وبلاگ

توضیح وبلاگ من

سایت دانلود پایان نامه : فایل های پایان نامه درباره :تاثیر بازارگرایی بر نوآوری در ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
 

مشتری‌گرایی

 

۲۰۹/۰

 

۹۹۲/۱

 

۰۴۹/۰

 

همانطور که از نتیجه آزمون رگرسیون خطی مشاهده می‌شود مقدار F برابر با ۹۶۸/۳ گردیده که این مقدار با درجات آزادی (۸۷ و ۱) در سطح ۰۴۹/۰ معنادار گردیده و چون سطح قابل قبول معناداری کمتر از ۰/۰۵ می‌باشد، بنابراین مولفه مشتری‌گرایی بازارگرایی به میزان ۲۰ درصد بر روی نوآوری خدمات تاثیرگذار می‌باشد که این تاثیر گذاری با توجه به سطح معناداری ۰۴۹/۰، معنادار می‌باشد از اینرو فرضیه فرعی اول تایید می‌گردد یعنی مولفه مشتری‌گرایی تاثیرمثبت و معنی داری بر روی نوآوری خدمات دارد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۲-۳- آزمون فرضیه فرعی دوم
ü رقیب‌گرایی تاثیر معناداری بر نوآوری در خدمات دارد.
برای بررسی فرضیه فوق از سؤالات۹ الی ۱۴ پرسشنامه بازارگرایی برای مولفه رقیب‌گرایی و سوالات ۱ الی ۱۷ پرسشنامه نوآوری خدمات استفاده گردیده است و این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون رگرسیون گام به گام مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۸ نشان داده شده است.
جدول۴-۸: آزمون رگرسیون فرضیه فرعی دوم تحقیق

 

نتایج تحلیل آماری برای فرضیه فرعی دوم

 

آماره دوربین واتسون

 

R2

 

آماره F

 

سطح معناداری (F)

 
 

۹۲/۱

 

۱۶۵/۰

 

۳۴۱/۱۸

 

۰۰۰/۰

 
 

نام مولفه

 

اندازه ضریب

 

آماره t

 

سطح معناداری

 
 

رقیب‌گرایی

 

۴۱۷/۰

 

۲۸۳/۴-

 

۰۰۰/۰

 

همانطور که از نتیجه آزمون رگرسیون خطی مشاهده می‌شود مقدار F برابر با ۳۴۱/۱۸ گردیده که این مقدار با درجات آزادی (۸۷ و ۱) در سطح ۰۵/۰ معنادار گردیده و چون سطح قابل قبول معناداری کمتر از ۰/۰۵ می‌باشد، بنابراین مولفه رقیب‌گرایی بازارگرایی به میزان ۴۱ درصد بر روی نوآوری خدمات تاثیرگذاری دارد و از طرفی میزان معناداری آن نیز ۰۰۰/۰ و معنادار است از اینرو مولفه رقیب‌گرایی بازارگرایی بر روی نوآوری خدمات تاثیرگذاری مثبت و معنادارداشته و بدین جهت فرضیه فوق تایید می‌گردد.
۴-۲-۴ -آزمون فرضیه فرعی سوم
ü پاسخگویی تاثیر معناداری بر نوآوری در خدمات دارد.
برای بررسی فرضیه فوق از سؤالات۱۵ الی ۲۰ پرسشنامه بازارگرایی برای مولفه پاسخگویی و سوالات ۱ الی ۱۷ پرسشنامه نوآوری خدمات استفاده گردیده است و این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون رگرسیون گام به گام مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۹ نشان داده شده است.
جدول۴-۹: آزمون رگرسیون فرضیه فرعی سوم تحقیق


فرم در حال بارگذاری ...

« تحقیقات انجام شده با موضوع : ارزیابی شاخص ...دانلود مطالب پژوهشی در رابطه با ارزیابی فرایند تدوین طرح ... »