وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مطالب پژوهشی با موضوع امکان سنجی پیوستن ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

اولین اتحاد بین pan American world airways و panair do brasil در سال ۱۹۳۰ ایجاد شد درحالی‌که اولین اتحاد در ابعاد کلان بین KMLو Northwest Airline در سال ۱۹۸۹ شکل گرفت که در ابعاد بسیار وسیعی به همکاری پرداختند. گام اصلی در این زمینه با پیوستن هلند در سال ۱۹۹۲ به امریکا برداشته شد. سه اتحاد اصلی هم به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۷، ۲۰۰۰و ۱۹۹۹ تشکیل شدند.
به طور فهرست‌وار فواید این ائتلاف‌ها را در زیر می‌توان بیان کرد.
برای ایرلاین ها موارد زیر را می‌توان شمرد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

استفاده از شبکه گسترده‌تر
کاستن بار هزینه از دوش ایرلاین با تقسیم شدن
الف: مراکز فروش
ب: تعمیر و نگهداری امکانات
ج: تجهیزات عملیاتی مانند سیستم های کامپیوتری
د: نیروی کار
ه: سرمایه‌گذاری و خرید و فروش
برای مسافر هم می‌توان فواید زیر را برشمرد
کاهش قیمت خدمات در یک مسیر مشخص
دستیابی راحت تر به مقصدهای بیشتر
افزایش تعداد انتخاب‌هایی که یک مسافر می‌تواند داشته باشد
کاهش زمان پرواز
۲-۸ نحوه‌ی شکل‌گیری ائتلاف‌های استراتژیک در ایرلاین ها
تصویر زیر یک مدل مفهومی از فرایند استراتژیک مدیریت که در شکل دادن ائتلاف‌های استراتژیک در ایرلاین ها مورد استفاده قرار می‌گیرد را ارائه می‌کند.

 
شکل ۲-۴: فرایند ائتلاف

این‌گونه می‌توان استدلال کرد که یک فرایند ۴ مرحله‌ای باید شکل بگیرد.
تحلیل استراتژیک از محرک‌های درون سازمانی[۲۳] و بیرونی[۲۴]، که به عنوان دلایل اصلی تحریک برای شکل‌دهی ائتلاف عمل می‌کنند.
ارزیابی گزینه‌های استراتژیک جایگزین[۲۵] برای شکل دادن ائتلاف
موضوع‌های پیاده‌سازی که باید در نظر گرفته شوند مانند انتخاب شریک مناسب
ارزیابی ائتلاف استراتژیک در مقابل معیارهایی که برای تشخیص میزان موفقیت ائتلاف تعریف‌شده‌اند.
ارزیابی ائتلاف استراتژیک در مقابل معیارهایی که برای تشخیص میزان موفقیت ائتلاف تعریف‌شده‌اند.
۲-۸-۱ انگیزه‌های ایجاد ائتلاف استراتژیک
الف: محرک‌های بیرونی
در ۵۰ سال گذشته تغییرات عظیمی در فناوری، آموزش، بازرگانی بین‌المللی و علم دارایی رخ داده است. این چهار نیرو باهم ترکیب‌شده و خود را در قالب انقلاب اطلاعات[۲۶]، بازسازی اقتصاد[۲۷] و رقابت جهانی[۲۸] آشکار کرده‌اند.
انقلاب اطلاعات
در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی فن آوری اطلاعات نقش اساسی ای در آسان‌سازی گردشگری بین‌المللی بازی کرد. در ایالات‌متحده قانون‌گذار حق قیمت‌گذاری را از CAB (انجمن غیرنظامی دانش هوایی[۲۹])گرفت و به ایرلاین ها اجازه داد که تنوع کرایه‌هایی را که به مسافرین پیشنهاد می‌کنند، افزایش دهند. افزایش تنوع در قیمت کرایه‌ها ایرلاین ها را مجبور کرد که از CRS (سیستم رزرو کامپیوتری[۳۰]) استفاده کنند. این سیستم به ایرلاین ها اجازه می‌داد که گنجایش خود و مشتریان ایرلاین را در طی فرایند، مدیریت، پی گیری و کنترل کنند.
این سیستم های CRS یکی از مهم‌ترین عواملی بود که به ایرلاین هایی که از آن‌ها استفاده می‌کردند این قدرت را می‌داد که بتوانند به درون بازارهای کشورهای دیگر نفوذ کرده و آن‌ها را در رقابت مغلوب کنند.
بازسازی اقتصاد
بازسازی اقتصاد در قالب فلسفه‌ ” متارکه اقتصادی”[۳۱] به وسیله‌ی حکومت‌ها در بسیاری از قسمت‌های جهان، تأثیر بزرگی بر روی ساختار صنعت حمل‌ونقل هوایی گذاشت. همزمان با آن حرکت جهانی به سمت خصوصی شدن باعث شد که کنترل بعضی از ایرلاین ها به دست اتباع خارجی بیفتد.
آزادسازی[۳۲]، خصوصی‌سازی[۳۳]، مالکیت خارجی[۳۴] و ادغام‌های فرا ملی[۳۵] تأثیر فراوانی بر آینده‌ی ساختار صنعت ایرلاین ها گذاشتند ولی با این وجود بعضی از مالکیت‌های عمومی کماکان برای بقا تلاش می‌کنند.
رقابت جهانی
شکل سازمانی به طور چشمگیری تحت تأثیر جهانی شدن قرار گرفته است. موفقیت یا شکست کارهای تجاری بزرگ در آینده، وابسته به میزان توانایی آن‌ها در رقابت کردن در سطح جهانی است.
ایرلاین ها به دنبال آن هستند که دسترسی جهانی خود را افزایش دهند و آن را به مقدار بیشینه‌ی خود برسانند. اعتقاد آن‌ها این است که آن‌هایی که می‌توانند سرویس جهانی ارائه کنند در شرایط رقابتی بسیار قوی قرار می‌گیرند.
ب: محرک‌های درون سازمانی
به اشتراک‌گذاری ریسک[۳۶]


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود منابع پژوهشی : مطالعه ساختارهای هنجاری و تاثیر آن در رقابت ...مقطع کارشناسی ارشد : راهنمای نگارش مقاله در مورد بررسی جایگاه صبر و سکوت ... »