وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مقالات و پایان نامه ها درباره ارائه مدلی جهت ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

روش های جمع آوری اطلاعات در این پژوهش به دو طریق زیر صورت گرفته است:
۱ـ برای تدوین ادبیات موضوع و مباحث نظری تحقیق، جمع آوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای و بررسی اسنادی اقدام گردید. بدین صورت که با مطالعه متون، مقالات، کتب و منابع مربوط به عنوان تحقیق، اطلاعات مورد نیاز با بهره گرفتن از روش فیش برداری جمع آوری گردید .

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۲ـ برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز جهت آزمون فرضیات از تکنیک پرسشنامه به منظور سنجش اظهارات پاسخگویان استفاده شد. همانگونه که در تعریف پرسشنامه آمده است. «پرسشنامه ابزاری است که به صورت مجموعه سئوالات مکتوب که حول متغیرهای یک مسئله تحقیق تنظیم شده و پاسخگو به شکل حضوری یا غیر حضوری، مستقیم یا غیر مستقیم آن را تکمیل می نماید.» (همان منبع، ۱۳۸۹:ص۲۲۷)
بر این اساس ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه است. لذا به منظور بررسی رابطه بین مهندسی مجدد ساختار سازمانی و توسعه فناوری شرکت گاز استان گیلان، طی مراحل زیر ابزار لازم (پرسشنامه) طراحی گردیده است.
استخراج ویژگی ها و شاخص های اساسی
اندازه گیری
سنجش روایی و پایایی پرسشنامه
۳-۶-۱ استخراج ویژگی ها و شاخص های اساسی و مولفه های مدل تحلیلی تحقیق
در این مرحله ضمن استفاده از مبانی تئوریک موضوع، مصاحبه و اخذ نظرات تعداد ۱۰ نفر از صاحب نظران ، مسئولین رده های اداری و فناوری شرکت گاز استان گیلان، بررسی سوابق اقدامات و فعالیت های انجام شده توسط پرسنل، ویژگی ها و شاخص های اساسی مؤلفه های مدل مفهومی تحقیق استخراج گردید.
۳-۶-۲ اندازه گیری
در اندازه گیری متغیرهای پژوهش، از پرسشنامه ساختار سازمانی و فن آوری اطلاعات رابینز استفاده شد. در این راستا پرسشنامه های ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات رابینز با توجّه به وضعیت کنونی و مطلوب شرکت گاز گیلان مطابقت سازی گردید. شایان ذکر است که پرسشنامه نهایی، با همکاری استاد راهنما طراحی شده است.
۳-۶-۳ روایی[۱] و پایایی[۲] پرسشنامه
۳-۶-۳-۱ روایی تحقیق
روایی از واژه روا به معنی جائز و درست گرفته شده است مقصود از روائی آن خصیصه ای است که آنچه را مدعی اندازه گیری آن است همان را از ابتدا اندازه گیری کند. ابزاری که دارای روایی است به آن معناست که آن ابزار دقیقاً همان چیزی را اندازه می گیرد که به خاطر آن طراحی شده است.
روش های مختلف برای تعیین روایی عبارتند از:
اظهار نظر گروهی(کارشناسان و متخصصان)
تکرار آزمایش
استدلال منطقی
استفاده از روش های آماری(تحلیل آماری)
در این تحقیق، برای بررسی روائی سازه ای پرسشنامه، از طریق مشورت با استاد محترم راهنما و صاحب نظران اقدام به تنظیم پرسشنامه نموده تا به روائی صوری و ظاهری پرسشنامه دست یابد.برای آنکه تحقیق، مسیر صحیح خود را طی کند وابزارهای سنجش بتوانند صفات مورد نیاز را اندازه گیری کند، شاخص های اندازه گیری هر فرضیه را تعیین و با حدود ۱۰ نفر از افراد خبره و کارشناس مربوطه مصاحبه نموده و نسبت به جرح و تعدیل شاخص­ های مربوط اقدام شد و نهایتاً پس از جمع­بندی نظریات آنان با نظر استاد محترم راهنما و تعداد ده نفر دیگر از همان افراد خبره متناسب با هر مؤلفه تعدادی گویه مناسب را انتخاب و سرانجام پرسشنامه نهایی تنظیم شده است.جدول زیر نشان دهنده سازماندهی سؤالات پرسشنامه می باشد. جدول(۳-۲)،سازماندهی سؤالات پرسشنامه

متغیر مؤلفه سؤالات
مستقل
(پرسشنامه شماره ۱)
پیچیدگی ۱ تا ۷
رسمیت ۸ تا ۱۴
تمرکز ۱۴ تا ۲۴
وابسته
(پرسشنامه شماره ۲)
فناوری ۱ تا ۷۳


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود منابع تحقیقاتی : فایل ها درباره بررسی وضعیت تغذیه ای بیماران همودیالیزی و ...پژوهش های انجام شده با موضوع شناسایی و رتبه بندی عوامل ... »
 
مداحی های محرم