وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود فایل پایان نامه با فرمت word : دانلود پایان نامه درباره : تدوین استراتژی های بازرگانی ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
 

پرسشنامه اول

 

۰.۸۴

 
 

پرسشنامه دوم

 

۰.۸۶

 

حال در ذیل نحوه محاسبه و تجزیه و تحلیل داده ها حاصل از پرسشنامه تشریح می‌گردد.
۳-۶ معرفی ساختار و روش تجزیه تحلیل داده ها
برای تجزیه تحلیل داده ها با توجه به ماهیت آنها روش های مختلفی وجود دارد که پژوهشگر باید به کاربرد و سنخیت این روش ها توجه کند تا در نهایت بتواند استنتاج ها و نتیجه گیری های معتبر و دقیقی به عمل آورد. پس به طور کلی می‌توان گفت در تجزیه تحلیل داده ها یک بعد کمی‌وجود دارد که آن محاسبات آماری خاص است و یک بعد کیفی، که آن تحلیل ها و استنتاجهایی است که بر نتایج محاسبات آماری صورت می‌پذیرد تا بتوان در نهایت به آن جامعه آماری تعمیم داد. ( خاکی، ۱۳۸۷، ص۱۶۰)

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در این تحقیق همانطور که در فصل دوم بیان شد، برای تعیین و تشخیص عوامل قوت، ضعف، فرصت و تهدید شرکت ریسندگی خاور از مدل (SWOT) استفاده می‌شود. بدین منظور از دو پرسشنامه مجزای محقق ساخته استفاده خواهد شد، که در پرسشنامه اول میزان اهمیت فاکتور ها ی درونی ( قوت و ضعف) مورد بررسی قرار می‌گیرد، و در پرسشنامه دوم، میزان اهمیت فاکتور های بیرونی ( فرصت ها و تهدیدات) با روش (FMEA) تجزیه و تحلیل اثرات و حالات خطا و (SMEA) تجزیه و تحلیل اثرات و حالات موفقیت) تعیین خواهد شد. پس از انجام تدوین مدل (SWOT) برای شرکت ریسندگی خاور، با بهره گرفتن از رگرسیون گام به گام تحلیل داده ها پرداخته می‌شود. به همین منظور در ذیل به تفکیک، هریک از روش های بکار گرفته شده در این تحقیق را مورد بررسی قرار داده که در ابتدا مدل (SWOT)، سپس روش FMEA و SMEA و رگرسیون چند گانه و QFD را تشریح می‌نماییم.
۳-۶-۱ تجزیه تحلیل SWOT
SWOT یکی از ابزار های برنامه ریزی استراتژیک محسوب می‌شود، که برای ارزیابی قوت و ضعف درونی یک سازمان و فرصت و تهدید های محیطی که یک سازمان با آن مواجه است به کار برده می‌شود (Humphrey,2005) این ماتریس یکی از ابزار های مهمی‌است که مدیران بدان وسیله اطلاعات را مقایسه می‌کنند و می‌توانند با بهره گرفتن از آن چهار نوع استراتژی را ارائه نمایند که عبارتند از :
استراتژی های SO، استراتژی WO، استراتژی های ST، استراتژی های WT.
مقایسه کردن عوامل اصلی داخلی و خارجی از مشکل ترین بخش های تهیه ماتریس SWOT است. در اجرای استراتژی های SO، سازمان با بهره گرفتن از نقاط قوت داخلی می‌کوشد از فرصت های خارجی بهره برداری نماید. همه مدیران ترجیح می‌دهند سازمانشان در موقعیتی قرار گیرد که بتوانند با بهره گرفتن از نقاط قوت داخلی رویدادها و روند های خارجی بهره برداری نمایند. معمولا سازمان ها برای رسیدن به چنین موقعیتی از استراتژی های WO، ST یا WT استفاده می‌کنند تا به آن نقطه برسند که بتوانند از استراتژی های SO استفاده نمایند. (Gorner,2012)
۳-۶-۲ حالات شکست و تجزیه تحلیل اثرات آن (FMEA)
این رویکرد یک ابزار مدیریتی در بخش تولید برای پیش بینی و مدیریت ریسک ها است که به منظور تخمین اندازه تهدید ها استفاده شده است در واقع این تکنیک تهدید های خارجی را به صورت سیستماتیکی کمی‌می‌کند. (Koo et al,2011) گام های این روش در جدول ذیل آمده است:
جدول ۳-۲ گام های روش FMEA

 

۱

 

طرح ریزی FMEA

 
 

۲

 

خطاها – علل بروز خطا- آثار ناشی از خطا

 
 

۳

 

شدت- وقوع- احتمال کشف

 
 

۴

 

تعبیر و تفسیر

 
 

۵

 

پیگیری

 

منبع: Jang,2012
و مراحل کار در این تکنیک بدین شرح است:


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه با فرمت word : پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد امکان سنجی فرآوری کانه سخت ...نگارش پایان نامه درباره :ارائه نحوه بکارگیری تجهیزات ITS برای ... »