میانگین نمره نشخوار فکری در پیش آزمون (M=30.46,Sd=1.68) و پس آزمون (M=28.14,Sd=1.24) در گروه کنترل تفاوت معناداری وجود ندارد.
نمودار ۲-۴: میانگین نمرات نشخوار فکری در گروه های مداخله و کنترل در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون
فرضیه۳: برنامه آموزشی ذهن آگاهی در کاهش زمان واکنش نسبت به محرک های منفی (کاهش سوگیری توجه منفی) اثر گذار است.
تحلیل واریانس طرح اندازه گیری مکرر شامل یک عامل درون گروه (عامل زمان) با دو سطح پیش آزمون و پس آزمون نشان داد که اثر چند متغیره معناداری آنچنان که به وسیله آزمون های اثر پیلای، لامبدای ویکز، اثر هتلینگ و بزرگترین ریشه روی نشان داده میشود وجود دارد، F(1,28)=8.96, p>0.01. استفاده از آزمون موچلی به منظور آزمون فرضیه کرویت داده ها نشان داد که این مفروضه رعایت نشده است، p<0.05 w=1,. لذا با توجه به تخطی از مفروضه کرویت داده ها مقدار نسبت F به وسیله شاخص گیزر گرین هاوس گزارش شده است، که این نسبت معنادار بوده است، F(1,42)=7.63, p<0.01. همچنین اثر تعاملی معناداری برای زمان*گروه مشاهده شد، F(1,28)=26.86, p<0.0001 (جدول ۷-۴).
جدول ۷-۴: آزمون های اثر چند متغیری برای اثرات کلی زمان و زمان*گروه بر نمره های سوگیری توجه منفی

اثر

ارزش


فرم در حال بارگذاری ...

« فایل پایان نامه با فرمت word : دانلود پایان نامه در رابطه با : بررسی ...ارائه الگوی جامع سنجش انگیزش کارکنان- فایل ۱۳ »