وبلاگ

توضیح وبلاگ من

سایت دانلود پایان نامه: منابع کارشناسی ارشد با موضوع : طراحی ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

q = درصد افرادی که فاقد آن صفت در جامعه هستند (q =1-p)
d = درجه اطمینان یا دقت احتمالی مطلوب طبق فرمول بالا اگر بخواهیم حجم نمونه را با شکاف جمعیتی ۵/۰ (یعنی نیمی از جمعیت حایز صفتی معین باشند. نیمی دیگر فاقد آن هستند.)
معمولا p و q را ۰.۵ در نظر می گیریم. مقدار z معمولا ۱.۹۶  است. d می تواند  ۰.۰۱  یا  ۰.۰۵  باشد.
۳-۴-۳- گرد آوری داده ها:
۳-۴-۳-۱- مهمترین تکنیکهای جمع آوری اطلاعات
اطلاعات را می توان به روش های گوناگون، در مکانهای مختلف و از انواع منابع گردآوری کرد. روش های گردآوری اطلاعات مشتمل است بر مصاحبه حضوری، مصاحبه تلفنی، مصاحبه رایانه ای،پرسشنامه حضوری، پستی یا الکترونیکی، مشاهده افراد یا رویدادها با ضبط(یا بدون ضبط صوتی یا تصویری)و انواع سایر فنون انگیزشی همچون آزمون های برون فکنی.
پرسشنامه:پرسشنامه مجموعه ای از سؤالات کتبی و غالباً مبتنی بر گزینه های مشخص که پاسخ دهنده جوابهای خود را بر آن درج می کند.
به هنگامی که پژوهشگر دقیقاً می داند در پی چیست و چگونه باید متغیر های خود را اندازه گیری کند پرسشنامه ابزاری کارآمد برای گردآوری اطلاعات به شمار می رود. پرسشنامه را می توان به طور حضوری یا از طریق پست میان پاسخ دهندگان توزیع کرد. همچنین می توان با اجرای آن به طور الکترونیکی داده های لازم را گردآوری کرد. (سکاران، ۱۳۹۰ :۲۴۳)

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

    • - پرسشنامه حضوری
    • - پرسشنامه پستی(سکاران، ۱۳۹۰ :۲۶۰)

انواع پرسشنامه ها :
- پرسشنامه باز ساخت نایافته
- پرسشنامه بسته ساخت یافته
- پرسشنامه تصویری
در پرسشنامه نوع اول سؤالات از طرف محقق ارائه می گردد و پاسخ دهندگان بایستی نظرات خود را ارائه دهند. بنابراین کمی نمودن پاسخ ها کار بسیار مشکلی می باشد و نیاز به متخصصان ورزیده در این زمینه و صرف وقت زیاد دارد.
نکته مهم دیگر آنست که برای پاسخ گو نیاز به زمان و صرف وقت زیاد می باشد و بسیار دیده شده که پرسشنامه ها به شیوه باز کمتر اعاده می گردند و اغلب محققان نیز از هر دو شیوه پرسشنامه یعنی مخلوطی از باز و بسته بهره می جویند.
در پرسشنامه بسته که گاهی منظم نیز نامیده می شود، سؤالات و پاسخ های آنها از قبل تهیه و در اختیار پاسخ دهندگان قرار می گیرد. در این روش کمی نمودن پاسخ ها بسیار آسان است. پاسخ دهندگان، پاسخ خود را از میان سه یا چهار گزینه که ارائه شده، انتخاب و با علامت ضربدر مشخص می نمایند.
پرسشنامه تصویری نوع دیگری از پرسشنامه ها که مانند دو نوع یاد شده کاربرد وسیعی ندارد، پرسشنامه تصویری می باشد در این پرسشنامه سؤالات از طریق تصاویر ارائه می شوند. چنین پرسشنامه هایی بیشتر برای کودکان و افراد بی سواد بکار می رود(علی احمدی، ۱۳۸۹: ۲۴۷-۲۴۶).
داده های لازم در پژوهش حاضر با بهره گرفتن از یک پرسشنامه بسته بر اساس پاسخ های پنج گزینه­ای طیف لیکرت صورت گرفت.
پرسشنامه مذکور شامل ۲ بخش عمده است:
الف) سوالات عمومی
در سوالات­عمومی به عنوان سوالات جامعه شناختی و دموگرافی، ­آخرین مدرک تحصیلی،­ رشته تحصیلی و سمت پاسخ ­دهندگان،­ مورد بررسی قرارگرفته است.
ب) سوالات تخصصیکه شامل۳۰ سوال می باشد که در ارتباط با شاخصهای مدل ارائه شده است.

    1. طیف لیکرت جهت سنجش وضع موجود
شکل کلی بسیار ضعیف ضعیف متوسط خوب بسیار خوب
امتیازبندی ۱ ۲ ۳ ۴ ۵


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه در مورد : ارائه مدل مطلوب توسعه ...دانلود پروژه های پژوهشی با موضوع اثرات پوشش های خوراکی ... »