وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه کارشناسی ارشد : منابع کارشناسی ارشد در مورد پاسخ دینامیکی یک دال بتن ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

kg/m^3

نسبت پواسون

ضریب الاستیسیته
Gpa

۷۸۵۰

۰٫۳

۲۰۰

۳-۳-۱-۲-۲-۳ مشخصات مصالح(CFRP)
جدول ۳ -۹ مصالح آرماتور فولادی ورودی به نرم افزار

ضخامت لایه

مدول برشی
Gpa

نسبت پواسون

مدول الاستیسیته Gpa

۰٫۱۶۵

G12=10

۰٫۲۵

E1=228
E2=11

۳-۳-۱-۲-۳ تاریخچه بارگذاری و شرایط مرزی
در اینجا جهت دستیابی به یک تاریخچه بارگذاری مناسب در هر قسمت فشار ناشی از بار انفجار انفجار با در دست داشتن نتایج آزمایشگاهی به صورت تعداد گام های مناسب بارگذاری فشار-زمان به دال اعمال می شود. با توجه به شرایط مرزی آزمایشگاهی که دو تکیه گاه در دو ضلع روبروی هم می باشد از حرکت آن قسمت ها در راستاهای مورد نظر جلوگیری می شود. شکل(۳-۳۳) نحوه اعمال بار و شرایط مرزی را نشان می دهد.
شکل ۳-۳۳ نحوه اعمال بار و شرایط مرزی
۳-۳-۱-۲-۴ شبکه بندی
در این مدل شبکه بندی بتن مسلح به صورت دستی انجام گرفت. شبکه بندی دستی نتایج دقیق تری نسبت به استفاده از قابلیت شبکه بندی خودکار توسط نرم افزار حاصل می کند. مدل شبکه بندی شده نمونه مذکور در شکل(۳-۳۴) نمایش داده شده است.
شکل۳-۳۴ مدل شبکه بندی شده
۳-۳-۱-۲-۵ نتایج تحلیل
آنالیز بارهای حاصل از انفجار همواره تولید یک مساله دینامیکی را به لحاظ نحوه اعمال بار و سایر شرایط می نماید که این وضعیت به نحو مناسبی در مدل عددی شبیه سازی شده به کار رفته همچنین زمان اعمال بار در انالیز عددی مشابه داده های زمانی ثبت شده در انجام تست آزمایشگاهی می باشد تا آنالیز بار حاصل از انفجار را به صورت هر چه بهتر شبیه سازی نماید. پس از انجام آنالیز در فضای مدل عددی خروجی های حاصل از انجام انالیز عددی استخراج گشته و مقایسه بین نتایج تست آزمایشگاهی و نتایج حاصل از تست عددی انجام شده است.
در این تست آزمایشگاهی با توجه به نوع آنالیز زمان کم رخداد مساله و خطرات محتمل آن، تنها داده گزارش شده جابجایی حداکثر نقطه میانی دال می باشد که توسط سنسور لیزری تعبیه شده در آزمایش ثبت شده است. شکل(۳-۳۶) جابه جایی نقطه میانی دال در دو وضعیت تست آزمایشگاهی و مدل سازی عددی و شکل(۳-۳۷) تاریخجه جا به جایی نقطه میانی دال را برای حالت بدون (FRP)و شکل(۳-۳۸) جابه جایی نقطه میانی دال در دو وضعیت تست آزمایشگاهی و مدل سازی عددی و شکل (۳-۳۹) تاریخجه جا به جایی نقطه میانی دال را برای حالت با(FRP) در مدل عددی نشان می دهد. همانطور که مشاهده می شود تفاوت اندکی میان پاسخ بدست آمده از انجام تست آزمایشگاهی و پاسخ حاصل از شبیه سازی عددی وجود دارد و حداکثر خطای موجود ۱۱٫۹ درصد برای حالت بدون(FRP) می باشدو حداکثر خطای موجود ۴درصد برای حالت با(FRP) می باشد که صحت و درستی روند مدل سازی مساله در فضای مدل عددی را نشان میدهد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

با توجه به نزدیک بودن مقدار پاسخ و گزارش نشدن زمان متناظربا جابه جایی حداکثر در تست آزمایشگاهی، محور افقی که در مدل عددی نمایانگر زمان می باشد در خصوص داده های حاصل از انجام تست آزمایشگاهی نیز با همان نسبت فرض شده است. در اینجا مقایسه بین مقادیر عددی حداکثر جابه جایی می باشد.دلیل این اختلاف ها مثلا:
۱- چون مدول الاستیسیته استاتیکی بتن بر اساس ACI،برای بتن با وزن مخصوص) ( در محدوده ۱۵۰۰ تا kg/m^32400 می توان از این رابطه تییین کرد.
(۳-۵۵)
ولی برای بتن معمولی با وزن مخصوص حدود kg/m^3 2400 ،رابطه فوق به صورت ساده تر به شکل رابطه زیر بیان می شود:


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پروژه های پژوهشی با موضوع مبانی مشروعیت تعدیل ...فایل پایان نامه با فرمت word : ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد بررسی رابطه بین تبلیغات ... »
 
مداحی های محرم