وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع کارشناسی ارشد با موضوع موازنه انعطاف پذیری ،کارآیی ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۲۷۱

۸۵۶

۵

۱۱

۴۰

۱۵۸۳٫۵۰۷۷۸

۶

۳۶

اندازه شرکت

۴۰

۱۱

۱۴

۹۰۴

۱۲

۱۲

۱

۰٫۵۳۲۸۴۸۵۹۸

۱

۱

۴-۳ -برآورد خطی اثرات متغیر های پیش بین بر متغیر وابسته
بعد از جمع آوری داده های آماری، نوبت به تجزیه و تحلیل و آزمون داده ها می رسد.ابتدا جهت برآورد اثرات خطی متغیر های پیش بین از روش گام به گام(Stepwise) استفاده شد تا معنی داری اثرات متغیر های وارد شده به مدل خطی مورد مطالعه قرار گیرد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه برای بررسی ، روابط خطی یا غیر خطی بودن بین متغیر های مستقل و ومتغیر وابسته از اسکتر پلات ها استفاده شد که نشان از وجود حداقل روابط خطی بین متغیر های مستقل و متغیر وابسته دارد. لذا برای بررسی روابط بین متغیر های مستقل و وابسته از رگرسیون خطی چندگانه استفاده می شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در این تحقیق نرخ بازده داراییها که از تقسیم سود خالص بر کل داراییها به دست می ­آید، به عنوان متغیر وابسته تحقیق مورد مطالعه قرار گرفت. به طور کلی در پژوهش حاضر دو دسته بررسی خطی و انحنایی درجه دوم اثرات متغیر های مستقل بر متغیر وابسته نرخ بازده دارایی ها مورد توجه بود. به منظور انجام رگرسیون چندگانه از روش گام به گام استفاده شد که معنی داری متغیر های مستقل وارد شده به مدل رگرسیونی در هر مرحله را بررسی و در صورت معنی داری وارد مدل رگرسیونی می شود. نتایج تحلیل رگرسیونی نشان داد که چهار متغیر مستقل در چهار مرحله برای برآورد تغییرات متغیر وابسته وارد مدل رگرسیونی شده اند. برای بررسی معناداری کل مدل ها از آماره استفاده می گردد. در این آزمون فرضیه و به صورت زیر تعریف می شود.
: تمام ضرایب معادله رگرسیونی برابر با صفر می باشد.
: همه ضرایب به طور همزمان برابر صفر نیستند (حداقل یکی از ضرایب مخالف صفر می باشد).
با توجه به احتمال آماره محاسبه شده ( ) و سطح خطای فرضیه پذیرفته نمی شود ()؛ یعنی مدل معنادار بوده و حداقل یکی از ضرایب مدل رگرسیونی مخالف صفر می باشد
نتایج تحلیل واریانس نشان از برازش مناسب مدل در چهار مرحله ورود متغیر ها است زیرا که مقدار آماره F برای هر چهار مرحله معنی دار است و باقیمانده قابل توجهی در مدل باقی نمانده است؛ لذا هر چهار گام از دقت بالایی برخوردار هستند. در پایان گام چهارم از آنجا که باقیمانده قابل توجهی در مدل باقی نمانده است بنابراین عملیات ورود سایر متغیر ها متوقف شده است.
جدول۴-۲ تحلیل واریانس برای بررسی برازش کلی مدل رگرسیونی برآورد خطی

گام در مدل رگرسیون

SS

df

MS

F

سطح معنی داری(Sig.)

۱

رگرسیون

۳۹/۱۴۰

۱

۳۹/۱۴۰

۱۹/۱۹۸۶


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع کارشناسی ارشد با موضوع : بررسی ...فایل پایان نامه کارشناسی ارشد : ارزیابی چرخش محور های اصلی تنش و ... »
 
مداحی های محرم