وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقایسه تاثیر حرکت درمانی در آب و ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

ممکن است درک مفهوم درد از نظر افراد یکسان نباشد.
فعالیت های روزمره آزمودنی ها قابل کنترل نبود.

فصل چهارم

نتایج تحقیق

در این فصل نتایج حاصل از پژوهش بیان می­ شود. با در نظر گرفتن اهداف و پرسش­های پژوهشی، جهت تحلیل آماری داده ­ها بر حسب نیاز از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است.نتایج در چند قسمت ارائه می شود که قسمت اول آمار توصیفی برای گزارش وضعیت توزیع عوامل جمعیت شناسی و همچنین کشف، پالایش، و اصلاح داده های پرت احتمالی را شامل می شود و بقیه قسمت ها تحلیل تفاوت های گروهی از حیث متغیر های وابسته در تحقیق را شامل می شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

تحلیل های آماری در این فصل بر اساس اطلاعات آماری ۴۵ نفر(۱۵ نفر گروه کنترل، ۱۵ نفر گروه آب درمانی، ۱۵ نفر گروه مکمل) می باشد که تمامی مراحل تحقیق را تا انتها انجام دادند. طرح تحقیق دارای پیش آزمون و پس آزمون در سه گروه کنترل، آب درمانی و مکمل بود. در این طرح تحقیق هر یک از متغیرهای وابسته در ابتدا و انتهای یک دوره زمانی ۸ هفته ای در هر سه گروه تحقیق اندازه گیری شد. در بخش استنباطی، برای بررسی فرضیه های تحقیق از آزمون آماری تحلیل واریانس برای اندازه گیری های مکرر استفاده شده است. به احتمال قوی، توزیع نمرات متغیر های وابسته تحقیق در جامعه ای که از آن گرفته شده طبیعی بوده است. داده های پرت و افراطی احتمالی توسط تکنیک های آماری(توضیح داده شده در بخش آمار توصیفی) اصلاح یا پالایش شدند. با توجه به آن که داده های پس آزمون وابسته به نمرات پیش آزمون بودند، از آزمون آماری تحلیل واریانس برای اندازه گیری های مکرر استفاده شده است.

مقایسه شاخص های جمعیت شناسی سه گروه تحقیق

نتایج بررسی توصیفی اطلاعات توصیفی مربوط به سن، قد و وزن آزمودنی ها در جدول ۴-۱ آورده شده است.آماره هایی که برای هر متغیر گزارش شده است عبارت از میانگین، انحراف معیار، میانه، دامنه، چولگی و کشیدگی می باشند. معیارهای بررسی ازطلاعات توصیفی به شرح زیر است : الف) همسانی میانگین و میانه، ب) قرار گرفتن دامنه تغییرات در حد ۱ تا ۳ برابر انحراف استاندارد، ج) کمتر بودن کجی و کشیدگی از ۲ برابر خطای استاندارد آنها، د) منطقی بودن اندازه نمرات حداقل و حداکثر. بر اساس ملاک های فوق، هیچ اشکال اساسی متوجه توزیع داده ها نبود. علاوه بر موارد فوق، خصوصیات جمعیت شناسی سه گروه تحقیق توسط آزمون F مستقل مقایسه شده اند (جدول ۴-۱). با توجه به این که هیچ تفاوت معناداری بین گروه ها وجود ندارد، می توان آنها را از حیث جمعیت شناسی همگن در نظر گرفت.
جدول ۴-۱ خصوصیات جمعیت شناسی سه گروه

عامل گروه میانگین±SD میانه Min Max F P
سن
(سال)
آب درمانی ۵۴/۵۸±۵/۲۸۲ ۵۵/۰۰ ۴۶ ۶۴ ۲۹/۰ ۷۴/۰
مکمل ۵۵/۵۴±۴/۴۲۷ ۵۶/۰۰ ۵۰ ۶۲
کنترل ۵۵/۸۷±۳/۰۲۱ ۵۶/۰۰ ۵۱ ۶۲


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع کارشناسی ارشد در مورد مقایسه ویژ گی های شخصیتی ...منابع علمی پایان نامه : تحقیقات انجام شده در رابطه با بررسی شاخص‌های ناپایداری ... »
 
مداحی های محرم