وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود منابع پایان نامه در رابطه با سرمایه ی اجتماعی، ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۱-۷- ساختار پایان نامه
این پایان نامه در پنج فصل تنظیم شده است که فصل اول شامل کلیات این پژوهش است و به اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف تحقیق، مسئله ی تحقیق و روش تحقیق پرداخته است.
فصل دوم مربوط به مطالعات پیشین در این زمینه است که مطالعات پیشین در چهار بخش موضوعی نیز تنظیم شده است و شامل مطالعات داخلی و خارجی هم می باشد.
فصل سوم مبانی نظری و ساختار الگو را بررسی کرده است؛ فصل چهارم مربوط به نتایج تجربی و تجزیه و تحلیل نتایج است و در پایان در فصل پنجم خلاصه ای از کل پایان نامه، نتیجه ی کلی و پیشنهادها برای مطالعات آتی ارائه شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱-۸- تفاوت مطالعه ی حاضر با مطالعات پیشین
با توجه به مطالعاتی که در داخل انجام شده است، تأکید بیشتری بر چگونگی اثر سرمایه ی اجتماعی بر متغیرهای اقتصادی شده است و مطالعات کمتری در زمینه ی متغیرهایی که بتوانند میزان انباشت سرمایه ی اجتماعی را افزایش دهند صورت گرفته است. نتایج مطالعات پیشین، حکایت از این دارند که سرمایه ی اجتماعی بر سرمایه ی انسانی اثر مثبت داشته است و در ایران مطالعه ای که جهت عکس (تأثیر سرمایه ی انسانی بر سرمایه ی اجتماعی) را بررسی کرده باشد، انجام نشده است. تفاوتی که در این مطالعه در مقایسه با مطالعات دیگر مشاهده می شود این است که این مطالعه به بررسی رابطه علیت بین سه متغیر سرمایه ی انسانی، سرمایه ی اجتماعی و رشد اقتصادی پرداخته است و بر خلاف سایر مطالعات موجود از شاخص های مختلفی برای سرمایه ی اجتماعی استفاده شده است.
۱-۹- محدودیت های تحقیق
دوره ی مورد نظر به علت محدودیت منابع، ناهماهنگی بین داده های آماری، عدم اتفاق نظر در شاخص های اندازه گیری متغیرها و کیفی بودن متغیرهای مورد مطالعه، سال های ۱۳۸۵-۱۳۵۰می باشد.
فصل دوم
پیشینه ی تحقیق
۲-۱- مقدمه
در این فصل، مطالعات به چهار بخش تقسیم می شوند که در قسمت اول، مطالعات مربوط به تأثیر سرمایه ی اجتماعی بر سرمایه ی انسانی، قسمت دوم مربوط به تأثیر سرمایه ی انسانی بر سرمایه ی اجتماعی، قسمت سوم مربوط به تأثیر سرمایه ی اجتماعی بر رشد و توسعه ی اقتصادی و قسمت چهارم، مربوط به تأثیر سرمایه ی انسانی بر رشد اقتصادی می باشد. با توجه به اینکه در این پایان نامه، تأکید بر ارتباط بین سرمایه ی انسانی و سرمایه ی اجتماعی و تأثیر هم زمان هر دو متغیر بر رشد اقتصادی است؛ در این مطالعه، به قسمت چهارم (تأثیر
سرمایه ی انسانی بر رشد اقتصادی) به اختصار پرداخته ایم.
به دلیل فراوانی و متنوع بودن مطالعات در زمینه ی سرمایه ی اجتماعی، جهت جلوگیری از حجیم شدن مطالب، ناگزیر شده ایم که به اختصار به شرح آنها بپردازیم.
در ابتدای هر قسمت، جدولی از مطالعات مربوط به موضوع آن قسمت آورده شده است. بنابراین با نگاهی کوتاه به این جداول، می توان استنباط کلی از نتایج بدست آمده داشت.
۲-۲- تأثیر سرمایه ی اجتماعی بر سرمایه ی انسانی
در این بخش به معرفی مطالعاتی که در زمینه ی تأثیر سرمایه ی اجتماعی بر سرمایه ی انسانی انجام شده است می پردازیم. این مطالعات شامل مطالعات خارج و داخل کشور می باشد.
جدول ۲-۱ مطالعات مربوط به تأثیر سرمایه ی اجتماعی بر سرمایه ی انسانی

ردیف مطالعه ی موردی سال محققین(نحوه ی ارتباط) نتیجه ی اصلی مطالعه
۱ آمریکا ۱۹۸۸ Coleman(+) هرچه سرمایه ی اجتماعی خانواده بالاتر باشد، نرخ ترک تحصیل فرزندان کم تر است.
۲ جنوب آمریکا ۱۹۹۲ Smith et al(+) نرخ ترک تحصیل دانش آموزانی که مدارس آنها تغییر کرده است و در مراسم کلیسا شرکت نمی کنند، ۴ برابر بیشتر از دیگر دانش آموزان می باشد.
۳ کانادا ۱۹۹۶ Etcheverry(+) پیش زمینه ی خانوادگی (سرمایه ی جتماعی) اثر مثبت بر توسعه سرمایه ی انسانی دانشجویان دارد.
۴


فرم در حال بارگذاری ...

« پروژه های پژوهشی درباره تخمین تابع تقاضای گاز ‌طبیعی ...مقطع کارشناسی ارشد : بررسی عوامل موثر بر میزان اثربخشی آموزش کارکنان ... »
 
مداحی های محرم