وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه با فرمت word : شناسائی و اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت کارآفرینان ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۲-۹-۳- عوامل محیطی
در سال­های اخیر بررسی­های مربوط به عوامل موفقیت کارآفرینان، از متغیرهای شخصیتی به سمت متغیرهای دیگری سوق پیدا کرده است. (George and Zahra, 2002) به بررسی مجموعه مطالعاتی پرداخته­اند که رابطه فرهنگ و کارآفرینی را بررسی می­ کند و همچنین در پژوهشی دیگر به بررسی رابطه متقابل رفتارهای محیطی، فردی، سازمانی و کارآفرینی پرداخته شده است(Gartner, 1985).
نتایج یکی از مطالعات در این زمینه بیان می­ کند که تجربه کاری قبلی در زمینه کارآفرینی فعلی، نقش بسیار مهمی در موفقیت کارآفرینی دارد و بهتر است که این تجربه، هم در مورد مشاغل مدیریتی و هم غیر مدیریتی باشد (Hoad and Rosko, 1964).
برخی محققان به بررسی ابعاد فرهنگی- اجتماعی پرداخته­اند که می ­تواند بر تصمیم ­گیری در مورد ایجاد یک کسب و کار جدید اثرگذار باشد. مطالعات نشان داده­اند که اجتناب از عدم قطعیت، افراد را به سمت کارآفرینی هدایت می­ کند(Noorderhaven et al, 2003). همچنین در مطالعاتی دیگر بیان شده است که انگیزه­ های کارآفرینی، ممکن است در هنگام اتفاقاتی از قبیل از دست دادن شغل، ترک مدرسه، جدایی از همسر و یا رفتن به یک کشور دیگر، دچار تغییرات اساسی شود(Shapero and Sokol, 1982).
در مجموع مطالعات انجام گرفته در این حوزه، چندین بعد دیگر فرهنگی- اجتماعی پیشنهاد گردیده است از قبیل ارزش بالای نوآوری، ریسک پذیری و استقلال(Kolveried and Obloj, 1994)، ارزش­های شخصی(Huisman, 1985)، مقام و مرتبه اجتماعی کارآفرینان(Davidsson, 1995)، و اهمیت کار در جامعه (McGrath et al, 1992). به طور جالب­تر تعدادی از محققان در سال ۱۹۹۲، یک مقایسه بین ­المللی را بین کارآفرینان و افراد عادی انجام دادند و دریافتند که کارآفرینان، احتمال کمتری دارد که علت شکست خود را ، فقدان توجه و ملاحظه بدانند(McGrath, McMillan and Scheinberg, 1992).
در مطالعه (Begley et al, 1997) نتایج حاکی از آن بود که در صورتی که در جامعه، مقام و شان کارآفرینی از اهمیت بالایی برخوردار باشد، افراد بیشتری تمایل به ورود به عرصه کارآفرینی خواهند داشت و همچنین در کشور آمریکا، افرادی که می­خواهند یک نوآوری از خود بروز دهند به دنبال ایجاد یک کسب و کار جدید می­روند تا فرصت­های جدیدی را برای ایده­های خود بوجود آورند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۲-۵: پیشینه پژوهش در زمینه ارتباط عوامل محیطی و فاکتورهای موفقیت کارآفرینی

پیشینه پژوهش در زمینه ارتباط عوامل محیطی و فاکتورهای موفقیت کارآفرینی

عوامل محیطی

ادبیات

تجربیات شغلی مرتبط

  • (Hoad and Rosko, 1964) پیشنهاد کردند که تجربه کاری مرتبط، با موفقیت بیشتر در آغاز کسب و کار جدید، ارتباط دارد.

ابعاد فرهنگی- اجتماعی

مطالعات نشان داده­اند که اجتناب از عدم اطمینان، افراد را به سمت کارآفرینی، سوق می­دهد(Noorderhaven et al, 2003).
(Shapero and Sokol, 1982) اظهار کردند که بعضی از جابجایی­ها می ­تواند باعث شود افراد گرایش بیشتری به کارآفرینی پیدا نمایند از قبیل از دست دادن شغل، ترک مدرسه، جدایی از همسر و یا انتقال به کشوری دیگر.
چندین بعد دیگر فرهنگی- اجتماعی نیز در ارتباط با کارآفرینی مطرح شده ­اند که مهم­ترین انها شامل میزان توجه جامعه به نوآوری، ریسک­پذیری و اهمیت مستقل بودن است(Kolvereid and Obloj, 1994).
بعضی مطالعات به جایگاه بالای کارآفرینان در جامعه و اهمیت کار به عنوان عامل مهم گرایشات کارآفرینانه، اشاره کرده ­اند (Davidsson, 1995 and McGrath et al, 1992).
(Ray, 1994) معتقد است که به علت ترس از شکست در میان کارآفرینان سنگاپور، آنها سخت تلاش می­ کنند تا با چالش­های غیر قابل حل مواجه نشوند.

۲-۱۰- چشم­اندازهای جدید در عوامل موفقیت کارآفرینی
عوامل معنوی و ارزش­ها
در کنار عواملی در بالا ذکر شد، ما همچنین باید به دنبال فاکتورهای موفقیتی باشیم که در تحقیقات اندکی به آنها اشاره شده است و حتی عده­ای از افراد آنها را به عنوان عامل موفقیت کارآفرینان قبول ندارند. این عوامل شامل شانس و سرنوشت، مذهب، ارزش­های زندگی (ارزش­های تصویری)، زندگی رویایی (ارزش­های ایده­آل) و فلسفه زندگی (ارزش­های هدف) هستند.
۲-۱۰-۱- مذهب
به نظر می­رسد که مذهب با موفقیت کارآفرینان در ارتباط است. در غرب، (Weber, 1958) معتقد است که در مذهب پروتستان، رعایت اخلاقیات و اصول مذهبی، یک نیروی قوی در ثروت­مند شدن افراد است. در جوامع مختلف، مذهب تنها، راهی برای رستگاری و کمال خود فرد نیست بلکه راهی برای پیشرفت جوامع انسانی و بهبود وضعیت کل جامعه است.
۲-۱۰-۲- شانس و سرنوشت
شانس به معنای داشتن یک طالع خوب و همراه با شادکامی است. فرهنگ لغات آکسفورد این واژه را یک واقعه مطلوب یا نامطلوب به صورت اتفاقی یا شانسی می­داند که به سود فرد است.
۲-۱۰-۳- ارزش تصویری، ارزش زندگی و فلسفه زندگی
ارزش تصویری به معنای آن است که چگونه یک فرد در مورد دیگران می­اندیشد و دیگران چه تصوری از فرد دارند. در مطالعه (Agar, 2001) نتایج حاکی از آن است که اخلاقیات در زندگی، عمیق­ترین و سریع­ترین اثرگذاری را بر دیدگاه ما نسبت به جهان و اطرافیان دارد. ارزش­های درونی ما­، سبک زندگی و میزان اهمیت معنویات را در زندگی ما مشخص می­ کند و در نهایت اینکه هیچ فردی نمی­تواند بدون توجه به اهداف عالی، زندگی سالمی داشته باشد.
در یکی از مطالعات بسیار جامع که بر روی کارآفرینان چینی در هنگ­کنگ انجام گرفته است(cheung and Chow, 2006)، تقریبا تمامی عوامل موثر بر موفقیت کارآفرینی بررسی شده است. این مطالعه را می­توان جامع­ترین پژوهش در این زمینه دانست، بنابراین ما به مرور کلی این تحقیق می­پردازیم.
الف- عوامل جمعیتی


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه با فرمت word : منابع کارشناسی ارشد با موضوع تعیین عوامل وقوع جرائم و ...پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها با موضوع تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر کیفیت ... »
 
مداحی های محرم