وبلاگ

توضیح وبلاگ من

راهنمای نگارش مقاله در رابطه با سبک رهبری ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

فرضیه فرعی سوم در خصوص رابطه رهبری عدم مداخله گر و مدیریت دانش به شرح زیر مطرح گردیده است:
« بین سبک رهبری عدم مداخله گر و اقدامات مدیریت دانش در صندوق ضمانت صادرات ایران رابطه معنا داری وجود دارد.»
به منظور بررسی این فرضیه، ضریب مسیر و آماره t مربوط به رابطه میان دو متغییر مورد ارزیابی قرار گرفتند. از آنجا مقدار آماره t معادل ۷۶۲/۱ می باشد که کمتر از مقدار بحرانی ۹۶/۱ است بنابراین معناداری رابطه میان دو متغییر تأیید نمی گردد و فرضیه فرعی سوم رد می شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فرضیه فرعی چهارم به شرح زیر است:
« سبک رهبری تحول آفرین بیشترین اثرگذاری را بر اقدامات مدیریت دانش در صندوق ضمانت صادرات ایران دارد.»
ضرایب مسیر حاصل از تحلیل PLS، تحلیل های مبتنی بر نرم افزار SPSS را تأیید می نماید و بیانگر این موضوع است که رهبری تبادلی بیشترین تأثیر مثبت را بر اقدامات مدیریت دانش دارد و رهبری تحول آفرین از نظر تأثیر بر مدیریت دانش بعد از رهبری تبادلی قرار دارد. بنابراین فرضیه فرعی چهارم رد می شود، لذا می توان از میان سه سبک رهبری بیان شده در مدل، سبک رهبری تبادلی را به عنوان سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در این سازمان معرفی نمود.
شکل ۱۱-۴: بار عاملی و ضرایب مسیر مدل نهایی مبتنی بر معادلات ساختار
۴-۷-۴ ضریب تعیین(R2)
ضریب تعیین ارتباط بین مقدار واریانس شرح داده شده[۲۵۸] یک متغییر مکنون را با مقدار کل واریانس آن سنجش می نماید. مقادیر R2برابر با ۶۷/۰، ۳۳/۰ و ۱۹/۰ در مدل های مسیری PLS به ترتیب مطلوب، متوسط و ضعیف توصیف می شوند. همانطور که در شکل ۱۱-۴ نشان داده شده است، مقدار R2معادل ۶۱۵/۰ و نشان از کیفیت مطلوب مدل دارد. همچنین لازم به ذکر است که مقدار Rبرای متغییرهای مکنون مستقل (سبک های رهبری) بیان نمی شود.
۸-۴ نتایج کلی حاصل از تحلیل فرضیات تحقیق
فرضیات تحقیق و نتیجه رد یا تأیید آن ها بر اساس تحلیل های صورت گرفته در جدول ۷-۴ ارائه گردیده است.
جدول ۷-۴: نتایج کلی حاصل از تحلیل فرضیات تحقیق

شماره فرضیات نتایج
اصلی «بین سبک رهبری و اقدامات مدیریت دانش در صندوق ضمانت صادرات ایران رابطه معناداری وجود دارد.» تأیید
فرعی اول « بین سبک رهبری تحول آفرین و اقدامات مدیریت دانش در صندوق ضمانت صادرات ایران رابطه معنا داری وجود دارد.» تأیید
فرعی دوم « بین سبک رهبری تبادلی با اقدامات مدیریت دانش در صندوق ضمانت صادرات ایران رابطه معنا داری وجود دارد.» تأیید
فرعی سوم « بین سبک رهبری عدم مداخله گر و اقدامات مدیریت دانش در صندوق ضمانت صادرات ایران رابطه معنا داری وجود دارد.» رد
فرعی چهارم «سبک رهبری تحول آفرین بیشترین اثرگذاری را بر اقدامات مدیریت دانش در صندوق ضمانت صادرات ایران دارد.» رد

خلاصه فصل چهارم
در این فصل بر اساس روش تحقیق ارائه شده در فصل سوم به تحلیل و بررسی فرضیات مطرح شده در فصل اول پرداخته شد. برای این منظور ابتدا با بهره گرفتن از نرم افزار spss، پایایی و نرمال بودن متغییرهای مدل سنجیده شد و سپس از رگرسیون چند متغییره برای بررسی روابط بین متغییرها استفاده گردید. در ادامه به منظور بررسی کلی مدل و تأیید شاخص های تشکیل دهنده متغییرهای مکنون مدل از مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر واریانس با بهره گرفتن از نرم افزار Smart PLS استفاده شد و بار های عاملی و ضرایب مسیر مدل تعیین و همچنین بر اساس آماره t حاصل از این نرم افزار معناداری فرضیات تحقیق مورد بررسی قرار گرفت و در آخر بر اساس آن مدل مفهومی نهایی تحقیق ارائه گردید.
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادها
۱-۵ مقدمه
این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین سبک رهبری و مدیریت دانش و تعیین سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در صندوق ضمانت صادرات ایران صورت پذیرفت و بدین منظور مراحل زیر طی شد.
در فصل اول به بیان گزاره های تحقیق، جامعه آماری، فرضیات و سؤال های اصلی و فرعی، تعریف متغییرهای اصلی تحقیق و اجزاء تشکیل دهنده آن ها و به طور کلی نقشه راه تحقیق پرداخته شد. فصل دوم به ادبیات تحقیق اختصاص داشت، در این فصل تعاریف و دیدگاه های مختلف مربوط به ابعاد تحقیق ارائه گردید، همچنین مدل های مطرح شده مربوط به موضوع بررسی شد. در مورد مدیریت دانش مدل های مختلفی ارائه شده است که در این تحقیق ضمن اشاره به اهم این مدل ها در نهایت مدل سنگ بنای مدیریت دانش به این دلیل که تقریباً اجزاء اصلی سایر مدل ها را نیز در بر می گرفت انتخاب شد. در مورد سبک های رهبری نیز ضمن بیان سیر تکامل نظریه ها و مکاتب رهبری و بررسی دیدگاه های مختلف مطرح شده درمورد سبک های رهبری، در نهایت مدل رهبری باس به علت جدیدتر بودن و جامعیت مد نظر قرار داده شد. در فصل دوم همچنین به پیشینه موضوع و تحقیقات داخلی و خارجی انجام شده در این زمینه نیز پرداخته شد و در نهایت بر اساس مطالعات انجام شده روی مدل های مذبور در پایان این فصل مدل مفهومی پیشنهادی تحقیق ارائه گردید. در فصل سوم روش تحقیق، روش گردآوری داده ها و اطلاعات، ابزارهای گردآوری اطلاعات و روش تحلیل داده ها مطرح شد و ساختار پرسشنامه و پایایی و روایی آن مورد بررسی قرار گرفت. در فصل چهارم نیز بر اساس روش ها و نرم افزار های تعیین شده در فصل سوم به بررسی و ارزیابی فرضیه های تحقیق پرداخته شد. در این فصل با بهره گرفتن از نرم افزار spss و روش هایی آماری مانند کولموگروف اسمیرنوف؛ به بررسی نرمال بودن داده ها و رگرسیون چند متغییره؛ به بررسی روابط میان متغییرها و ارزیابی فرضیات تحقیق پرداخته شد و همچنین کل مدل و ابعاد و شاخص های تعریف شده در آن با بهره گرفتن از روش معادلات ساختاری مبتنی بر واریانس از طریق نرم افزار PLS مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت مدل مفهومی نهایی مبتنی بر معادلات ساختاری ارائه گردید.
در فصل حاضر نیز بر اساس نتایج بررسی ها و تحلیل های انجام شده در فصول گذشته به نتیجه گیری و جمع بندی مطالب تحقیق پرداخته می شود و در آخر پیشنهادهایی را بر اساس یافته های تحقیق برای بهبود عملکرد سازمان مورد بررسی و سازمان های مشابه و همچنین پیشنهاد هایی برای تحقیقات آتی ارائه خواهد شد.
۲-۵ نتایج تحقیق
پس از تجزیه و تحلیل های انجام شده در فصل چهارم نتایج تحقیق به شرح زیر ارائه می گردد، این نتایج مشتمل بر سه بخش هستند. بخش اول نتایج مربوط به متغییر مدیریت دانش و اجزاء تشکیل دهنده آن است، بخش دوم مربوط به متغییر سبک رهبری، ابعاد و شاخص های آن است و بخش سوم مربوط به رابطه بین این متغییرهای مکنون است.


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع کارشناسی ارشد در مورد بررسی تأثیر رضایت مشتری، ...نگاهی به پایان نامه های انجام شده ... »