وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقالات و پایان نامه ها درباره بررسی تاثیر ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

مهارت سرپرستی
ویژگی های فردی
رابطه با همکاران
دانش و کیفیت

ابهام نقش
تضاد نقش
محیط فیزیکی

بی تفاوتی به کار
بی تفاوتی به ارباب رجوع
بی تفاوتی به همکار
بی تفاوتی به مدیر
بی تفاوتی به سازمان

نمودار۱۰-۲ مدل مفهومی پژوهش

خلاصه فصل دوم

در این فصل به بررسی مبانی نظری و مرور ادبیات پژوهش پرداخته شد. در قسمت اول پس از معرفی ارزیابی عملکرد کارکنان به معرفی استرس شغلی و بی ­تفاوتی سازمانی پرداخته شد. سپس در قسمت دوم پیشینه پژوهش در دو بخش پژوهش­های داخلی و خارجی در پایان نامه ها و مقالات مورد بررسی واقع شد. و در نهایت مدل تحلیلی و مدل مفهومی پژوهش آورده شد.

فصل سوم

روش شناسی تحقیق

مقدمه

هدف تمام علوم ، شناخت و درک دنیای پیرامون ما است. به منظور آگاهی از مسائل و مشکلات دنیای اجتماعی، روش­های علمی، تغییرات قابل ملاحظه ای پیدا کرده ­اند. این روندها و حرکت­ها سبب شده است که برای بررسی رشته های مختلف بشری، از روش علمی استفاده شود.(موسی نژاد،۱۳۸۷؛۳۰) واژه روش (Method) در لغت از ریشه یونانی و از ترکیب meta و odes گرفته شده و به معنی راه است و در اصطلاح عبارت است از مجوعه شیوه و تدابیری که برای که برای شناخت حقیقت و پرهیز از خطا به کار برده می­شوند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در این فصل ضمن معرفی نوع و روش این تحقیق، جامعه آماری، روش های نمونه گیری، حجم نمونه و روش تعیین آن ، ابزار جمع آوری اطلاعات و شرح روش تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخته شده است.

۱-۳روش تحقیق

تحقیقات را براساس معیارها و مبناهای مختلفی می‌توان دسته‌بندی کرد. هر پژوهش فعالیتی نظامند است که طی آن یا دانش گسترش می‌یابد یا وضعیتی توصیف و تبیین می­گردد و یا در نهایت مساله و مشکل خاصی حل‌ می‌شود.(خاکی، ۱۳۸۸؛۹۳).هدف از تحقیق کاربردی[۴۲] توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است (سرمد و همکاران، ۱۳۸۵). در این نوع پژوهش درک یا دانش لازم برای تعیین ابزاری که به وسیله آن نیازی مشخص و شناخته شده برطرف گردد بدست می‌آید. در این نوع پژوهش هدف کشف دانش تازه‌ای است که کاربرد مشخصی را درباره فراورده یا فرایندی در واقعیت را دنبال می‌کند. تحقیق کاربردی تلاشی برای پاسخ دادن به یک معضل و مشکل علمی است که در دنیای واقعی وجود دارد (خاکی، ۱۳۸۸؛۹۴).
پژوهش توصیفی - پیمایشی یکی از انواع استراتژی‌های پژوهش کمی در حوزه مطالعات سازمان و مدیریت است. طرح پیمایش اشاره به رویه‌هایی پژوهشی داردکه در آن پژوهشگر نوعی پیمایش بر روی یک نمونه یا کلیت جامعه اجرا می‌کند تا نگرش‌ها، افکار، رفتارها یا خصیصه‌های جامعه را توصیف کند (دانایی‌فرد و همکاران، ۱۳۸۸). برای بررسی توزیع ویژگی‌های یک جامعه آماری روش تحقیق پیمایشی به کار می‌رود. (سرمد و همکاران، ۱۳۸۵). در صورتی که پاسخ به مساله به زمان حال مربوط باشد، از روش پیمایشی استفاده می‌شود. این تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی می­باشد.

۲-۳جامعه آماری

برای درک و روشن شدن هدف پژوهش ابتدا باید جامعه مورد مطالعه تعریف شود. جامعه شامل گروهی از افراد است که یک یا چند صفت مشترک دارند که این صفات مورد توجه محقق می­باشد(بست،۱۳۷۴؛۲۴). تعریف جامع و مانع جامعه آماری باید چنان بیان شود که از نقطه نظر زمانی و مکانی همه واحدهای مورد مطالعه را دربرگیرد و در ضمن ، با توجه به ان از شمول واحدهایی که نباید به مطالعه آنها پرداخته شود جلوگیری بعمل آید(سرمد و همکاران ، ۱۳۸۷ ؛۱۲۶). جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان بانک سپه استان خراسان شمالی می­باشد.

۳-۳ روش نمونه گیری

نمونه گیری عبارتست از مجموعه اقداماتی که برای انتخاب تعدادی از افراد جامعه به نحوی که معرف جامعه باشد، انجام پذیرد(حافظ نیا ، ۱۳۸۱؛۸۷). روش نمونه گیری در این تحقیق ، نمونه گیری تصادفی ساده است.

۱-۳-۳ حجم نمونه


فرم در حال بارگذاری ...

« سایت دانلود پایان نامه: پژوهش های پیشین درباره :ارزیابی عوامل کلیدی موفقیت ...منابع کارشناسی ارشد درباره : ... »