وبلاگ

توضیح وبلاگ من

نگاهی به پایان نامه های انجام شده درباره ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
 

آزمون KMO

 

۷۷۹/۰

 
 

آزمون بارتلت

 
 

۴۸۷۴/۳۷۸

 
 

درجه آزادی (df)

 

۲۷۶

 
 

sig

 

۰۰۰/۰

 

باتوجه به جدول ۴-۷ مقدار شاخص KMO برابر است ۷۷۹/۰ است (بیشتر از ۶/۰)، لذا تعداد نمونه (تعداد پاسخ‌دهندگان ۳۸۴) برای تحلیل عاملی کافی می‌باشد همچنین مقدار Sig آزمون بارتلت، کوچکتر از ۰۵/۰ است؛ که نشان می‌دهد تحلیل عاملی برای شناسایی ساختار مدل عاملی مناسب است و فرض شناخته بودن ماتریس همبستگی رد می‌شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در جه آزادی برای آماره کای اسکوئر در آزمون بارتلت از فرمول زیر محاسبه می‌شود که در آن p تعدا کل متغیرهای مشاهده شده در پرسشنامه است. همچنین مقدار آماره از طریق نرم‌افزار SPSS محاسبه شده است :

باتوجه به اینکه نتایج آزمون KMO و بارتلت داده‌های به دست آمده از پرسشنامه پژوهش را برای تحلیل عاملی، کافی و مناسب تشخیص می‌دهند؛ پس می‌توان از تحلیل عاملی روش معادلات ساختاری برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده کرد. باتوجه به اینکه در تحقیق حاضر، ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه است و محقق در طراحی و تدوین آن از پیشینه تحقیق و پیش ذهنیت قبلی استفاده شده است، لذا تحلیل عاملی مورد استفاده در این تحقیق، استفاده از تحلیل عاملی تاییدی (CFA) می‌باشد که در بخش‌های بعد برای هریک از متغیرهای مکنون (عامل‌ها)، این تحلیل انجام می‌گیرد و معنی‌داری بارهای عاملی با بهره گرفتن از آماره t و سطح معنی‌داری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در تحقیق حاضر، چهار عامل کلی به عنوان عوامل تاثیرگذار بر تصویر برند بانک مسکن مورد بررسی قرار می‌گیرند، در نمودار زیر که به صورت سه بعدی می‌باشد ، نشان می‌دهد که چگونه متغیرهای مشاهده شده حول پنج عامل پراکنش یافته‌اند که این عوامل در یک همبستگی قابل قبولی (۷۷۹/۰) گردهم آمده‌اند.
نمودار ۴-۴ : نمودار سه بعدی پراکنش متغیرهای تحقیق
۴-۳ آمار استنباطی
در این قسمت و با هدف بررسی فرضیات تحقیق بک سری از آزمون‌ها و روش‌های آماری مقتضی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ابتدا به بررسی همبستگی متغیرهای مستقل و وابسته می‌پردازیم. باتوجه به اینکه قضیه حد مرکزی و روش خودگردان‌سازی، نرمال بودن متغیرهای تحقیق را نتیجه داد بنابراین از ضریب همبستگی پیرسون استفاده می‌کنیم. این همبستگی به صورت بررسی یک متغیر مستقل و متغیر وابسته (تصویر برند) صورت می‌گیرد و در مرحله بعد به منظور بررسی تاثیر متغیرهای مستقل (در حضور یکدیگر) بر متغیر وابسته (تصویر برند) از روش SEM استفاده می‌کنیم. برا این منظور ابتدا تحلیل عاملی CFA متغیرهای مکنون و در نهایت مدل ساختاری تحقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نهایت با بهره گرفتن از نتایج روش‌های مذکور به استنباط‌های لازم برای تایید یا رد فرضیات می‌پردازیم.
۴-۳-۱ بررسی ضرایب همبستگی
در این بخش از تجزیه و تحلیل داده‌ها به بررسی همبستگی متغیرهای تحقیق می‌پردازیم . نتایج این آزمون‌ها برای بررسی وجود همبستگی بین متغیرهای مستقل و وابسته بر اساس فرضیات تحقیق در جدول زیر ارائه می‌گردد که گامی دیگر در تایید نتایج حاصل از روش رگرسیونی بکار رفته توسط معادلات ساختاری می‌باشد. باتوجه به اینکه از روش خودگردان سازی برای تامین پیش‌فرض نرمال بودن متغیرها استفاده کرده‌ایم لذا می‌توان از ضریب همبستگی پیرسون به بررسی وجود همبستگی بین متغیرها پرداخت. نتایج براساس خروجی نرم‌افزار SPSS در جدول ۴-۸ ارائه می‌گردد:
جدول ۴-۸ : ضرایب همبستگی

 

متغیر مستقل

 

متغیر وابسته

 

ضریب همبستگی r

 

سطح معنی‌داری Sig

 
 

کیفیت خدمات

 

تصویر برند

 

۷۰۹/۰

 

۰۰۰/۰

 
 

تنوع خدمات

 

تصویر برند

 

۷۳۸/۰

 

۰۰۰/۰

 
 

ارتباط موفق با مشتری

 

تصویر برند

 

۷۸۴/۰


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پروژه های پژوهشی در رابطه با بررسی رابطه بین ...مقالات و پایان نامه ها در رابطه با بررسی عوامل ... »
 
مداحی های محرم