وبلاگ

توضیح وبلاگ من

کاهش زمان سفر درون شهری و کاهش ترافیک- ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

سرعت مجاز در مقاطع مختلف مسیر
شکل ۴-۱۰ : نحوه عملکرد کلی مدل به اختصار ارائه شده است
نرم افزار AIMSUN
خروجی مدل
زمان انتظار و زمان کل سفر
طول صف در ایستگاه های مختلف
قابلیت اطمینان زمان انتظار و زمان کل سفر
میزان مطلوبیت سفر
کیلومتر نفر صندلی خالی
کیلومتر نفر لیتر سوخت مصرف شده
جدول زمان بندی اتوبوس ها
میزان مصرف سوخت اتوبوس ها
مدل ریاضی MATLAB
نرخ ورود مسافر به ایستگاه ها
جدول مبدأ-مقصد
۴-۲-۴- اعتبار سنجی مدل: انجام عمل اعتبار سنجی مدل برای اطمینان از صحت و دقت نتایج این مطالعه لازم وضروری است. برای این منظور اطلاعات حاصل از طرح آمار برداری این مطالعه را وارد مدل کرده و شاخص های حاصل از اجرای مدل با شاخص های به دست آمده از طرح آمار برداری مقایسه می­گردد (شکل ۴-۱۱).

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۲-۴-۱- طرح آمار بردادری: اطلاعات آماری مورد نیاز مطالعه حاضر به شرح زیر می باشد که جهت تهیه آن ها از یک طرح آمار برداری با سه بخش اصلی استفاده می­ شود.
تابع توزیع آماری فاصله زمانی حرکت اتوبوس از ایستگاه اول
سرعت متوسط اتوبوس ها در مقاطع مختلف مسیر
مدت زمان توقف اتوبوس ها در ایستگاه های مختلف
تابع احتمال توقف و مدت زمان توقف اتوبوس در تقاطع های چراغ دار، بدون چراغ و میدان ها
برنامه زمانی چراغ های راهنمایی و رانندگی
ترافیک خودرو های شخصی در مقاطع مشترک مسیر حرکت
تابع احتمال گردش به چپ، راست و دور زدن خودروهای شخصی در تقاطع ها
نرخ ورود مسافر به ایستگاه ها در ساعات اوج رفت و آمد
تابع احتمال مقاصد مختلف مسافران ورودی به هر ایستگاه (جدول مبدأ - مقصد)
متوسط تعداد سرنشین های هر اتوبوس در مقاطع مختلف مسیر
متوسط تعداد مسافران پیاده و سوار شده از هر اتوبوس در ایستگاه های مختلف
۴-۲-۴-۲- آمار برداری از ایستگاه ها: آمار برداری از ایستگاه ها جهت تهیه آطلاعات زیر انجام می شود.
تابع توزیع آماری فاصله زمانی حرکت اتوبوس از ایستگاه اول
نرخ ورود مسافر به هر ایستگاه
تابع احتمال مقاصد مختلف مسافران ورودی به هر ایستگاه (جدول مبدأ-مقصد)
جهت تهیه اطلاعات فوق فرمی داری سه بخش طراحی شده است،که نمونه آن در بخش ضمائم قابل مشاهده است. در قسمت بالایی فرم تعداد مسافران ورودی به هر ایستگاه هر ۳۰ ثانیه در هر جهت به صورت جداگانه به مدت ۱۰ دقیقه ثبت می­ شود، در قسمت میانی زمان رسیدن اتوبوس ها در هر جهت به صورت جداگانه و در قسمت انتهای فرم ایستگاه مقصد از تعدادی مسافران در هرجهت حرکتی سوال می­ شود. این عمل حداقل ۳ بار تکرار می­­گردد.
۴-۲-۴-۳- آمار برداری از اتوبوس ها: آمار برداری از اتوبوس ها جهت تهیه اطلاعات زیر انجام می­ شود.
سرعت متوسط اتوبوس ها در مقاطع مختلف مسیر
مدت زمان توقف اتوبوس ها در ایستگاه های مختلف
تابع احتمال توقف و مدت زمان توقف اتوبوس در تقاطع های چراغ دار، بدون چراغ و میدان ها
متوسط تعداد سرنشین های هر اتوبوس در مقاطع مختلف مسیر
متوسط تعداد مسافران پیاده و سوار شده از هر اتوبوس در ایستگاه های مختلف
جهت تهیه آمار و اطلاعات ذکر شده فرمی تهیه شده است که نمونه آن در بخش ضمائم قابل مشاهده است. در هر مرحله آمار برداری در مدت طی کردن کل مسیر، زمان طی کردن مقاطع مختلف، زمان توقف در ایستگاه ها، تقاطع ها و میدان ها، تعداد مسافران پیاده و سوار شده در ایستگاه ها و جمعیت درون اتوبوس در آن ثبت می­گردد.
۴-۲-۴-۴- آمار برداری از تقاطع ها: آمار برداری از تقاطع ها جهت تهیه اطلاعات زیر انجام می­ شود.
برنامه زمانی چراغ های راهنمایی و رانندگی
ترافیک خودرو های شخصی در مقاطع مشترک مسیر حرکت
تابع احتمال گردش به چپ، راست و دور زدن خودروهای شخصی در تقاطع ها
جهت تهیه این آمار و اطلاعات نقشه شماتیک تقاطع یا میدان مورد نظر تهیه شده سپس اقدام به آمار بردای از سیکل چراغ راهنمایی و رانندگی و جریان ترافیکی ورودی به تقاطع، درصد گردش به چپ، راست ودور زدن می­گردد.
شکل ۴- ۱۱: نهوه اعتبار سنجی مدل
طرح آمار برداری
شرایط ترافیک خودروهای شخصی


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود منابع پژوهشی : نگارش پایان نامه با موضوع عوامل موثر بر ...ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در رابطه با ارزیابی تاثیر عوامل ... »
 
مداحی های محرم