وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقطع کارشناسی ارشد : بررسی زمین شیمی فلزات سنگین و ترکیبات آروماتیک چندحلقه ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۰٫۱۳

۰٫۶۱

۰٫۴۴

۰٫۰۹

۰٫۰۲

Fe

۱

۰٫۱۹

۰٫۱۲

۰٫۰۷

۰٫۲۶

-۰٫۱۲

۰٫۰۳

۰٫۲۷

۰٫۷۳

۰٫۶۷

۰٫۱۶

۰٫۱۱

۰٫۴۷

۰٫۴۶

Cr

جدول۳-۱۸- نتایج ضریب همبستگی بین عناصر در نمونه­های غبار خیابان
۳-۶- آزمون تحلیل عاملی(PCA)
آزمون تحلیل عاملی یکی دیگر از روش های تعیین ارتباط بین عناصر است. در این آزمون از تحلیل مؤلفه اصلی (PCA) به عنوان روش استخراج و از varimax rotation برای نمایش بهتر داده‌ها استفاده شد. برای تعیین تعداد فاکتورها از ویژه مقدار (eigenvalue) بیش از ۱ استفاده شد.در این روش منظور از کاهش متغیرها این­است که این تعداد متغیر را در قالب ۳ یا ۴ مولفه اصلی که هر مولفه حاوی چند متغیر است، ارائه کنیم. برای هر یک از این مولفه­ها باید یک مفهوم فیزیکی و یک فرایند فیزیکوشیمیایی معرفی شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

یادآور می­شویم که در تحلیل مولفه­های اصلی، تعداد مولفه­ها را از روی مجموع واریانس مولفه­ها نیز می­توان استخراج نمود. مجموع مولفه­ها باید بیشتر از ۷۰ درصد واریانس کل داده ­ها را شامل شوند. همچنین مولفه­های تک متغیری از اهمیت کمتری برخوردار هستند. وتا آنجا که ممکن است، نباید از آنها استفاده کرد.
در جدول ۳-۲۰ مشاهده می­کنیم که عناصر در سه مولفه اصلی رده بندی شده ­اند. عناصر سرب، روی، آرسنیک، کادمیم و آنتیموان در یک مولفه، عناصر مولیبدن، مس، نیکل و کروم در مولفه دوم و عناصر کبالت و منگنز در مولفه سوم قرار می­گیرند. عناصر موجود در گروه اول عمدتاً ناشی از فرآیندهای درون­شهری همچون تردد زیاد خودروها، فرسایش آسفالت خیابان، فرسایش قطعات مختلف اتومبیل­ها و مواد خروجی گسیل­شده از اگزوز اتومبیل­هاست. قرار گرفتن هر کدام از عناصر در یک مولفه مجزا به معنای دارا بودن رفتار شیمیایی یکسان و یا منشا مشترک این عناصر می­باشد.
جدول۳-۱۹- نتایج آزمون تحلیل عاملی عناصر در نمونه­های غبار خیابان.

Rotated Component Matrixa

Component

۱

۲

۳

Mo (ppm)

۰٫۱۵۵

۰٫۸۹۳


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع پایان نامه در مورد بررسی تاثیر تجارت الکترونیکی در ...دانلود منابع دانشگاهی : دانلود پایان نامه درباره اثر ضد میکروبی عصاره هسته سنجد ... »
 
مداحی های محرم